Lørdagsmorgen, Kånå og ett par bilnøklar på avveie…

Car key in the sand

 

Det e lørdags morgen, igjen… Eg sitte her i sofaen med Flokken, ein film rulla på lerretet, ein lett “Cowboy” frokost e fortært ( Chips, saft og kaffi ) og freden herske fortsatt øve stuå..

Litlajentå sitte i sofaen i pyjamas og lua på, Mini’en med ett auga på I-paden eller eeee-padden så han kalle den og ett på Tv’en..

Dei to eldste sitte oppslukt og følge med på filmen.. Igjen har eg hatt flaks å funnet ein me ikkje har sett før.. Så betyr at eg kan få drikka litt kaffi, nyta roen og få ner nåken ord her ..

 

Det har blitt vanskeligere å komma igang for tiå, spesielt i helgene. Eg føle litt på det at det blir “hakk i platå” innlegg kvar helg, at det forsåvidt e det samma så skjer..

“Bare pakka inn på forskjellige måtar..

Men det e jo sånn det e, ingen helg e lik men alikavel skjer det samma, om dåkke meina ka eg forstår. Og idag skjer det ingenting, nada, nix og nothing…

Det e nesten så eg higra itte litt hysteri, søskenkrig og komplett kaos.. Så inspirasjonen kan formelig bobla over, istedet for denna bedragerske idyllen så herske øve stuå akkurat nå..

 

Så kom eg på gårsdagen …

Kånå ringte meg halveis i fistel når arbeidsdagen nærma seg slutten, hu kunne ikkje finna bilnøklane..

“Har du tatt bilnøklane igjen du.. ?? .. Spurte hu, men eg høyrte på tonefallet at for ein gangs skyld visste hu ikkje svaret…

Når man har tilbringt såpassa mangen år ilag, lære man seg dei små nyansene der. Og når spørsmålene fra Kånå ikkje e lada med skuddsikker skråsikkerhet, merka man det fort..

“Nei, eg har ikkje det.. Har ikkje kjørt bilen igår eingang. Svara eg, egentlig ganske fornøyd og lykkelig siå eg garantert va uskyldig, akkurat denna gangen..

“Eg skjønne ingenting eg… Eg har leita i heila huset… Repliserte Kånå nåke fortvila.

 

Hu la på te slutt for å leita videre, heldigvis sko hu ikkje avgårde med eingang… Då hadde det uansett vært min feil, på ett eller aent vis.

Såpassa lære man seg og itte lang fartstid med ei ilter men snill Kåna.. Så når eg kom heim svinsa hu fortsatt rundtomkringfallera å leita febrilsk itte nøklane..

Me hadde egentlig ett sett med nøklar te, men dei e og forsvunnen uten at eg har fått skyldå for det heller. Eg e ganske sikker på at hu mistenke seg sjøl for den forsvinningen og..

 

Itte me hadde spist middag begynte leiteaksjonen å tilspissa seg, hu ransaka alle jakkene mine i ett villt håp om at eg va syndaren.. Men fant ingenting..

“Flokken hadde ikkje tatt de, itte hu forhørte de i beste CSI stil..

Eg hadde funnet sofaen og satt å svara på litt mail. når eg høyrte ett triumferande hyl i fra kjøkken..

“Fant de…. Kauka hu lykkelig..

“Kor va de henne da..Spurte eg..

 

Hu va nåke unnvikande og svara ikkje på det spørsmålet, men eg ga meg ikkje .. Det hadde jo vært greit å vita kor hu hadde forlagt de, liksom.. Men hu rusla bare arrogant forbi..

“Men, kor va de henne da.. Spurte eg igjen..

Eg va fullt klar øve at nå utfordra eg egentlig skjebnen, å vær nesevis når Kånå har gått på ein smell kan vær skummelt. Men for ein gangs skyld hadde Fru Full Kontroll og “mista” nåke…

Det e lov å leka litt skadefro då, sjøl om det fort kan bli ein lek med ilden..

 

Hu mumla ett eller aent men eg fikk de ikkje med meg..

“Ka sa du.. Sa eg..

“Eg sa kor de låg… Svara hu..

“Nei, du mumla kor de låg.. Svar så eg kan høyra deg då vel.. Sa eg videre..

Eg såg på Kånå at det fort kunne utarta seg nå, så hvis hu ikkje svara nå burde eg nok ikkje dra det lengre.

Men plutselig slapp hu ut ett sånn innpust etterfulgt av ett oppgitt utpust..

“De lå i søppelbøttå…. Svara hu litt småflau..

 

Hu hadde i vanvare tatt nøklane med seg når hu tok nåke papir så sko i søppelbøttå, fra skjenken så stod i gangen.

Hu hadde akkurat kommen på det, og sjekka søppelbøttå.

Og der lå nøklane. Eg trur hu hata det metallic grønna vidunderet våras så intenst, at til og med underbevissheten hennas sannsynligvis gjør alt den kan for å bli kvitt gliset…

Muligens har det andra settet med nøklar, tatt samme veien ut av huset dei og..

 

Eg fekk latterkrampå i sofaen, men besinna meg kjapt når refleksane av scud rakettane glimta i blikket te Kånå…

Og hu snudde om på hælen, raste irritert ut dørå og kjørte på butikken for å handla..

Ubetaleligt vettu.. =D

 

Jaja… Nå får eg slutta av for nå, Mini’en har bestemt me ska bygga togbane på rommet hans..

Kånå og Litlajentå e i selskap, Eldstemann på Pokemon jakt og Han i Midten har besøk av ein kompis…

Me fant forresten ut koffår Litlajentå gjekk med lua inne og, i heila formiddag…

Men det får dåkke venta te litt seinare med…

Ha ein flott lørdag, folkens.. =D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg