Mini’en, Kånå og eg – Eg e gla i deg….

Nok ein liten reprise fra gamle bloggen, kor eg i god tradisjon, gjør som eg pleie… Havna i Bodå.. =D


 

Hehe… E gjedna litt stygt å le o….

 

Men Mini’en fant ikkje roen ikveld … Ellår det vil sei at an gjorde det fyst… Gjekk fint inn på rommet, klatra opp i sengå og la seg fint… Heilt av seg sjøl…

Allerede her burde me jo forstått at nåke ikkje e se det ska…. Men neeeeeida.. Me nyte den tidlige roen og benytta sjangsen te å få dei andre trollå i seng… Ellår Kånå benytta sjangsen, eg gjekk i dusjen … Eg tok meg god tid og hoppa ikkje ut av dusjen, før eg kjente vannet begynte å bli nåke lunka. Eg høyrte Mini’en suttra litt, så eg tenkte eg sko gå inn å synga litt te an, men Kånå sto allerede parat utforbi dørå hans…

 

“Hysj….. Kanskje an bare sovne igjen..” seie hu..

 

Men det hadde gjorde han ikkje, og sette heller igang å grina for full styrke …  Her va det bare og henta an… Har sikkert sovna for tidlig, og bare hatt ein Power Nap… Skjedd før det.. Blei ikkje leggetid før i 11 tiå sist… Men idag, då va det nåke aent… Me tok an opp, og Mini’en gjekk bare hvilelaust rundt i stuå og va ikkje seg sjøl… Sette seg ner midt på golvet og såg ikkje goe ut, sløve i blikket og virka rett og slett litt fortvila ..

Kånå mistenkte at det kunne vær øyreverk, for hu meinte han hadde tatt seg te øyra tidligare idag… Eg nevnte at han gjedna kanskje hadde nåke oppkast på gang, for han va nåke bleike om nebbet.. Mildt sagt…

 

“Då får du finna ei bøtta klar” seie Kånå…

 

Så eg gjorde jo sjølsagt ikkje det, eg hadde tenkt å gjør det… Men det så jo ikkje akkurat prekært ut ennå, så eg surfa litt te på nettet …

 

Det sko eg gjedna gjort, istede for å utsetta det ….

 

Kåna tar Mini’en opp i fanget, og har akkurat lagt han fint innte seg for å trøsta han litt …  Det går 3 sekund… Mini’en snur seg….. Og åpna slusene … Kånå sprette opp….

 

“Kor e bøttå???” … seie hu.. ‘litt’ høgt…

 

Istede for å springa på badet i ein fart…

 

Eg sitte jo å betrakta denna hendelsen, mens eg tenke for meg sjøl, at eg sko nok gjedna hatt henta den bøttå….. Med ein gang…. Alikavel…

 

Kånå står fortsatt midt på golvet…

 

“Kor e bøttå???” Seie hu igjen… Endå høgare enn sist…

“Hu e på badet” Svara eg…

“Fordømrande sosemikkel”.. Slenge hu itte meg..

 

Mens hu trava mot badet… Med spyå rennande nerøve bukså…

 

Eg gjekk på vaskerommet og henta vaskebøttå og moppen.. Med ett håp om å få nok poeng, sånn at eg gjedna endte på pluss siå… I andre enden… Sette igang og vaska… Kånå sto med Mini’en øve pottå på badet…. Mens hu fortsatte og slenga eder og galle mot “Sosemikkelen” i stuå… Altså meg.. Eg forstod raskt at her ska det jaggu meg møkje te for å få plusspoeng… Så eg tenkte nåken rosande ord, gjedna kunne vara te hjelp…

 

“Eg e glad i deg” …. datt det ut av meg…

“Akkurat det gir eg ein stor f…n i nå” va svaret fra badet….

 

Tjera vena meg…

“Eg e glad i deg” .. ?   Av alle idiotiske ting eg kunne ha funne på og sagt så e det, det besta eg kom på… Mens hu står med spya fra topp te tå…. Her e det bara og holda kjeft og vaska ferdig, tenkte eg for meg sjøl.. Og gjorde det…

 

Kånå styra litt te med Mini’en, før hu får han i seng igjen… Fint dandert med håndkler rundt heila sengå…

 

“Hoppe i dusjen eg…” seie hu, når hu lukka dørå te Mini’en..

 

Og gjekk inn på badet…

Eg kjente det knaut seg i magen…  Så gjekk eg og henta soveposen…

 

Og akkurat når eg gjekk ut dørå, på vei ut i Bodå…

 

Så høyrte eg ett brøl, fra badet…

 

“FROOOOOODE!!! … Har du fader meg brukt opp alt varmt va…..”

 

 

Eg lukka dørå og sukka for meg sjøl…

 

“Jaja… så kom mandags smellen idag og” …..

 

Litt seint….. men godt….

 


 

#pappa #gjekkpåeinsmell #igjen #mandag #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg