Kaffekoppen – Missing in Action …

 

Det blei full oppstandelse på jobb her i går, for kaffikoppen min, den va jaggu meg Missing in Action. Den pleie å stå så staut og freidig å liksom venta på meg kvar morgen, på ein jernstolpe ved porten min …

Men, igår va den sporløst fordufta når eg kom, og Fatter’n fikk nærmast abstinenser på sekundet …

Uten kaffi om morgenen, så virka eg ikkje … Eg e som ein perfekt mekanisme som ikkje fungerer, men alt e for så vidt i orden. Ein iherdig leiteaksjon blei iverksatt, oppvaskmaskin, naboportene, sonå vår og alt av steder den kanskje kunne ha blitt forlagt, blei endevendt …

Men, uten så mye som et spor fra koppen min. Bogdan som e kommen tebake fra ferie, lurte på ka i all verden eg holdt på med …

Der eg rota rundt på sonen med villskap i blikket, forårsaka av sitrande kaffi abstinenser som fløy gjennom legemet. Ei mitraljøse av signaler fra kvar ei cella i kroppen, som hungra itte drivstoff …

 

Bogdan meinte han hadde sett den der på stolpen, når han va ferdig dagen før, når eg informerte han om katastrofen …

Helsikke altså … Det e sikkert ein av dei der In Night sjåførene som har tatt den, tenkte eg, for det hadde skjedd ein gang tidligere.

Ja, eller kanskje ein langtransport sjåfør som kom fra østlandet, meinte Bogdan …

 

Komspirasjonene va endalause, Fatter’n begynte å bli desperat og abstinensene begynte å bli sterkt fremtredende, der svetten pipla frem fra lika under panneluggen …

Så kom Kånå trippande så lett inn på terminalen, at man skulle trudd tyngdekraften hadde ein anna virkning på hu, enn alle oss andre dødelige …

Fatter’n satt å rista på ein palle ved porten, svetten rant nå fra alle ledige svettekjertler og blikket fløy hvilelaust fra sida te sida, opp og ned og i hytt å pine …

 

– Jøje meg, ka e det med han da … Seie Kånå muntert forferda te Bogdan …

Noen har stjælt kaffikoppen hans. Informere Bogdan Kånå om …

– Neeei, eg tok den heim igår for å vaska den, den va jo nærmast svart av kaffirester, oppi ... Svara Kånå, som om detta ikkje va nåke “Big Deal” …

 

Svarte salte bananer, altså … Forbaskade Kåna … 🙈🙈🙈

 

Men, idag … Idag så smaka jaggu meg kaffien bedre enn på lenge da, i min nyvaska bestevenn, som sitte her ved min side …

Og Kånå … Hu har fått klar beskjed om å informera om slike halsbrekkande stunt, for all fremtid fremover …

 

Man tulla ikkje med kaffikoppen te folk … Nei, det gjør man bare ikkje …

Punktum …

 

😱😱🙈🙈🤣🤣🤣

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg