Litlajentå, Bursdagspenger og Grand Hotell…

Det å lima sammen det nya legohuset Litlajentå hadde handla inn, for bursdagspengene som formelig brant i lommene.. Det va ein meir møysommelig jobb enn eg hadde trudd.. På bildet ovanføre har klokkå blitt 23:00 og eg hadde fortsatt 5 poser med lego igjen.. 5 store poser.. Av dei 11 kraftige posene som detta hotellet hu hadde kjøpt inneholdt.. Grand Hotell..

Sjølsagt hadde Fatter’n sagt, at joda.. Eg sko ha huset klart te neste morgen eg..

Men eg måtte kapitulera itte at andre etasje va bygd, igår, litt lengre enn på bilde altså.. Klokka tippa 01:00, og eg begynte å bygga så mye feil at lim ikkje akkurat va det optimale å holda på med.. Det blei litt vanskelig å retta opp igjen ein vegg som stod to knepp feil.. Så eg tok ein sjefsavgjørelse itte ett flygel, ein frokostdisk og ein 2 hotellrom akkurat va ferdigstilt..

 

Hadde eg fortsatt med byggingå, e eg redd det gjerna ikkje hadde blitt det resultatet Litlajentå hadde forventa..

 

Det med å lima Lego’en sammen, det tenkte eg når eg holdt på at eg absolutt sko begynt med for lenge siå.. Når man ser på dei 2-3 og gjerna 4 baljene med Lego, som dei 2 eldste gutalarvane har maltraktert te det ugjenkjenneliga.. Det e sikkert Lego for astronomiske summar som ligge i tusen knas, fint fordelt i dei forskjelllige baljene..

Opptjent på utallige bursdager, juleaftener og lignande.. Lego som dei 2 minste kunne ha kosa seg med nå..

– Jammen, me har jo alle tegningane te de.. Sa Kånå.. – Så me (les du) kan jo bygga de opp igjen, og lima de sammen då.. 

Akkurat der og då nikka eg samstemnd te Kånå.. Men klokkå 01:00 inatt, va eg ikkje lika overbevist om at det va ein god plan.. Ein ting e at det går litt tregare for seg når man lime sammen ett heilt nytt sett.. Men eg trur fremdriften vil bli betraktelig meir laber, når man må finna deler fordelt på alle baljene med Lego..

 

Og når man tar med i betraktningen at eg klarte å forsova meg såpassa kraftigt idag, at kjøreledaren min måtte ringa og vekke meg.. Då trur eg man skjønne at detta ikkje e ein aktivitet man sette igang med i ei arbeidsuka, ivertfall..

Når ein palle med papir plutselig finne ut at den vil gå komplett i oppløsning bak i bilen, og måtte stablast på ny..

Og man kjøre ståltånå på verneskornå rett inn i ett lite trinn, når man ska skunta seg inn te ein kunde.. Og nærmast flyr på hovudet rett i dørå, kun redda av ein umenneskelig manøver.. Som garantert komme te å setta kraftige spor i ein nåke mør beinmuskulatur, om ett par dagar..

Då skjønne man at det ikkje akkurat e min dag idag..

 

Det å bygga Lego kan fort sammenlignast med når eg begynne på ei god bok, for eg forsvinne heilt fra denna verdenen.. Og blir heilt oppslukt av det eg holde på med.. Heldigvis vett både Kånå og Kidsa detta, så de lar meg bare vær i fred.. Ivertfall med Legobygging..

Med boklesning kan eg fort gå på ein smell, og plutselig bli reven ut av fantasiens oppslukande verden..

Av ein knyttneve i skulderen fra Kidsa eller ett brøl fra ei smått irritert Kåna, som har prøvd å få kontakt i ett par timar.. Jaja.. Det går som oftast bra.. Sjøl om eg gjekk på ein smell idag morgens + moms..

Og det e heldivis bare 3 poser igjen med Legobygging, når eg komme heim idag..

Av dei 11 eg starta med igår..

???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg