Julatre ? … Nå ??? … I dag … Øhh …

 

Kånå gjorde som planlagt idag, og stod for steking av kakemenn. Eg, Mini’en og Litlajentå stod for produksjon og prøvesmaking … Jaja, prøvesmakingen blei me kjapt kommandert bort i fra …

Førti prosent svinn på kvart brett, det meinte Kånå absolutt ikkje va innafor …

Så hu ein av oss med så mye som ein kakemann smule i nærleiken, røyk me lukst i Bodå heile gjengen … Det frista jo sjølsagt ikkje … Så me veksla på å stå vakt, når me sneik oss te litt meir, om Kånå forlot åstedet …

Det gikk heldigvis bra, sjøl om Mini’en glemte seg ut den eine gangen, slik at eg og Litlajentå nesten blei tatt på fersken …

Jøje meg, vett du …

 

Men, det va ein anna ting som for så vidt sjokkerte meg mest idag, når Kånå begynte å snakka om å ta frem julatreet idag. Tjera vena meg, eg sleit som ein hund med å holda hu te ei veka før jul, forrige år.

Og nå, nå skulle hu fanken meg dra frem treet før Desember har begynt … !?? Eg kikka på Kånå med vantro auger.

Julatreet ska pyntast på litla juleaftå, meina nå eg, men under sterk tvil ga eg itte i fjor. Sterk tvil og ufortjent sterkt press. For Kånå hadde drevet lobby virksomhet blant Flokken, og fått heile gjengen over på hennas sida …

 

Eg vett ikkje heilt. Men, eg har ein sterk mistanke om at Fatter’n vil bli satt under press fra fleire hold enn bare fra Kånå, i år også. Sikkert allerede fra neste uka. Kjenne eg hu rett …

Gudhjølpe meg, altså … Jaja, hu har for så vidt nåken sterke argument på hånd i år, når eg tenke meg om …

For huset e jo solgt … Eg, Kånå og Flokken e på flyttefot allerede i romjulen. Så det e vel det faktum, at Kånå har et ønske om å liksom ha litt julastemning her i heimen, før me flytte ut rundt nyttår … Så eg forstår hu jo litt også …

 

Det e vel bare å kapitulera med ein gang, vil eg tru, for før eller seinare så står julatreet der, i sin fulle prakt … Og i år e det gjerna lika godt at det blir før, istedet for seinare …

Men, det e definitivt altfor tidlig, spør du meg …

Jaja, alt for husfreden … Happy wife, happy life, og alt det der …

 

Det blei i hvert fall ikkje idag … Så bildet på toppen, det e fra i fjor, trur eg … Eller året før …

Uansett, ha ein fin søndags kveld, Folkens … Med eller uten julatre i stuå …

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg