Ingenting e umulig, det umulige tar bare litt lengre tid …

 

Småfolket har slokna, Kånå e ute å lufta vettet sitt og eg satt å så på ein absolutt meiningslaus bilbygger serie. Ein fyr skulle bygge ein futuristisk superbil av ein gammal amerikansk Pinto, (eller e den meksikansk?) men endte opp (i mine auger) med å laga noe heilt grusomt.

Den ihjel rusta Pinto’en va jaggu meg finare, enn denna kreasjonen fyren lagde. Men for all del, kunden blei jo fornøyd …

Når eg såg sluttresultatet, så fatta eg ikkje kossen eg har klart å bruka halvannen time av ein frikveld uten Kånå, te å kikka på detta mølet her. Men, det akkurat slik som med sånne skremmande dårlige filmer, som man allikavel blir sittande å se på.

Bare fordi man må få med seg kossen det går … Som stort sett e slik man trudde, etter omtrent fem minutt ut i filmen …

Så egentlig, kunne man for så vidt skrudd av allerede då …

 

Det gikk jaggu meg allright på jobb idag også, slik som det stort sett gjør, sjøl om eg alltid tenke at detta aldri vil gå godt. Av ein eller anna finurlig årsak, så e det dei dagane det ikkje ser så aller verst ut, at eg gjerna går på ein smell.

Og bruka dobbelt så lang tid enn eg faktisk hadde trudd på forhånd. Mye fordi man må te alle ytterpunktene man har på rutå si …

Når er kom heim fra jobb, fikk litt middag i skrotten og ramla ned i sofaen. Så kom Mini’en heim fra besøk hos noen venner. Og derifra og ut, trur eg ikkje det e mye anna enn Rampenissen han har snakka om …

Hjølpe meg, altså … Den der forbaska Rampenissen har muligens gjort litt meir ut av seg, enn det som for så vidt va tanken fra starten av …

Eg lura virkelig på kossen den har tenkt å holda nivået, fra dei siste to årene som har gått, og gjerna toppa det igjen i år …

 

Det e vel nesten ikkje mulig. Men, ingenting e umulig som Goliat sa i serien om taubåten Elias, det umuliga tar bare litt lengre tid …

 

Ein anna ting som nesten e umulig, men som absolutt ikkje tar lang tid i det heila tatt, det e å holda seg unna kakeboksen med kakemenn. Det e ikkje så mye meir å sei om den saken, enn at Fatter’n sikkert e trillrund når julå komme, og kakemenn må bakes kvar helg frem til jul …

Tjera vena meg … Eg trur Kånå har rett av og te, når hu seie at hu ikkje har fire barn. Men, fire barn og ein forvokst baby …

Men … De e jo så gode … Åsså har eg jo baka de sjøl. Jaja, ikkje alle då. Småfolket har jo også vært med … Det e nesten som den gangen eg ikkje syntes nåke om middagen Kånå hadde laga, og rana kakeboksen hennas …

Før eg sneik meg ut på vaskerommet, å snikspiste de bak vaskemaskinen før eg blei ferska av Mini’en … Han va enkel å bestikka, slik at me plutselig va to kaketjuver …

Litlajentå va verre … Hu løp lukst te Kånå å angav oss … Typisk, vett du … Eg røyk lukst i Bodå den gangen, mens Mini’en fikk nattasang, kos og klem, av ei småsint, ilter men stort sett snill Kåna …

Kor rettferdig e det da, liksom …

 

Men, nå begynne det å dra seg te her på tv-skjermen … Sjølvaste Schwarzenegger i storform og ein av Terminator filmene rulle på veggen her …

Ha ein finfin kveld, Folkens …

 

 

Ps.  Her e forresten et bilde av den bilen eg nevnte i innledningen … Døm sjøl, men eg syns den ser forferdelig ut … =D

 

Foto : “La Pintia” 🇮🇹 www.hiltzautoco.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg