Han i Midten og ein skuddsikker plan…

2015-06-10 17.59.01


 

Dei to eldste gutane har begynt å gå heim fra skolen, med vekslande hell.. Ellår det vil sei at Eldstemann stort sett komme rett heim, Han i Midten e det verre med.. Det kan gå opp te ein time itte Eldstemann e kommen heim, før me ser snurten av Han i Midten..

Han kan finna på å ta ein “liten” omvei, men som sånn generelt, e ganske lang.. Det kan vær han har tatt seg ein “kaffipause” hos ein kompis, ellår rett og slett bare går fryktelegen seint heim..  Den siste årsaken, te ein forsinka gut heim, den fekk me vita av Eldstemann. For eg trur ikkje Han i Midten hadde planer om å sei det.

 

” Men igår, kom Eldstemann fyst heim som vanlig.. Det gjekk både 15, og det gjekk 40 minutt, men ikkje tegn itte Han i Midten, oppe i gatå..

 

Kånå sa nå nåke halvhøgt te seg sjøl, itte ei stund.. – Kor i alle dager e den der guten blitt av da ..?  .. – E det Leander du meina.. Svara Eldstemann, litt spørrande men mest bekreftande.. – Ja, såg du an ikkje på veien heim .. ? .. Spør Kånå videre.. – Joda, han sko bare på lekebutikken og kikka, sa han te meg før me gikk fra skolen.. Svara Eldstemann fornøyd..

Som om han hadde scora hatrick, for landslaget i Vm finalen.. Du ser, det e stort sett ikkje noe problem med søsken lojalitet, mellom dei to eldste..

Ikkje ett sekund ein gang.. Kan ein av de anmelda den andre for nåke fantaskap, så blir det gjort.. Garantert..Men mellom Han i Midten, Litlajentå og Mini’en, der e det ein stålmur som må brytast, om nåken ska tysta på den andre, ellår tredje.. Dei e akkurat som De tre Musketerer, Harry Potter, Hermine og Ronny ellår Olsen Banden.. Huset e rasert, men ingen har gjort nåken ting, kanskje det va den katten Han i Midten smugla inn ein gang, prøvde Litlajentå seg med..

 

” Når ein øve gjønåsnittet flott vase Kånå ennå ikkje har savna, blei knust..

 

Men dei to eldste har ikkje den der greiå, dei e som hund og katt.. Kanskje det komme seg når de blir større, forhåpentligvis.. Ellår gjerna det e lika godt, at det e sånn som det e, så finne me fort ut kim så har tjuvlånt bilen, stjåle øl av Fattern ellår andre halvsprøe krumspring, ivertfall..

Men, då e det vel Mini’en som har gjort det, liksom.. Ellår den katten Han i Midten smugla inn..

Men igår, hadde han altså hatt seg ein ekskursjon innom den nye lekebutikken, her me bor, Han der i Midten..  Han sa ikkje ett ord om det, når han kom heim, gjekk bare rundt med ett nåke merkelig flir om andletet.. Og gjekk å vandra litt rastlaust rundt i stuå og kjøkken, før han hukka av fotballsekken sin fra kjøkken stolen, og gjekk målretta mot utgangsdørå igjen.. Uten å sei ett ord..

 

– Kor ska du hen da .. ? … Spør eg..

– Øhh… Eg ska bara opp te ein kompis..

– Kim då… ?

Ehh.. ehem .. – Lukas ? ..

– Vett du ikkje heilt, kim du ska te ?  … Spør eg videre..

– Altså, heeerreguuud pappa, sjølsagt vett eg det… Mens an kikka flakkande på meg..

– Ka har du oppi sekken da.. ? …

– Ingenting… Svara an lynkjapt…

 

“Akkurat såpassa kjapt, at eg blei nødt te å sjekka.. Og der oppe i sekken, låg lommabokå hans.. Med resten av bursdagspengene ..

 

Han hadde altså vært innom lekebutikken, sjekka prisane på nåke Lego, før han jogga heim.. Og planen va å lura seg ner på butikken igjen, kjøpa det han hadde sett seg ut før han smugla det inn på rommet.. Sikkert på samme måte, som han gjorde med den forbaska kjettå, her ein gang..  Uten at me fikk det med oss..

 

Jaja, de e nå herlige .. Dei her rabbagastane..

For eg har jo “aldri” funnet på nåke i nærheten så gale, eg.. Når eg va i den alderen..

Åhh Neeeei, hjølpe meg .. Ka du truur..

 

=D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg