Jaggu meg, Så må eg opp på Scenen og, allerede imårå.. Hjølpe meg…

 

Når eg la ut detta innlegget på mandag om detta showet mitt, rekna eg ikkje med at det ville bli så voldsomt med respons.. Tjera vena meg.. Eg har jo meir eller mindre minimalt med erfaring og lignande, å visa te sånn med tanke på detta.. Men, så har man detta med å ta feil då, sånn som me gjorde når me tenkte at 4 ungar, umulig kunne vær så mye verre enn 3.. Og gjekk på ein smell av astronomiske dimensjoner.. Aldri før har me vel tatt meir feil, enn den gangen der, for itte Mini’en kom te verden så har han jo aleina vært ein liten tyfon, å hanskast med.. Hverken meir eller mindre..

Men igjen, så trur eg at eg trygt kan sei, at igjen har eg gått på ein liten smell, og muligens feilbedømt mitt eget renommè.. På ein måte..

For det har jevnt og trutt ramla inn forespørsler på mail, om detta showet mitt.. Et show eg rett og slett aldri har fremført, og strengt tatt egentlig ikkje va heilt ferdig med, når eg la ut detta innlegget.. Det versta med det heila e jo at eg må i ilden allerede imårå.. Herreguuud, vett du.. Eg kunne jo ikkje takka nei heller, når eg liksom har lagt hovudet på hoggestabben, med det innlegget.. Men, skitt au.. Det får stå sin prøve detta her og, og det positiva oppe i det heila.. Det e jo at eg ikkje har hatt tid te å begynna å grua meg, sånn som eg gjorde før bLEST opptredenen.. Kor eg hadde nesten et halvt år te å la nervene gå amok..

 

” Mens denna gangen, så har eg kava meg ihjel for å få det ferdig, forsøkt å øva littegrann mens eg har stressa som ein gal på jobb og styra på her i heimen..

 

Kånå går bare å ler seg ihjel av heila greiå, og seie bare at eg har nå stelt det i stand heilt av meg sjøl.. Og eg kan jo forsåvidt ikkje argumentera mot hu, Kånå har nok eingang meir eller mindre heilt rett.. På toppen av alt detta så har eg jo blitt hekta på Stranger Things, ein serie som går på Netflix.. Men, det trur eg faktisk bare har vært heilt greit, for hadde eg ikkje kobla littegrann av, og sett litt på tv.. Så hadde eg garantert fått heilt noiå, og sikkert gått te hundane.. Dei fleste andre henvendelsene om detta showet mitt, va te seinare anledningar i sumar og høst.. Så akkurat nå, handla det bare om å komma heilskinna ut av showet imårå, sånn at eg får finpussa litt meir på det videre fremover..

Det galnaste denna gangen, det e vel nesten at eg gleda meg litt og.. For det e sant som eg skreiv på mandag, at akkurat denna settingen her, den ga virkelig mersmak..

Men, veien fra topp te bunn og omvendt når det gjelde akkurat detta, den kan vær ubønnhørlig kort.. Det e vel litt viktig å tenka øve akkurat det, før man hoppa i det igjen.. Når eg sko holda denna opptredenen på bLEST Festivalen, så trur eg at eg brukte heile sumaren på å snakka meg sjøl ner.. Så fallhøyden ikkje sko bli så stor, om det gjekk lukst te helsikke.. Eg ska ikkje gjør motsatt denna gangen, men eg håpa ihvertfall at eg kan dra med meg den gode opplevelsen fra sist, inn i denna opptredenen imårå.. Det hadde vært ufattelig kjekt ihvertfall, om eg hadde klart å fått det te.. Både for meg og dei som gjerna gleda seg, te imårå..

 

” Når det e sagt, så har dei 2 foregåande opptredenen mine vært for et klinkande edru publikum, mens imårå så rekna eg forsåvidt med at nåken gjerna har smaka litt på sprudlevatn..

 

Det kan jo fort vær ein viss fare for, at latteren muligens sitte litt lausare i fisken då.. Ihvertfall så håpa eg nå det.. Ikkje det at latteren hang fast hos folk, hverken på bLEST eller Kolnes Sanitetsforening, når eg holdt show der.. Folk lo og skratta på dei rette plassane dei gangen og.. Men, det kan gjerna bli litt enklare å dra stemningen opp, om folk har fått i seg litt sentralnervestimulerande midler.. Vil eg tru.. Eller, eg håpa ihvertfall det.. Jaja, det får gå som det går, og det blir heilt sikkert supert kjekt.. Heilt klart.. Nervøs e eg jo, men det ska man vel vær.. Nåke anna hadde vel vært unormalt, kan eg tenka meg..

Men.. Nå e det ingen vei tebake og kanskje ein ny karriere e i emning.. Kim vett kor detta vil enda, sånn egentlig..

Kanskje går det rett i dass.. Neeei.. Eg sko jo ikkje tenka sånn, eller snakka ner meg sjøl denna gangen.. Imårå, då komme det te å bli skikkelig gøy og super stemning, heilt sikkert.. Og, så satse me på at det blir nåke meir utøve sumaren.. Mange av forespørslene va interessante sjøl om det gjerna ikkje va lokalt, mens andre muligens va litt utenfor det eg hadde tenkt meg, egentlig.. Det versta va jo at ein mail va fra langt oppe i Nord Norge, det hadde eg jaggu meg ikkje trudd.. Sjøl om eg har fått med meg at mange leserar e inne å lese bloggen, fra den delen av landet og..

 

” Eg e visst ikkje bare et lokalt fenomen, det e ihvertfall heilt sikkert.. Men, det ser man jo i kommentarfeltet på Facebook og, det e jo folk fra heila landet som kommentere..

 

Hjølpe meg.. Men, nå trur eg at det e på tide å gjør siste finpussen, før det e leggetid.. Sånn at eg ikkje dukka heilt uforberedt opp imårå.. Så goe kvelden Folkens.. Imårå e det Showtime, så får eg se om rekke å legga ut et lite referat, fra kossen det gjekk seint på kvelden..

Tvi, tvi.. Te meg sjøl.. =D ..

Tenka dåkke te,  at nå ska eg jaggu meg gjør ein slags Stand Up og.. Nei, nå skjiiiine det øve… Hadde Farmor garantert sagt… =D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg