Janne Nordvang Blogg – Anbefales, på det sterkeste…

Illustrasjon : Janne Nordvang

Eg har funnet meg ein ny favorittblogg.. Ein blogg eg bare må få med meg, når det komme et nytt innlegg.. Nemlig Janne Nordvang Blogg.. Gudhjølpe meg, for ein herlig blogg.. Og, eg må jo få sei at eg gjerna forstår bedre koffår dåkke leserar på min blogg, gjerna venta forventnigsfullt på nye innlegg, fra meg.. Når eg kosa meg sånn med hennas fantastiske innlegg, og nesten ikkje klare å venta på neste.. Og for nåken veker siå så tok Janne sin blogg heilt av, og utkonkurrerte alt av rosa bloggere, så det sang..

Hu gikk så te de grader te topps, at det nesten ikkje sko vært mulig.. Der hu hadde lagt ut et innlegg fra ein nåke øve middels, katastrofal dag..

Men, e det så merkelig at ein sånn ekta og hjartevarm blogg, skreven med “humoristisk gullpenn” blir så godt tatt imot.. I mylderet av småfalske rosa bloggere, som bruke alle midler for å få meir klikk.. Det e så mye snakk om at bloggere/influencere påvirke sine leserar, med sine usunne og falske meinigar og gjerna med sponsede innlegg om piller og kremer som ikkje virka, nå for tiå.. Derfor e det ufattelig kjekt å sjå når nåken som ikkje anna enn e seg sjøl, og skrive som ei gudinna..

 

” Slår alt av silikonbefengte bloggdronninger ner i sokkane.. Såpassa mange leserar fikk Janne Nordvang, at dei som sitte og trur at Click-Bait dronningene e tingen for sitt produkt.. Burde fått opp augene, og gjerna tenkt alternativt..

 

For eg trur at om man gjerna hadde omfavna sånne blogger som Janne Nordvang sin blogg, for å fremma sitt produkt.. Så hadde man gjerna truffet ekta leserar som virkelig lese bloggen de følge, og som uten tvil har mye meir troverdighet.. Enn ein rosa blogger på ett par og tjue år, som trur de e guds gave te blogg verdenen og sine følgerar.. Sånne bloggerar som hyklerisk fremme kroppspress hysteri, “Vidunderpiller” og andre lignande ting..

Sånne bloggere som skrive “hjertefylte” innlegg innimellom, og slår eit slag for ting de absolutt ikkje ellers står for, på bloggen sin..

Men, har gjerna fremma pupper så fylt opp av silikon, at det nesten blir for mye av det goda, kvelden før.. Ein klok mann sa ein gang at alt øve ein god håndfull, det e bortkasta alikavel.. Og sånn føle eg at dei aktørane som fylle opp pengesekken te dei her bloggerane, også burde tenkt litt meir på.. For når de øse ut penger for å få fram sitt produkt på bloggen deiras, så hadde de gjerna fått dobbelt så god gjennomslags kraft.. Om de gjerna hadde brukt ein blogg, som ikkje tok meir enn ein håndfull betalt, for oppdraget..

 

” Ikkje det at eg trur Janne Nordvang ville fremma nåken som solgte selvbruningskrem, det toget trur eg e kjørt..

 

Den industrien som e retta mot ungdommen, og gjerna mest mot tenåringsjenter.. Den trur eg det e lite å gjera så mye med.. Men, at mange andre seriøse bedrifter blir blenda av denna falske gjennomslagskraften, som de trur dei her bloggerane har.. Det e for meg ei gåta.. Der mangfoldet av dei som trykke seg inn på disse bloggene, meir e der for å sjå ka i all verdens dumskap de har skrevet nå.. Eller e tenåringsjenter som trur det e sånn livet e, når man vokse seg litt eldre..

Og sannsynligvis vil få et kultursjokk uten like, når de om nåken år sitte i samme situasjon som Janne Nordvang.. Og har heilt andre verdier i livet, enn større pupper, og lignande..

Men, heller sette pris på ein god historie om ein hverdag de kan kjenna seg igjen i, enn falske øyevipper, sydenturer av abnorme dimensjonar som den vanliga mann i gatå aldri vil få råd te.. Eller fyllebilder som liksom ikkje kom på bloggen.. Men hei. stopp litt.. Gjorde de ikkje akkurat det, alikavel.. Eg trur ikkje Janne Nordvang, eller meg sjøl for den del, vil selga sjelå si for å fremma produkter man vett gjerna ikkje e bra, når me innehar den livserfaringen me har..

 

” Men, sko gode produkter fra seriøse bedrifter som me kan gå god for, komma på banen.. Så ville me jo ha mye bedre forutsetningar for å gi leserane ein anbefaling om produktet, vil eg tru..

 

Det e som om man har ein bedrift og står øve for ein stor utfordring som trenge erfaring og gode kunnskaper, for å bli løyst.. Går man då te den med minst erfaring i selskapet for å få utfordringen løyst, eller søke man råd fra den som har jobba med detta i mangfoldige år..!? Sånn sett e jo denna delen av blogg verdenen totalt omvendt, kor man pøse ut penger og produkter på mennesker som såvidt har begynt på voksenlivet.. Og som har skapt seg ein arena på falske premisser, te å fremma ein bedrifts sitt produkt..

For all del, somme ganger e ein blanding av erfaring og ungdommelig nytenkning, ein super miks..

Men, eg trur sånn troverdighetsmessig og med tanke på ekta leserar, som følge bloggen fordi de virkelig likar bloggen.. Så vil mange bedrifter heller vær tjent med å bruka bloggere som fremstår ekta, hjertevarme og kanskje med ein god dose humor.. Enn kyniske bloggdronninger som sjelden bryr seg om produktene de fremme fungere, fremstår totalt uforståande te kritikk og som gjerna ikkje skrive anna enn sjølforherligande tekster, som sjelden engasjere leserane i positiv retning..

 

” Hjølpe meg.. Nå tok eg visst heilt av her i ei avhandling av sjeldent kaliber.. Men, det eg vel meina i alt eg skrive her, det e vel at det va sinnsykt herlig å sjå at ein blogg som Janne Nordvang sin, slo knock-out på alt og alle..

 

Og hadde det vært meir fokus på dei gode historiane, som skapa utelukkande positiv engasjement.. Så trur eg at heile “Blogg-Industrien” hadde vært ein mindre utskjelt arena.. Det hadde gjerna blitt mindre styr rundt Vixen Influencers Awards, om det hadde vært med meir ekta bloggere.. Bloggere som skapte positive øyeblikk og engasjement, gjennom heile bloggen sin.. Og ikkje bare når de trenge å rettferdiggjør seg sjøl, fordi man gjerna vil fremstå litt meir “folkelige” ..

Eg trur folk mye meir vil lesa slike historiar som Janne Nordvang varte opp med, og gjerna te dels mine..

Sjøl om eg bøye meg i hatten overfor skriveriene te Janne, den damå skrive så godt at man sko trudd Fanden sjøl stod i helane på hu.. Så e me gjerna litt like som bloggerar, om man ser vekk ifra alle oppskrifts innleggene te Janne.. Me skrive om hverdagslige ting, krydra med humor, sjølironi og ein liten dose alvor innimellom.. Folkelige ting som gjerna dei fleste kjenne seg godt igjen i.. Nordvang e ferdig med småbarns perioden, mens eg står å stampa med begge beinå i begge leirar…

 

” Det eina beinet i tenåringsverden kor dei 2 eldste nærma seg med stormskritt, og det andre godt planta i småbarnslivets strabasiøse verden..

 

Mens me slår ett slag for det å gå på ein smell av kraftig kaliber, byr gjerna på oss sjøl og fremme litt detta uperfekta.. At det e lov å synast at det man har, det e godt nok..

Me ei motvekt te glansbilde bloggerene som med knall rosa striper, stort sett toppa listene..

Man trenge nok sånne som Janne Nordvang, og gjerna meg sjøl.. For å visa at det finnes nåken som tør visa hverdagen, sånn som den stort sett e, hos dei fleste..

Og ikkje bare dele dei dagane me har ett instafame øyeblikk.. Heilt klart.. =D

2 kommentarer
    1. Kjære deg. Du sa jo at du hadde lånt et bilde,men jeg har altså ikke funnet dette innlegget før nå. Makalaust, rett og slett. Storveis, så herlig, og mange tusen takk. Dette var både artig og rørende,og du skal vite at jeg setter så stor pris på det. Takk!!!

    2. Bare hyggelig.. Fikk ikkje med meg før idag, at du hadde svart.. Ikkje meir hyllest enn du fortjene, mildt sagt.. Kjekt at nåken “normale” “voksne” folk, faktisk kan toppa den listå.. Rett og slett.. 😃😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg