Kaffikoppen…

 

Det e onsdag.. Og eg e så trøtte at eg nærmast ikkje ser land.. Epoken med ein Mini som komme loffande inn i midten, den va definitivt ikkje over, for nå har han dukka opp kvar natt, siden før helgå.. Og inatt har krapylet meir eller mindre holdt meg våken, siden han kom inn i 4-5 tiå.. Eller va det “Løvetannen” som holdt meg våken, med all denna her sedvanlige uffingå si, øve besøket i midten..!? .. Det e ikkje godt å sei..

Våken og utkvilt, det e eg ihvertfall ikkje.. Her eg sitte bak i skapet på bilen, med ein varm kopp kaffi og venta på at de ska bli ferdig å lossa.. Den e viktige den koppen, og idag e den viktigare enn på lenge.. Når den koppen e knekt, komme eg gjerna lika over kneikå, og klara såvidt å fungera på normalt vis, her på jobb.. Vil eg tru..

Det e merksnodig og, kossen ein liten kopp med denna svarta væskå, klara å kickstarta eit slitent legemet.. Sånn at man våkna opp fra nattens dvale, og klare å fungera sånn nåkenlunde normalt.. Eg e nok definitivt ett sånt menneske, som ikkje fungere optimalt, før kaffien om morgenen e ett faktum..

 

Men, så trur eg det har litt med kosen og, det å nyta ein kopp med kaffi, mens man gjerna planlegge dagen litt..

 

5-10 minutt kor man lar sjelå få komma ut av hiet sitt, på ein rolig og fin måte, at den får nåken minutt med sjelefred før dagens strabaser må iverksettast..

Ka seie dåkke Folkens, e det fleire som har det sånn?? ..

Har dåkke leserar nåken sedvanlige rutiner man må gjennom, i øvegangen fra nattens mulm, te morgenkvisten umiskjennelige kvern.. !!?? .. E det fleire som gjerna e i dvale, før kaffien har inntatt legemet..?

Del gjerna i kommentarfeltet, her eller på Facebook..

Uansett.. Ha ein flott onsdag, Folkens..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg