Litlajentå – Unna Radaren….


 

Lykken va stor når me va på ultralyd og fekk beskjeden fra jordmor, om at det høyst sannsynlig dreide seg om ein liten jentebaby, spesielt Kånå… Og det e jo ganske så forståelig, når hu hadde delt hus med bare guttar te og med då. 

Hu fekk jordmorå te å dobbelt sjekka, trippelt sjekka osv. osv. … Heilt te me blei kasta ut, fordi neste mann, ellår forsåvidt kvinna, sko inn… Men Kånå va ivertfall nærmast sikker i sin sak, endelig sko det komma ett hokjønn te i hus… 

 

Heile denna bloggen har egentlig bært litt preg av Mini’en, han har nok stjelt mye av spalteplassen itte oppstarten ifjor. Og det e gjerna ikkje så merkelig, då det va ein kar med mye sjarm, karisma og spilopper se kom te verden. 

Men se overskriftå fortelle, hu har ikkje akkurat vært uskyldigheten sjøl, vår herliga Litlajentå heller, men hu har vitterlig meg gått litt unna radaren, på ein måte… Det har ofta vært litt bak i kulissene det har foregått, når denna tuttå har hatt nåke muffens på gang.

 

Som den gangen når hu blei butikktjuv i 2 års alderen. Og stjal med seg ett par rosa Disney prinsesse sko, uten att hverken eg ellår Kånå fekk det med oss. Men når me kom hjem og hu såg nåke merkelige ut, og tviholdt på posen sin. Kor me trudde hu bare hadde ein genser hu hadde fått kjøpt seg, men jaggu meg hadde hu lurt dei her Disney skoene oppi og… 

Ellår når Mini’en va 3-4 månader, og satt i vippestolen. Og både eg og Kånå va litt opptatt på andre arenaer, men når me høyre ein Mini se hyle av fryd. Og snur oss på kjøkken og kikka inn i stuå, så sitte detta trollet bak vippestolen. Og drar an ner og slippe, så Mini’en nærmast fyke ut av… Gudhjølpe meg… 

 

Me fant fort ut at når stillheten omfavna oss, og du ikkje hadde ei vite begjærlige jenta rundt deg. Va hu sannsynligvis igang med nåke fantaskap, ein eller aen plass. Bak om kjøkken øyå f.eks. , kor me fant na med ein full pose med risnøtter dandert utover golvet. Fordi hu ville ha snø…

Ellår når hu tegna på golvet med yoghurt, fordi hu ikkje fekk lov og ha tegnesaker uten at me va med na. Fordi hu hadde malt sine fine kunstverk, på veggane rundt om i huset.

 

Og ittekvart se hu har vokst opp, må eg jo få sei at hu har vært kraftigt influert av si mor. Det e gjerna ikkje å overdriva å kalla hu ei real “mammajenta”. Alt sko gjerast ilag med mammen te einkvar tid. Mamma sko legga na, mamma sko ta na ut av sengå om morgenen, prøvde eg meg så la hu seg ner igjen. Mamma sko skifta bleia (Heilt genialt vettu ;D)… Mamma ditt og mamma datt… Og Kånå, hu trur eg nøyt det… Heilt te Mini’en kom… ;D

Men hu har utvikla seg te å bli ein liten klone av Kånå, der hu veslevoksent sette meg på plass, når hu meina eg har behov for det. 

Hu e ikkje redd for å sei ifra her i heimen, for og sei det mildt. Men hu e nåke meir beskjeden ute blant folk, heldigvis… 

 

Men fortsatt, har hu detta med å finna på ramp, unna radaren. Men itte gårsdagens innlegg, kor Kånå forsåvidt oppdaga ei litt ny sida av Litlajentå. Hu e blitt ein liten “hjernen bak” rampestrekene te Mini’en, den lille “stemmen i øyra” se inspirere og motivere han te å ta oppfinnsomheten te nye høyder… 

Hjølpe meg, ka me gleda oss te tiå framøve nå… ;-D 

 

Eg sette meg ner å kikka litt gjennom “gamle” bilder idag, og fekk meg ein god latter. For det har jaggu meg vært nåken påfunn med detta jentetrollet opp gjennom og…. =D 

Så her komme litt BildeBonanza te slutt… ;D


Spisa Yoghurt, alt ska ner… ;D


Det va jo bare nødt te å bli herligt… !!  =D


Bestille hu sko???  Allerede då … ;-D


Klar for 17 Mai… Lika å pynta seg… 😀


Selfie, på Kafe… Begynne tidligt ja… 


Rett og slett, bare heilt fornøyd.. 


Kos med Han i Midten … 


#litlajentå #ramp #hverdag #familie #blogg #mamma #pappa #kånå

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg