Mandag, Hårete mål og Bonuspoengsanking..

 

Så va det mandagsmorra blues igjen, og nok ei arbeidsuka står ubrukt foran oss.. Det e løye med det, men helgene har ein tendens te å fly forbi i ein forrykande fart, her i heimen.. Man har nærmast ikkje parkert i sofaen fredagskvelden, før man igjen sitte på samme plassen søndagskveld.. Og lura litt på kor helgå blei av.. For all del, det e kjekkare at det e sånn, enn at man går å trør i kjedsommelighet heila helgå, skjønt eg trur det e lenge te me vil treffa den stien..

I ein massebarnsfamilie blir det neppe kjedelig, på veien gjennom småbarnstiå.. Man har alltids ett eller anna å henga fingrane i..

Klesvask, husrydding og aktivisering av kidsa e ein konstant i ligningen, om man ser litt mattematisk på det.. Jaja, eg ska ikkje skryta på meg klesvask og all husryddingå, då hadde eg vel tatt litt for mye av ærå, fra ei småsint, ilter men stort sett snill Kåna.. Men, eg kjeme meg, det syns eg nå eg kan sei.. På fredag f.eks, så kosa me oss med den sedvanlige fredags Tacoen, før Kånå stakk avgårde på trampett-lek med Mini’en.. Og når eg gjekk forbi kjøkkenet på vei itte litt påfyll i kaffikoppen, fikk eg ett illebefinnende, når eg observerte at kjøkkenbordet såg ut som ei slagmark..

 

” Og på vill jakt itte bonuspoeng ein freddans ittemiddag, så rydda eg av bordet, skylte alle tallerkene og satte inn i oppvaskmaskinen.. Heilt av meg sjøl..

 

Før eg igjen, godt fornøyd med meg sjøl, ramla ner i søkket i sofaen.. Det søkket som tydeligvis ikkje blir mindre, i takt med den voksande bakdelen.. Tjera vena meg.. Eg har i lange tider registrert at til og med arbeidsbukså har begynt å bli stram rundt livet, og når man laga ett søkk som ikkje forsvinne med det førsta, itte man løfta rævå fra sofaen, då e det gjerna på tide å gjera nåke med det.. Eg trur jaggu meg eg ska takka ja te bror min sin invitasjon, te litt fysisk fostring i skog å mark, som han letta her ein dag.. Når eg å Mini’en va innom, for litt lek med Ulrik’en, bror min sin lille pode..

Det nytta ikkje å sanka inn bonuspoeng, om man ikkje e i stand te å utnytta de.. På ein måte..

Ikkje det at eg e så flink te akkurat det, det å sanka inn bonuspoeng.. For på lørdagen, så fikk eg ei oppgava av Kånå, før hu stakk ut på byen med dei små, sånn at eg kunne sjå Liverpool kampen i fred og ro.. Og det va å henga opp klærnå som stod på i maskinen, og va ferdig om kun kort tid.. Sjølsagt, så glemte jo Fatter’n det heilt ut, og når Kånå kom heim og eg høyrte sukket fra vaskerommet, heilt opp i stuå.. Så gjekk det opp for meg, at eg heilt klart hadde rykka tebake te start, sånn bonuspoengmessig..

 

” Fredagens iherdige innsats på kjøkkenet hadde blitt nulla glatt ut, når vaskerommet ikkje hadde fått besøk av ein i øvekant glemsk Fatter’n..

 

Men, eg prøve så godt som eg kan, det ska eg ihvertfall ha, synast eg.. Sjøl om Kånå gjerna ikkje e heilt enige i akkurat det.. Uansett, så har nå ei heil ny uka som blank å urørt står foran meg, te å komma meg ut på tur med bror min, sanka bonuspoeng og gjerna få minska detta sofasøkket, nåken hakk..

Turen me hadde igår, den gjorde ihvertfall skiklelig godt, for ein nåke forfallen Fatter’n i heimen..

Som heilt klart har stort forbedrings potensiale, øve heila fjølå, sånn generelt sett.. Ein anna ting som eg har satt som ett mål fremover, det e rett og slett å vær nåke flinkare å oppdatera denna bloggen.. Istedet for å gå te hundane, og la den ligga urørt i fleire dagar.. Ja, gjerna uker innimellom..

Så får me se då.. Om eg klara å holda nåken av deia “hårete” målene eg har satt meg.. Det burde jo absolutt gå greit, spør du meg..

Men, alt e relativt her i verden.. Det e ihvertfall heilt sikkert.. Det e alltid godt å sikra seg, i alle retningar..

På ein måte.. Ha ein flott mandag, Folkens..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg