Litt Tankespinn om bloggen.. På ein måte.. =D

 

Innimellom… Så lura eg virkelig på ka eg tenkte på, når eg begynte med denna her bloggen.. Ikkje det at eg har tenkt å slutta den av eller nåke sånt, men somme ganger når kvelden kommer.. Og eg burde satt meg ner å kost meg med ett innlegg.. Så sitte eg bare her i sofaen og skule bort på laptopen, som ligge å rope itte litt oppmerksomhet, på armlenet te sofaen..

Og istedet for å kjøra igang med alle gode idear, som har rulla rundt oppe i topplokket, i løpet av dagen..

Så ende eg opp med å ligga og vri meg av dårlig samvittighet i sofaen, fordi jobb, ein spinnvill flokk med ungar og ein heim som så sårt trenge litt tilsyn.. Det tar så enormt mye energi.. At når kvelden komme så e det nesten skåltomt.. Eg klara nesten ikkje å forstå kossen i all verden eg har klart å produsera, alt det stoff som ligge i arkivet her på bloggen..

 

” Tjera vena meg.. Det e jo sikkert nok te 2-3 bøker vettu, om man tar med det som ligge på den gamle bloggen og..

 

Men.. Så vett eg og at denna tiå på året e knallhard, spesielt på jobb.. Og ikkje minst på ittemiddagene når eg komme heim, for plutselig så e det avslutningar i hytt og pine.. Ikkje bare for ett barn, heller ikkje for 2.. Men, for heile Flokken vår på 4 galne ungar.. Gudhjølpe meg, at eg i det heila tatt har klart å holda denna bloggen i live så lenge, det e nesten ufatteligt..

Ihvertfall når man tenke på ka eg har holdt på med, foruten å skriva ein blogg..

Mye materialet blei skreven før bloggen blei registrert, då eg skreiv lange anekdoter på Facebook veggen min.. Eg har alltid hatt full jobb utenom, både den gangen og nå.. Til og med når eg og far min bygde opp heile 2 etasjen, i huset me hadde på landet.. Så styrte eg på med skrivingå.. Og der ute gjorde me alt sjøl, foruten det me ikkje hadde lov te.. Som røyrlegger og elektriker arbeid..

Eg lærte ihvertfall ein ting akkurat på det husprosjektet, foruten at man bør selga før man kjøpe.. Og det e at neste gang om det sko bli ein, så ska ein fagmann få ta seg av sparkel jobben.. Heilt klart..

 

Men.. Det stoppa jo ikkje der.. For når me ikkje fikk solgt her i byen, og te slutt solgte drømmehuset på landet i stedet.. Så ville Kånå gjør ein del i rekkehuset her i byen.. Så, eg og far min satte igang igjen.. Gulvet i stuå blei skifta, vegger malt og kidsa sine rom fikk seg ein liten oppgradering.. Og litt utpå sumaren blei det jaggu meg bygd ein liten koselig terrasse, i bakgården.. Kor eg igjen gjorde alt sjøl..

Alt detta, mens eg fortsatt skreiv blogg, gikk på jobb og styrte på med alt slags aktiviteter med kidsa, på ittemiddagen..

Det sko jo nesten ikkje vært mulig å finna tid te ein blogg, innimellom alt aent som har foregått.. Ihvertfall ikkje det å skapa ein blogg som dåkke leserar har tatt så godt imot, for det e ein kjennsgjerning at ska man visa igjen med ein blogg, nå te dags.. Så må man enten ha svære silikon pupper, ha vært med på Paradise Hotel eller kanskje rett og slett bare skriva rykande gode innlegg..

 

” Ikkje har eg vært med i Paradise Hotel og silikon pupper har eg ikkje.. Så då e det bare ett alternativ igjen..

 

For når man ikkje har de fordelene så mange flashe fram, i innlegg itte innlegg.. Ikkje skrive nåke særlig om høyaktuelle temaer, eller ting som provosere.. Då e det jo ikkje så mye anna enn rykande gode innlegg, igjen.. For det e nok min store fordel i detta gamet her, det at innleggene mine e skreven så folk kjenne seg igjen.. Og ikkje prøve å vær nåke anna, enn akkurat det me e..

Nemlig ein familie på 6.. 2 voksne og ein flokk med 4 galne ungar, på 4, 6, 9 og 12 år.. Som leve i ett harmonisk kaos liv, fortalt rett fra hjarta, uten filter og akkurat som ett hektisk småbarnsliv e..

Ikkje skrive eg “click-bait” øveskrifter, som e laga kun for å lura folk inn te bloggen heller.. Tvert imot, vil eg tru.. Mine overskrifter e så langt fra clickbait, Seo-optimalisert og alt det der, som man kan komma.. Bilder e ofta langt ifra perfekte, og på toppen av det heila så gjere eg nåke som sikkert nesten e som ei dødssynd, i blogger miljøet..

 

” Nemlig å skriva på dialekt.. Kossen i all verden ska Google klara å plukka opp, å rangera mi blogg sida høgt opp i søkemotorane sine då..?!

 

Ikkje vett eg, og ikkje bryr eg meg heller.. Sjølsagt har eg lyst på så mange leserar som mulig, eg hadde løyet hvis ikkje eg hadde sagt det.. Man vil jo at så mange som mulig ska lesa det man skrive, spesielt når man vett at man gjerna har truffet den berømte spikeren, midt på hovudet.. Eg gjere jo ikkje det kvar gang, men eg treffe nå godt innimellom, virka det som..

Det e egentlig heilt sprøtt.. Og eg har skrevet det utallige ganger før.. At ein massebarnsfar som aldri har vært så mye som i aviså eingang, før bloggen..

Ska klara å enda opp med ein blogg som te nå, har øve 5100 følgerar på Facebook.. Blir lest av fleire 1000 leserar te dagen, når eg klara å holda koken, og e aktive øve lengre tid.. Ende opp i avisene, så på tv og te slutt ende opp med å bli invitert på ein godt respektert Litteratur Festival.. Og det stoppa ikkje der..

Det e faktisk utrolig spennande tider for bloggen vår.. Muligheter har åpna seg og det kan skje ufattelig mye kjekt fremover.. Ting eg aldri hadde trudd sko skje, det har skjedd..

 

Så.. Eg må gjerna legga hovudet i bløyt, og få gang på denna bloggen vår på ett litt meir regelmessig vis.. Rett og slett..

Det e jo bare å setta seg ner, når man har litt ledig tid..

Stort sett, når eg åpna laptopen og åpna “Legg til nytt Innlegg” funksjonen, og begynne på ett eller anna.. Så komme plutselig ordene som ein foss..

 

” Eg må bare trø øve “Dørstokken”.. Komma igang liksom.. Det e min største bakdel, trur eg.. Finna energiene te å setta igang..

 

Men.. Nu kør vi ..

Trur eg.. Det va det med energien, igjen då..

For kvar gang eg skrive nåke lignande som detta, så stoppa det heilt opp..      =D

 

Følg Boden .. Nå også på Snapchat.. 

Brukernavn : gikkbareiboden  ???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg