Han i Midten, kvantefysikk og Harmoni…

Trioen

Eg har alltid trudd … Trudd at det e meir mellom himmel og jord enn ka me forstår…

Og akkurat idag så trudde eg ikkje mine egne auger.. For når eg parkerte bilen heima idag, kom det ingen Mini ut… Ingen velkomst komite på trappå…

Men det e jo ikkje alltid han komme hoppande ut på trappå da.. Det hende jo han e opptatt med nåke…

 

Men når eg åpna dørå og ropte hallo, så kom ingen Mini løpande imot meg og heiv seg i armane mine, då heller… Faktisk så kom ingen…

Men alle va heima for det hadde Kånå sagt på tlf”en nettopp…

Eg kikka rundt meg itte eg hadde hengt fra meg jakkå… Og der borte i sofaen lå Mini’en og snorksov… Han sov så tungt så eg aldri hadde sett før…

Litlajentå føyk rundt og kauka skingrande, men Mini’en ensa na ikkje… Han va så langt inn i drømmeland, at man formeligt kunne føla ka han drømte…

 

Så eg avhøyrte Kånå om ka så foregikk, når eg fant hu.. Men hu meinte det måtte vær ein kombinasjon av barnehage utslitt og forkjølelsen…

Eg va usikker… Men slo meg nå te ro med det…

Han i Midten fortalte han hadde lea på både armar og bein, uten at Mini’en hadde reagert..

Han va forsåvidt i ett uvanligt godt humør og ett harmonisk vesen idag, Han i Midten…

 

Og det e her eg komme te detta, at det e meir mellom himmel jord enn ka me forstår… På ein måte..

For kor sannsynlig e det at Mini’en ligge strekk ut, sjøl om han e sliten og småsjuk .. ? .. Då pleie han jo bare å vær litt mindre hyper og kanskje ein smule roligare enn normalt..

Og koffår i all verden e plutseligt Han i Midten blitt ett harmonisk sjarmtroll uten like, sånn heilt uten videre …

Mens Litlajentå, så lenge har vært lika snill så dagen va lang… Nå har blitt ett rampetroll uten like…

 

Her må det jo ha vært ein slags forskyvning av energi, på ett eller aent vis..

Ein slags kvantefysisk omveltning av personlighet, evner og utfoldelse.. Ellår nåke lignande.. For detta e så langt fra normalen som man kan komma..

Normalt så hadde ikkje Han i Midten nærmast klart å sitta i ro, men idag satt han i 1,5 time å tegna … !!?

Mini’en har purka og sovet på sofaen, men mot normalt hadde han hengt opp unna taket, ein eller aen plass… Ellår spunnet så ett småvilt dyr rundt på golvet..

Og Litlajentå har funnet på fantaskap i hytt og pine, kor hu ellers gjerna hadde brukt ståvegolvet te “lekeplass” og kost seg med dukkene sine…

 

Merksnodige greier…

Til og med når eg og Han i Midten gjorde lekser, gjekk det som ein draum.. Nåke så pleie å vær ein kamp om å få han te å konsentrera seg…

Eg ber rett og slett te høgare makter, om at detta kan få vær ein vedvarande ting… Akkurat detta med Han i Midten…

Mini’en rekna eg med komme te hektene igjen, det e vel så Kånå seie… Han har sikkert bare møtt den berømte veggen, nåke så i hans tilfelle egentlig va uungåelig…

Ingen kan holda det tempoet, øve lengre tid uten å få ein reaksjon.. =D

 

Og Litlajentå, hu finne vel roen med dukkene sine igjen snart… Vil eg tru… Uansett e det stort sett håndterbart, dei små rampastrekene hu pønske ut…

Men Han i Midten…..

Han håpa eg rett og slett har kommen inn på ein litt meir harmonisk sti… For han har jaggu meg vært ein liten utfordring i det sista…

Nesten meir enn ein håndfull…

Men det e vel sånn det e i ein Flokk… Det e ei dynamisk greia kor balansen må opprettholdast.. Går ein ner i energiforbruk, blir det logisk nok meir te overs te nåken andre…

 

Man kan liksom ikkje anna, enn å setta seg godt te rette… Og nyta øyeblikkene når ett håpløst tilfelle av rastløs energi, plutselig slippe opp gasspedalen litt…

Og lar oss voksne få sjangs te å pusta litt…

I ein hverdag fullt med leven og spetakkel, fra morgen te kvelds…

 

Men kjære du allmektige styrar av all fantaskap i verden… La oss få beholda detta vidunderbarnet så Han i Midten har vært idag….

Me har tross alt nok fantaskap med Mini’en… Og ikkje minst Litlajentå for tiå… Ellår sånn generelt…

Det hadde me jaggu meg satt stor pris på… =D

 

Og P.s

Kunne du sendt Lotto tallene te helgå på Mail te meg ???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg