Hver gang vi Møtes – Ein real Skuffelse, denna sesongen .. !!??

 

Itte ein bemerkelsverdig rolig dag, kor Litlajentå va i selskap og Kånå tok Mini’en med te søsterå si, så steig både tempo og lydnivå i heimen, utover ittemiddagen.. Først med ein thriller av ein fotballkamp, kor Liverpool te slutt trakk det lengsta strået.. Med ein så smått engasjert Fatter’n i sofaen.. Så kom Kånå heim å begynte på middagen, mens eg og Mini’en stakk ut for å aka litt.. Eg takka litt dei høgare makter for et det dukka opp litt snø igjen, siden Mini’en ikkje fikk gå ut her tidligare i ukå, når det og dalte ner nåken snøfnugg.. Han hadde fått litt føling med ein øyebetennelse, så me fikk holda oss inne sa eg te han då..

Sjølsagt, så forsvant snøen te neste dag, når eg hadde lova han at me sko aka sammen.. Han satt med middagsbordet den dagen, og satte nåken bitre auger i meg, mens han klaga sin såre nød øve at han ikkje hadde fått aka, dagen før.. Nå va det jo for seint..

Men, ikveld fikk me oss ei god økt, og storkosa oss ute i akebakken ved lekeplassen her.. Itte ei stund så kauka Kånå at det va middag, og Han i Midten fikk besøk av ein kompis, som sko ligga over.. Litlajentå hadde hatt besøk av nåken venninner, og Mini’en va i full fyr itte aketuren.. Så, eg kan trygt sei at det va nåken hektiske timar med høgt tempo i heimen, før me fikk samla oss te middag, besøket blei sent heim og roen begynte igjen å senka seg litt i stugo.. Te slutt så va småtrollene plassert i ladekassane sine, og me foreldre hadde parkert foran tv’en.. “Hver gang vi møtes” programmet har jo begynt igjen, ett program som me stort sett har sett frem te..

 

” Men.. Eg vett ikkje heilt eg altså, om dei som har hatt casting ansvaret for artister, har truffet så steikje godt med sammensetningen, denna sesongen her..

 

Trine Rein, Maria Haukaas Mittet og Bettan, dei e jo på ein måte bankers.. Folkekjære artister som nesten alle har ein stor katalog med melodier og album å ta av, med unntak av Haukaas Mittet.. Som gjerna ikkje har den største samlingen med album, men tar det igjen med bøttevis av talent.. Melodien hu sang ikveld den va jo bare heilt fantastisk, med ein nerve i fremførelsen som sneik seg under huden, og lokka frem litt gåsehud.. Men.. Så har me dei her andre som e med då, og det e her det blir kleint for meg.. Spesielt med tanke på Tom Mathisen og han der Katastrofe fyren.. Med all respekt for begge så e de heilt i toppen, innen sin sjanger..

Men, når man ska vær med i detta programmet, så bør man vel gjerna ha ett visst talent, innen både meloditolkning og sangstemme.. Og der falle det heilt i fisk, for begge to, både ikveld og forrige uka.. Ihvertfall for meg..

Der Vinni, Onkl P og Tshawe briljerte med fantastiske prestasjoner, blir det totalt magaplask for Katastrofe og Mathisen.. Igjen, for min del.. Det kan godt vær andre synes detta e storveis, men det blei bare heilt feil for meg.. Skomaker bli ved din lest, e det ett ordtak som hette.. Eg trur det gjerna hadde vært best for dei to karane der.. Unnskyld, men sånn føles det rett og slett bare for meg.. Men, det e jo fleire som e med.. Sol Heilo og Lars Bremnes.. Hu e i fra Katzenjammer, han e bror te Kari Bremnes.. Og begge e heilt sikkert superflinke, for all del, men eg har liksom ikkje nåke forhold te de, fra før.. Eg visste jo nesten ikkje kim de va eingang, før denna sesongen starta..

 

” Uten å vær respektløs for nåken av de, for de har faktisk levert heilt greie fremførelsar, for all del.. Spesielt gjerna Sol Heilo forrige lørdag..

 

Men, det blir for langt ut i Norges musikk katalog, te at ihvertfall eg klara å bli så voldsomt begeistra.. Når man då slenge på dei to “humoristane” som sikkert gjør sitt besta, så blir eg litt skuffa eg, altså.. Eg hadde aldri trudd at Onkel P sko passa inn, endå mindre Vinni, men begge tok programmet med storm, med sine imponerande tolkninger.. Og fikk ein ny schwung øve karrieren sin, itte programmet va ferdig.. Tshawe leverte og te stor beundring, men imponerte mest med sin gripande ærlige historie, når det va hans dag.. For meg, så blir det på ein måte litt respektløst fra Tv2 si sida, å putta Trine Rein, Bettan og Haukaas Mittet, sammen med denna gjengen..

De hadde gjerna fortjent artister som passa nåke bedre inn i programmet, enn det som de har klart å funnet frem te, denna sesongen.. Men, det e jo mi meining da, det kan jo vær andre publikummere jubla villt og hemningsløst ..

Det virke jo som om man har sluppet opp for interessante artister, itte så mange sesonger, når man tar med Mr. Mathisen og han der Katastrofe fyren.. Som for meg, virkelig leve opp te navnet sitt.. Full Katastrofe.. Sjøl om han leverte nåke bedre enn Mr. Mathisen idag.. Herreguud.. Eg vett ikkje eg.. Men, eg ser ikkje frem te neste lørdag, på samme måte som tidligare sesonger.. Det ein merksnodig samling av artister de har plukka ut denna sesongen, må eg få lov te sei.. Ikkje akkurat min “cup of tea”, hverken meir eller mindre.. Så, sånn e det med den saken..

 

” Det spørs om me ikkje får finna nåka anna å sjå på, når lørdagskvelden komme.. For eg klara ikkje heilt å sjå at detta ska gå veien.. Og dra seg te som ein super sesong, sånn som med mange av dei andre sesongene..

 

Eg trur rett og slett at Tv2 har mista ein sjåar og to, når lørdagsunderholdningen ska velgast ut her i heimen.. Litt synd, rett og slett.. For me har mang ein lørdag, gleda oss te detta programmet, her i heimen..

Jaja.. Det e gjerna mange andre som jubla øve ensemblet av artister, men eg har ihvertfall meldt meg ut..

E det andre som gjerna har nåken tankar om detta.. ?? .. Eller e det bare meg som e nåke i øvekant kritisk, når det gjelde “Hver gang vi møtes” denna sesongen.. !!??

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg