Julefeiring, flytting og ein total bloggkollaps …

 

Halloen Folkens …

 

Eg hadde ein plan i starten på Desember om å igjen holde liv i disse to rampenissene våras, og starta på sedvanlig vis første Desember. Men, så sa det Kaboom …

Det smalt på jobb. Det smalt nåke så inn i granskauen, at eg meir eller mindre tenkte og drømte om pakker, døgnet rundt.

Me har knytta oss tett opp mot netthandel, på stedet som eg jobba på, med slike pakker i butikk utlevering. Men, så har også ein del avsendere begynt å kreve rett hjem leveringer …

Resultatet av dette, når Black Friday, Black Week, Black Month, Cyber Monday etc, etc slo inn for fullt. Det var at me gikk fra åtte – ti privat leveringer rett hjem, til omtrent det tre doble …

 

Når post i butikk på samme tiden mer eller mindre doblet seg, så gikk alle mine planer om å formidle rampenissens eskapader tidlig om morgenen, lukst i vasken …

 

Når vi på toppen av dette hadde solgt vår eminente rekkehus, og måtte starte jakten på et sted og bo, pakke ned hele huset og endte opp med full flyttesjau, like før jul …

Ja, da ble det bare slik i år …

Tiden strakk ikke til, te alt man gjerne hadde planlagt og da må man disponere de små vinduene av ledige øyeblikk, på rett vis …

For og si det ekstremt enkelt : Alt skjedde så fort, og når det hele va over stod sjelå mi igjen, og lurte på ka i himmelens navn som nettopp hadde skjedd …

 

Men … Sjøl om me gjerna va litt i tvil om me ville rekka å komme oss i hus før jul, i dette huset vi nå har leid for et år, så gikk det jaggu meg med et nødskrik …

Helga før jul starta flyttekalaset. Svigers og bror min stilte opp som flyttesjauere, mine foreldre tok seg av småtrollene og varebilen gikk i skytteltrafikk mellom rekkehuset og det nye huset …

Søndags kveld, så var nesten hele jobben gjort, og Kånå så lys i enden av tunellen.

 

Flokken, eg og Kånå, nitti prosent av saker og ting og ikkje minst hamsteren Obelix hadde flytta inn i ein ny heim, på rekord tid …

Julefeiringen ble behørlig feira i ny stue, sjølsagt med sine sedvanlige fartshumper av diverse slag …

Men, de får eg fortelle om litt etter hvert, slik at ikkje alt kruttet blir brukt opp på et innlegg … På en måte …

 

Så beklager Folkens, for at rampenissen rett og slett utgikk i år, da livet liksom tok litt over …

Men, fortvil ikkje …

Kanskje kommer det noen små glimt av diverse høydepunkt, fra adventstiden, for rampenissen har jo vært på besøk …

 

Fortsatt God Jul, Folkens … Nyt romjulene og ta vare på kvarandre …

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg