Oss mannfolk, med Kånår og gjerna ein Flokk …

 

 

Denna helgå.. Då, ska eg jaggu meg få fart i bloggen.. Ja, då ska eg fader meg setta av tid te å skriva nåken skikkelig gode innlegg, oppdatera flittigt og væra aktive..

Også går det som det gjekk, alle dei andre helgene i det sista..

Eg får nesten ikkje ut ett einaste innlegg.. Dagane flyr avgårde så ett F16 fly på tokt.. Og det e såvidt eg klara å henga med i svingane..

 

Denna helgå f.eks, så sko me ha selskap for Kånå.. Hu e så “heldige” å ha bursdag rett før jul og seie alltid at eg trenge ikkje kjøpa bursdags presang, det holde med presang te jul..

” Joda.. Og det vokse sjølsagt hår på plastalina ..

Man tar bare det bokstavligt ein gang, før man på den harde måten lære at man absolutt burde kjøpt begge deler..

Kåna snakka ikkje te meg før julakvelden det året, og hadde eg ikkje lagt både Visakortet og sjel i julapresangen.. E det vel ein viss fare for at det hverken hadde blitt ein Flokk, eller blogg for den slags skyld..

At eg måtte leva på vann og brød i ett par månader ittepå, va vel egentlig verdt det..  Tjera vena meg..

Sjølsagt va det verdt det.. Kan skjønna ei ilter, kortlunta men stort sett snill Kåna og ein Flokk med minst 4 ungar.. Va akkurat det ein rutinert ungkar ønska seg for ca 15 år siå..

Ka du trur.. =D

 

Jaja.. Det mesta har ein tendens te å gå godt te slutt..  Det e ein øvegang, så far min alltid seie.. Han pleie å ha rett i det.. Nåke aent ville jo vært ulogisk..

Har ikkje han hatt rett, har man enten strøket med.. Eller ikkje kjøpt bursdags presang.. Forsåvidt nesten samme sak..

 

Men det e steikje meg travelt i denna førjuls tiå.. Med avslutningar i hytt og pine, handling av presangar og all slags anna førjuls pjatt man må te med..

Eg og Kånå va å handla preasangar te Flokken her for ei stund siå.. Og då begynte eg å lura litt på koffår eg egentlig va med på detta her..

For når Kånå fant nåke og viste det te meg.. Korpå eg gjerna nikka samtykkande at joda, den der va nok midt i blinken..

Så kikka Kånå på saken ein gang te, før hu rista på hovudet og la tingen på plass igjen.. Nåke så gjentok seg te det kjedsommeliga, før man itte ein helsikkens rundgang i butikken..

Plutselig endte opp med å kjøpa det man hadde kikka på først, alikavel …

 

Og på vei te kassen så veksla eg misunnelige blikk, fra andre fedre.. Så nettopp hadde starta på rundturen eg akkurat va ferdig med..

Kor eg med tynnslitte nerver, øvebelasta kropp og snart tom lommabok, kravla itte Kånå..

For eg har jo for lengst funnet ut koffår me mannfolk, absolutt ska vær med på detta.. Det e jo bare for å bæra varer og dra kortet.. Enkelt og greit..

Nåken mannfolk kan i lystigt lag, gjerna sei at de kosa seg med Kånå si, på dei her handleturane.. Men dei e enten 1 reis guttar så ikkje vett bedre, eller lystløgnerar.. Uten unntak..

 

Ingen fedre med meir enn 2 hjerneceller, klara å få nytelse ut av i lommabok med hål i, ei Kåna i ett blodigt shoppingmodus og springa halvmaraton på kjøpesenter i førjuls tiå…

” Det nekta eg å tro på…

Jaja.. For all del.. Man har jo dei stakkars nyforelska, så dilta håndholdande rundt med stjerner i augene sammen med si utkåra.. Men dei e forsåvidt unnskyldt, med at de meir eller mindre e å sjå på som sinnsyke i øyeblikket forseelsen blir utført..

” Te slutt vil man komma ut av psykosen..

Å innsjå ka mareritt man har blitt manipulert te å måtta væra med på, kvart år..

 

Og har endt opp med å bli ein av oss.. Oss mannfolk, med Kånår og gjerna ein Flokk.. Så med innbitt flakkande blikk, stålsatte nerver og rødglødande Visakort..

Trava rundt så nåken hjernedøde zombiar..

Itte våre kjære Gudinner av de Fortaptes Rike, så holde sjelå våras fanga i sine respektive jernhender..

 

Me vett alle at det e heilt andre “Julakvelder” enn akkurat denna eine, så står på spill..

Om man ikkje spille kortene rett…

I denna travle førjuls tiå..

 

=D =D =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg