Kånå, Ed Sheeran og ein Minikonsert..

Beklage kvaliteten, men underholdningsverdien her, trumfe kvalitet.. synast eg.. =D

 

Det har vært ein bratt kurve på denna mandagen både i aktivitet, tempo og trivselsmessig.. For akkurat når eg trudde dagen va over på jobb, hadde eg nesten glemt ett sværande boblebad som sko leverast te ein privatkunde.. Så når eg egentlig hadde parkert for dagen, va det bare å finna håndterminalen frem igjen, lasta boblebadet i bilen og susa avgårde.. Eg holdt nesten på å ta ein “No habla Norvega” når eg kom fram, for huset lå på ein liten bakketopp.. Men, kunden ville bare ha det av bilen og inn på ein liten grusplass, så eg lærte meg fort norsk igjen..

Det va ingen behov for nåken halsbrekkande lastebilmanøvre opp te huset, for det hadde de ein traktor med pallegafler og losseapparatur te..

Gudskjelov.. Det va jo tross alt mandag, liksom.. Det e viktig å starta ukå roligt, sånn at man får ein rolig stigning te fredagen.. Så itte endt oppdrag, så suste eg te byen og parkerte lastebilen, før eg kjørte heim.. Og møtte et reinspikka spetakkel nærmast i dørå.. Kånå hadde funnet fram karaokesaken te Han i Midten, med discolys og greier, og Mini’en va i fyr og flamme.. Hjølpe meg.. Rosa Helikopter runga i stugo, mens Mini’en fløy lavt under taket, nesten lika energisk som Robbie William’s, på sitt besta..

 

” Åsså eg som hadde sett frem te ei rolig stund i sofaen, sammen med ein rykande varm kopp kaffi, som til og med smaka godt..

 

Jauda.. Men, når Ed Sheeran va neste på spillelistå, og hans fløyelsmyke stemme fylte stugo, så drømte eg meg vekk et lite øyeblikk.. Te ei øde sydenstrand i solnedgangen, ein mild bris strauk gjennom luggen og Kånå .. Ja, Kånå hu .. Øhh, Kånå stod.. .. .. Hu stod oppå ein stol, midt i stuå, og kauka med på sangen i sedvanlig stil.. Istedet for å stiga opp fra havet med ett sultent blikk, mens vanndråpane rant nedover hennas lekre smekre figur før hu sensuellt kasta hovudet bakover, så håret flagra i sakte film.. Nett sånn som alle superstjerner gjør det, når de har bada i solnedgangen.. Jøje meg.. Eg vett ikkje ka som va best, eller verst eg, alt itte kossen man ser på det..

At dagdraumen brast og virkeligheten igjen slo rot på netthinnå, eller at Kånå hadde knabba mikrofonen, laga seg ein scene med kjøkkenstolen og stod å sang for full hals..

Men, det va gjerna lika godt at draumen brast og man igjen satt i stuå, og høyrte på det glade vanvidd, oppå stolen.. Eldstemann sko jo snart på kamp.. Mini’en kapra heldigvis mikrofonen ittepå, ellers trur eg gjerna det kunne blitt ei langdryg affære.. Når Kånå først får blod på tann, og komme i seget, så gir hu seg ikkje med det førsta.. Eg huska her før jul, når me fant singstar mikrofonene i ei flytte-eska me ikkje hadde åpna.. Og Kånå gjekk amok foran tv’en, jaja, eg va gjerna med på det eg og.. Men, det endte jo som det måtte, for plutselig stod Eldstemann og kikka  perplekst på oss, midt i stuå ein sein fredags kveld..

 

” Og lurte på om me ikkje kunne roa oss litt ner, sånn at han fikk sova..!!?? .. Joda.. Det blei 2 småflaue foreldre, som pent pakka vekk mikrofonene og slo av Singstar spillet..

Det hadde gjerna tatt litt av.. På ein måte..

 

Men, det gikk bra idag.. Kånå holdt seg te denna eine sangen, Eldstemann sitt lag spillte uavgjort og nå kjenne eg det e på tide med ett varmt bad..

For å mjuka opp ryggen litt..

Forresten.. Dei som gjerna vil sjå Minikonserten te Kånå.. Sjekk Snap’en te Boden, med brukernavn ; gikkbareiboden

 

Goe kvelden, Folkens… =D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg