Mini’en i sitt ess – På Blåvand Badeland

Dansommer

Innlegg i samarbeid med Dansommer

2016-07-30 Danmark 2016 dag 1 118

 

I dag har me vært på Blåvand Badeland, så ligge ved Hvidbjerg Strand Feriesenter… Et absolutt paradis for barnefamilier og eg kan ikkje få fullrost denna plassen nok……

Dansommer har fleire feriehus i detta området, f.eks detta her som ligge bare ein liten spasertur fra anlegget, eller sjekk andre her…  [su_button url=”http://www.dansommer.no/danmark/vesterhavet?utm_source=fattern&utm_medium=blog&utm_campaign=fattern2016-no” target=”blank” style=”3d” center=”yes” radius=”round” rel=”nofollow”]Feriehus i Vesterhavet[/su_button]

 

A3098A

 

Me sjekka litt på nettet om lokale badeland, då veret har vært nåke ustabilt… Med regn om morgenen, 20 grader og sol midt på dagen men så gjerna kald trekk og overskyet til kvelds…

Ivertfall dei siste dagane…

Det va nåken badeland så lå nærmare, siå det va ein liten times kjøretur te Hvidbjerg Strand Feriesenter… Men for og sei det mildt, kjøreturen va verdt kvart ett minutt…

Til og med VG har gitt denna plassen ein 6’er på terningen.. Og det forstår me glatt…

 

1713650
Bildet lånt av VG.NO

 

Det e ikkje nåke enormt badeland, men ivertfall når me va der idag va det hverken øvebefolka eller masete…

Prisen va heller ikkje avskrekkande for oss se kom utenfra, og for folk som bor på området trur eg det va inkludert i prisen… Garderobene va reine og fine, med meget god standard…

Sjølva anlegget va og godt vedlikeholdt med fleire sklier og rutsjebaner… Det va og 2 barnabasseng for det minste..

Hjølpe meg, detta blei jo reinaste reklame innlegget, men eg kan ikkje få fullrost denna plassen nok.. Rett og slett…

 

badeland_leg_06_Default

 

Me va der i 3-4 timar, men det føltes ikkje sånn… Tiden føyk av gårde mens me koste oss glugg ihjel, spesielt Mini’en…

Han tok heilt av, som vanligt..

Men at han sko vær såpassa fryktlaus se her, det hadde eg ikkje i mine villaste fantasier drømt om… Han føyk rundt se ett prosjektil, og sko prøva alt…

Først va han nåke reservert i den skliå på bilde ovanføre, kor han rutsja aleina… Men så itte å ha sjekka forholdene litt, rutsja han ner i stadigt større fart.. Både eg og Kånå sto bare å måpte av rabbagasten så storkoste seg …

An hadde nesten ikkje tid te å bada sånn så andre på hans alder gjorde, der de satt i barnabassenget å plaska… Neeeida, han føyk rundt se ein sel i paradis.. Når me ga beskjed om at han ikkje hadde lov å springa der inne, slo han øve i nåke galopp lignande gange…

Kunne mesten minna litt om John Cleese i Ministry of Silly Walks… Me lo ivertfall nesten så me grein…

 

maxresdefault (1)

 

Denna stora skliå tok eg og han sikkert 10-15 ganger, og han jubla av hysterisk glede kvar einaste gang… Til og med dei andre så va der å bada, begynte å humra og le litt av denna øve gjønåsnittet ivrige krabaten…

Heilt på toppen av skliå e der ei dør, inn der va inngangen te ei aen sklia se munna ut ett godt nivå lavare enn detta bassenget… Og i dei første svingane va det bekmørkt, før det kom litt belysning lengre ner..

Den tenkte eg at han ikkje turte å ta…

Men så fikk han med seg at Eldstemann gjekk inn der, istede for å ta den blå på bilde over… Og sjølsagt sko Mini’en inn der…

 

BadelandScenic2_Default
I hullet te høyre kom me ut, om me gjekk inn dørå på toppen av den blå…

 

Denna skliå va mye lengre enn den andra, og man fikk ein god del meir fart inni der… Og det va som nevnt, bekmørkt i begynnelsen…

Men om det stoppa Mini’en så får dåkke tru om igjen… Han kommanderte meg inn dørå og inn i skliå, uten et snev av frykt, tvil om beslutningen ellår lignande..

Sko Eldstemann så sko han.. Ferdig snakka….

Tjera vena meg… Eg visste jo ikkje om eg turte sjøl eingang… Syns liksom det e greit å prøva det aleina ivertfall, før eg gjerna må ha han på fanget… Men å snu å gå ner, eller hoppe i den blå skliå va uaktuellt… Mini’en sko inn i detta skumla hålet av ei sklia… Kvart fiber i kroppen hans stritta imot, når eg hadde littegrann tvil.. Og prøvde å snu…

Så te slutt va det jo bare å la det stå te…

Det fekk gå så det gjekk… Enten så øvelevde me, eller ikkje… Det va sikkert nåken så fekk fiska oss opp igjen, alikavel…

Så me sette utfor…. Itte me hadde fått grønt lys…

 

Dansommer

 

Å du hildrande du for ein fart me fekk …. Det kittla i marg og bein, Mini’en skrålte av fryd på ferden nerøve i røyret… Me tok svingane så nåken fullblods Bobsled førare, langt oppe i siå på røyret..

Nå går det te helsikke tenkte eg…

Men me sklei fint ner igjen… Bare for å bli slengt opp te venstre i neste sving… Farten auka, Mini’en skreik…

Ellår va det meg ?? …

 

Plutseligt va me tom for røyr, og smalt ner i grottebassenget med ett plask uten like… Eg gjekk te bånns, mens eg pinnholdt Mini’en øve hovudet på meg…

Eg fekk kommen meg opp i periskop dybde, og fekk bassengvannet ut og luft inn… Eg tenkte nå e det gjort… Nå har eg skremt livskiten av Mini’en sånn at me aldri får han oppi ett basseng meir…

Eg fekk snudd an mot meg…

Det synet så møtte meg va ubetaleligt… Han formelig strålte av fryd, og hylte “Meir… Meir pappa… Det va sempegøy… !! ” …

 

Eg trudde hverken mine egne auger og øyrer… Eldstemann holdt på å drukna av latterkrampe… Eg fekk fiska han opp og geleida han te trygt farvann… Eg sette Mini’en på trappå, for å få pusta litt ut itte denna påkjenningen….

Det sko eg ikkje gjort… Eg snudde meg såvidt vekk fra Mini’en, og slapp aldri armen hans… Men han klarte å vri seg ut av, og kasta seg ut i bassenget…

Den guten e ikkje rektige… Han svømte så ein hund, bokstavelig talt.. Sjølsagt hadde han armringar, men han oppførte seg så ein fisk i vannet…

Absolutt null niks frykt for vannet… Sånn så dei 3 eldste har hatt… Ein fornuftig,sunn og god frykt… For all del, Litlajentå, har gjerna fått litt for mye av denna frykten… Men med detta vannmonsteret Mini’en e, passa det heilt greit…

Hu veik ikkje 10 cm fra Kånå, eingang…

 

Så om det va denna opplevelsen med Mini’en, så tok heilt av… Va det som gjorde at detta bare blei ein super ittemiddag på ett kanon kjekt bade anlegg.. Det trur eg ikkje…

Men det hjalp nok litt på…

Me storkoste oss ivertfall kvart eit sekund på Hvidebjerg Strand Feriepark… Og for alle som e i området og lura på om det e verdt ett besøk… Så slapp heilt av, og ta ein tur på besøk… For oss ivertfall, med kidsa i Flokken fra 3 – 11 va detta bare perfekt…

Ikkje for stort te at man mista øvesikten, men heller ikkje for lite sånn at det blei kjedelig for dei største i Flokken…

 

sommer09_hvidbjerg_del3_06

 

 

Det får bli dagens skryt… Te ein enstemming dom fra Flokken, at detta va det kjekkaste med hadde funnet på te nå i ferien ..

Ha ein fantastisk fredagskveld… Imårå e heimreise dag, og nok ein dag i Legoland…

Kjære gud i himmelen, Gi meg styrke te morgendagen… =D =D =D

Innlegg i samarbeid med Dansommer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg