Lørdags morgen, Mini’en og meg….

20160827_080740

Det e lørdags morgen…  Eg, Mini’en har funnet våre respektive plasser i sofaen…Litlajentå svinsa rundtomkringfallera i stuå, så som hu gjør om morgenen…

Og ubemerka klara hu stort sett å gjør ei nyrydda stua fra kvelden før, om te ett rotehus uten like… Det e nesten så hu lista seg rundt med dukketingå sine, dandere teppene utøve golvet og sprer ting utover… Uten å gjør så mye ut av det…

Og plutseligt, kan man ikkje sjå golvet igjen, pga av all stasjet hu har plassert ut…

Men idag rydde hu faktiskt…

 

For Litlajentå ska feira jentebursdag idag, så då måtte det jo vara presentabelt her… Til og med Kånå har stått opp….!!

Eg trudde ikkje mine egne auger, når hu tusla øve gangen og inn på badet… Og ikkje returnerte te loppekasså, itte endt toalettbesøk… Men for rett på kjøkken for å laga muffins…

Eg å Mini’en bare kikka på kvarandre…

20160827_080742

Wtf… Liksom…

Kånå oppe før klokkå 9 i helgå… E det løye me sette opp nåken småforfjamsa fjes da.. Eg og Mini’en…

Hu pleie jo å nyta skjønnhetssøvnen te langt over 10…

Her gjekk tydligvis “Cowboyfrokosten” våras i dass… Ingen chips te frokost idag, nei… Grovt brød med leverpostei, brunost ellår prim istedet..

Jaja, man skal få ein dag imårå, sang ein vis mann ein gang…

 

Ellers hadde me guttabursdag igår, for Eldstemann og kompisane hans.. Men det trudde eg ikkje sko bli så gale, de e jo så store dei, så de klara jo å oppføra seg…

Men det va verre med Litlajentå og Mini’en…

Han i Midten va reist på ferie te Mormor og Besse, itte streng beskjed fra Eldstemann… Dei 2 og Kånå hadde vært ein tur på Amanda Senteret, kor Han i Midten ikkje hadde fått viljen sin…

Og gått heilt i “Kalle Krakil” modus…

Eldstemann ga klar beskjed om at detta va siste gang han gjekk på kjøpesenter med bror sin… Han va rett og slett dritflau…

Så han måtte vekk igår… Men det hadde han lyst te sjøl og, ville sova der te søndag han…

Eg å Kånå kryssa fingrane for at han får lov…. 😉

 

Men Litlajentå og Mini’en fornekta seg ikkje igår… Litlajentå sikkert nåke småsjalu fordi det fortsatt va ein dag te hennas selskap…  Og Mini’en litt nysgjerrig på alle gutane der oppe…

For de feira i loftsstuå…

Og Litlajentå føyk opp og ner sammen med Mini’en, i ett forrykanda tempo… Det gjekk greit i begynnelsen, men når Jon Blund begynte å melda sin ankomst, begynte det å gå øve i irritering og lignande der oppe..

Så då bar det lukst i loppekasså med hu, Mini’en likeså… Hu gleda seg sikkert så masse te idag… At hu klarte ikkje å styra seg…

Tårer og latter veksla om kvarandre… Før hu slokna så ein stein…

 

Eg har planlagt å klippa plenen idag… Thats it… Jaja, eg må vel hjelpa te litt her heima og…

Men det e enkelt… Det e bare å følga ordre og gå minst muligt i veien…

Så pleie det å ordna seg… Og hvis ikkje………

 

Så blir det vel ….  Ein liten tur i Boden …..  Kanskje..

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg