Jesus Feis Og.. Volum 2..

 

Eg leste i nettavisene idag at jenter, både unge som eldre, skrudde på springen i vasken for å overdøve tisselyder, med mer.. Tjera vena meg.. For all del, nå kan det vær at detta har vært allmenn praksis i mangfoldige år, men me får først vita om det nå.. Rett og slett ein liten absurd hemmelighet, fra jentedoens uransaklige veger.. Men, vett du ka.. Detta synast eg rett og slett e for toskje.. Og som sagt før, det e forskjell på å vær toskjen og idiot.. Det e toskaskap å vær flau over egne “toalettlyder”, men mildt sagt idioti å skru på vasken, for å overdøva de.. E man på ein fellesdass, så får man vel bare tåla å høyra lydane som følge med..

Eller e eg heilt på villspor her.. !?.. E detta ei greia man bør trå varsomt på, fordi man kan krenka, skada eller gjerna forulempa unge jenter..!? .. Jenter som e flau øve egne kroppslyder..

Altså, eg synast jo ikkje det e verdens kjekkaste ting, når man sitte på ein offentlig dass og gjør sitt fornødne.. Det at ting gjerna laga lyd når det forlate kroppens kloakksystem.. Men, det e jo heilt naturlig.. Eg vett ikkje, men eg trur eg med sikkerhet kan sitera Litlajentå her, fra innlegget om Smartmat i barnehagen.. Kor hu forsvara seg med at – Jesus feis og, når heimalaga Gulasj suppa førte te ukontrollerte gassutslipp i heimen, for hu og Mini’en.. Det e heilt normalt og absolutt ingenting å væra flau over, ihvertfall ikkje så gale, at man må skrua på springen for å overdøva lyden..

 

” Sånn at man oversvømme både skole, kjøpesenter eller andre lignande steder man har offentlige toalett.. Gudhjølpe meg, altså..

 

Altså, eg huska ein gang eg satte meg på rammå på ett offentlig toalett eg og, kor det allerede va god utnyttelse av kapasiteten.. Det va rett og slett meir eller mindre fullsatt rekka, inne på herredassen, men ikkje ein lyd av nåke slag, va å høyra.. Foruten små fortrengte stønn, svettedråper som traff flisene og forvrengte grimaser fra mannfolk som ikkje ville vær først ut.. Med å laga denna her heilt vanlige lyden, som alle mennesker laga på dass.. Tjera vena meg.. Så, kom det ein kar inn og okkuperte det sista avlukket, og om han visste han va klar over at det va fullsatt rekka eller ikkje, det kan eg ikkje svara på..

Men, denna karen satte seg ihvertfall på rammå med ett smell, pusta kraftigt inn 2 ganger før det putra og smalt i toalettskålå.. Totalt uanstrengt og som om detta va heilt normalt.. Som det jo forsåvidt e..

Herreguud.. Å sei at ein slags domino effekt slo inn, det ville nok ikkje vært å øvedriva.. For det va som om man høyrte ett synkront lettelsens sukk fra resten av båsane, før ett symfoniorkester av kroppslyder og smell i dasskålå runga ut i lokalet.. Hjølpe meg, for nåken som kom inn før meg, må det jo ha vært som tortur å sitta der, mens man gjør alt for å holda igjen.. Eg hadde ikkje tilbringt så lang tid der inne, men kjente litt på det at eg ikkje ville vær først, og slapp lasten med lettelse eg og.. Når denna fyren som tydeligvis og bokstavelig talt, dreit i om nåken høyrte ka han gjorde inne i avlukket..

 

” Det e jo sånn det absolutt bør vær, sånn som denna avslappa fyren så slapp seg laus, uten nåke form for sjenanse eller flauhet..

 

Å gå på dass e jo den mest normale ting i verden, som alle må gjera opp te fleire ganger i uka, uansett kossen man snur å vende på det.. Og kossen i allverden unge jenter, eller jenter generelt har klart å laga ei så stor greia ut av det, at de må ha kamuflasje lyder, mens de tisse eller drite.. Ja, det e for meg uforståelig.. Men, det e akkurat detta eg e så inni granskauen imot, det at alt ska væra så perfekt.. Så perfekt at man ikkje kan la seg bli høyrt på dass, fordi man ska fremstå så ordentlig og flott.. Hallo i luken..!!?? .. Brad Pitt laga lyd på dass vil eg tru, Beyouncè har heller ikkje lyddempar på stumpen eller for den del nåken andre av kjendisane i verden..

Så koffår ska det bli ein flau affære av det med å gå på do.. ?? .. Altså, eg meine ikkje me ska laga nåke svær greia av det, eller laga ein sang eller video som man vise i klasserom, for å gjør det mindre flaut..

Men, har ikkje ungjenter nok av ting å tenka på, som om de har store nok lepper, stor eller liten nok rumpa eller andre fysiske attributter som media hausa opp, som idealer.. Å nå ska man liksom gå på dass, uten ein lyd..!!?? .. Det begynne vel rett og slett å bli nok nå, spør du meg.. Jenter som aldri har tenkt på detta, har jo nå fått ein ny ting å tenka på, som rulla rundt i topplokket, neste gang de må la naturen gå sin gang.. Til og med Helsesista e på saken, og e ute å mana jenter te å slutta å skamma seg.. Og vett du ka, det gjør jaggu meg eg og.. Sjøl om eg gjerna har kjent litt på følelsen sjøl..

 

” Men, fikk meg ein lærepenge av ein avslappa fyr, som ikkje la nåkenting imellom, og utløyste den reinaste syndefloden, på ein overfylt herredass eingang..

 

Ja vett du ka.. Gå på dass med stolhet, og slipp ditt fornødna med liv og lyst.. La oss heller kjempa om kim som laga mest lyd, enn å sitta der på rammå og dra på seg sjøl ein kraftige brokk, krampe i rumpemuskulaturen eller andre skumle saker.. Som kan forekomma av nidkjær igjenholdning, av det som e den naturligaste ting i verden..

Det må nå vær bedre enn å flomma over både kjøpesenter, skoledassen eller andre offentlige toalett.. Hjølpe meg..

Gå på dass og la notå gå.. Stig ut av båsen med hovudet heva, uten å føla skam fordi kroppen laga uønska lyder.. Tjera vena meg.. La oss heller le litt av kvarandre, om det smalt litt ekstra i båsen ved siden av.. Bekjemp denna idiotiske trenden med humor, istedet for å la det bli forbundet med skam..

For eg gjentar igjen, det som Litlajentå sa som ein selvfølgelighet, når gulasjsuppå gjorde susen..

– Jesus feis og… 

 

Lik og del.. Spre det glade budskap, å gå på dass med frihet i sinnet … 😁😁😁

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg