Lørdagskos i sofaen med Harry Potter …

 

Kånå har reist på vift, så me har styrt oss sjøl idag, eg og Småfolket. Så etter frokost fløy eg og Mini’en avgårde på ein butikk, å handla litt saker og ting. Jernriva, skikkelig spade og trillebår hjul.

Idag, så skulle den gamle hekken jaggu opp av jordå.

Litlajentå ville ikkje vær med. Pene småfruer går tydeligvis ikkje på slike butikker. Me kunne bare komma å henta hu, når me va ferdig med mannfolk butikken. Greit nok, tenkte me og stakk.

Etter ein god halvtime henta me Litlajentå og lossa av det me hadde handla.

 

Litlajentå kom ut dørene som den reneste divaen. Pynta som om hu skulle på ball på slottet.

– Wow, jøje meg. Sa bare Mini’en. Å kikka imponert på søster si.

Jøje meg, det tenkte eg også. Men, detta e ikkje mitt departement. Så lenge det ikkje e miniskjørt å bikinitopp, så e det greit for meg. Det va nesten slik at både eg og Mini’en følte oss litt underpynta.

Men, skitt au. Me skulle bare te byen å kosa oss litt.

 

Me gjorde unna nåken få ærend me hadde i byen, før me rolig rusla mot hovedmålet våras i byen i dag. Godteland butikken. Småfolket skulle få handla lørdags snopet sitt der idag. Det gikk nesten lukst i dass.

Det va så stort utvalg, at de klarte nærmast ikkje å velge. Augene gikk nesten ut av ledd, og de svinsa rundt som blinde mus.

Te slutt måtte me bare gjør kort prosess.

 

Etter middagen, så måtta Fatter’n ut å jobba. Hekken ble raska opp med røttene. Den planen eg snakka om fikk eg aldri forsøkt. Eller jo, eg prøvde litt ein kveld, men det va så mørkt at eg ikkje fikk det te.

Me lar det bli med det. Eg trenge ikkje fortella meir. Anna et at det va mørkt.

Men, idag så gikk det brillefint me god gammeldags håndamakt og ein god spade. Et par røtter måtta kuttas med ein slik greinkutter me og handla. Eg angra ikkje på det nå. Uten den hadde eg aldri fått opp den største hekkplanten.

 

Og nå. Nå kosa me oss med lørdags snopen å ser på Harry Potter. Til og med på norsk.

Det e litt skummelt synast Mini’en, men mest kjekt …

 

Ha ein trivelig lørdagskveld, Folkens …

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg