Ikkje ett sekund for tidligt, men forsåvidt ein dag for seint …

 

Eg va på butikken nettopp for å handla ny riskrem.. Når eg fekk glimt av nåke så nærmast e som gull, borte i sjokoladeyllå.. Eg sko egentlig bare ha meg ein Hobby..

Men der, øverst te venstre låg den.. Eller dei..

Nåke så nærmast kan reknast som livreddande midler i strid.. Eller så kan stilna ein storm, på kort varsel.. Man kan sidestilla det med ett “Med-Kit” i sånne skytespill på Xbox’en, kor man nesten e gått tom for liv..

Men så oppdaga man ein sånn rød firkant med ett kvitt kors inni… Eller denna saken her, in real life..

 

Mang ein gang har eg redda meg ut av ei knipa, med å bare dra fram ein sånn.. Og på få sekund e Bod, “Hårfønar” og ett fandenivolsk humør fra Kånå, forsvunnen som sunt folkavett på ein guttatur i byen..

Eg har ikkje sett den på lenge…

På Kiwi har de vært utsolgt i mangfoldige månader, te min store fortvilelse.. Men i dag stod lykken meg bi, og eg har fått fylt opp ett lite lager med detta vidundermiddelet..

Eg holdt på å detta om av rein og pur glede, nere på butikken og slapp nåken gledestårer.. Når eg oppdaga at mine bevisstlause påfunn i heimen, så igjen som oftast medføre ett jordskjelv av reaksjonar.. Fra Kånå..

Endelig kunne nøytraliserast, før eg ryke lukst i Bodå.. Ikkje ett sekund for tidligt, men forsåvidt ein dag for seint..

 

De hadde fått inn yndlingssjokoladen te Kånå igjen…

Takk og lov…..

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg