Headsettet…

 

Itte ein rimelig heftig dag på jobb kor tempoet låg høgt, Kånå va i full fyr og varene flomma over, som mot normalt.. Så e det herlig å landa i sofaen når dei minste har lagt seg, og dei 2 eldste sitte på sine respektive rom, og holde på med sitt.. Kånå drog ei historia fra jobb idag, før hu tok med seg dei små ner for kvelds stellet.. Hu hadde slitt med å få tak i ein privat kunde, og hadde måtta finna alternative metoder for å få kontakt, og funnet et fastnummer på nettet..

Men, når hu ringte det nummeret så va det ei eldre dama som svara, og ikkje ein mekaniker som sikkert hadde bestilt nåke..

Ei dama som heilt klart va tunghørt og ikkje forstod et kvekk av ka Kånå sa, men leverte røyret videre te maen sin, meinte Kånå.. For det kom ihvertfall ein lika tunghørt mann på tråden, som snakka så høgt i røyret at Kånå måtte holda telefonen 20 cm fra øyra, så ikkje hu og endte opp hørselskadd.. Mens hu brølte tebake kim hu va, kor hu kom ifra, og kim hu sko ha tak i.. Hu varta nesten litt flau øve seg sjøl, og kikka rundtomkring bilen, for å forsikra seg om at ingen høyrte hu..

 

” Det va ikkje ende på forviklingane øve linjå, men te slutt så fikk Kånå et etterlengta gjennombrudd, når gamlingen endelig fikk med seg kim Kånå sko levera te..

 

– Åjaa.. Han Ivaaan ja,, Joooda.. Han e ute han, vettu.. Det e bare å komma, åja.. Bare te å komma, ja.. Kauka gamlingen øve linjå, og kleiste på røyret.. Mens Kånå satt nåke forfjamsa igjen fordi veibeskrivelsen hu hadde tenkt å spør om, hadde hu ikkje fått sjangs te å spør om.. Og ikkje visste hu om det va nåke vits å ringa opp igjen, for å sjekka heller.. Men, hu fikk nå levert pakken te slutt, han Ivan va ute han, så det ordna seg på beste måte det, te slutt..

Og eg kan vel forsåvidt skriva under på, at det innimellom ikkje akkurat e nåke sjakktrekk, å spør eldre folk om veibeskrivelse..

Fordi, nåken ganger kan man faktisk enda opp endå meir usikker, på kor man ska kjøra, enn man va før man spurte.. Eg hadde ein kjekke opplevelse ute på Karmøy, kor ein eldre kar meir eller mindre gikk ut ifra at eg kjente heila nabolaget, fra hovedveien og opp te han.. Hu Eldbjørg nere ved hovedveien, han Marton litt lengre oppe i gatå, Nils og Gudrun sitt nydeliga rosebedd og te slutt hu Karine sitt hønsahus på sidå av Margot sin garasje.. Tjera vena meg, vettu..

 

” Man har gjerna fått halve livshistorien te heila nabolaget, før man gjerna komme fram te huset man ska levera på, i nåken tilfeller..

 

Jaja.. Eg satt nå litt å humra av jobbhistorien te Kånå, når hu gjekk ner for å legga dei små.. Mens eg fiska fram headsettet, fyrte igang litt musikk og satte meg ner for å lesa litt i nettavisene, og lignande.. Kanskje burde eg planlegga et lite blogginnlegg for kvelden, mon tro.. Så eg kikka litt innom andre bloggerar, for litt inspirasjon, når M83 og Susanne Sundfør fylte øyreklokkene med glitrande synth, dundrande trommer før Sundfør briljere med sin vokal, på Oblivion..

Ein heilt ekstremt nydelig sang som det nesten e umulig å ikkje nynna med på, med eit driv uten like.. Man blir jo heilt reven med, vett dåkke..

Så, eg va vel heilt i min egen lille verden, når eg plutselig oppdaga Kånå som står midt i stuå, med knekken i knærnå.. Og et andletet som snart kom te å bryta ut i total krampelatter.. Definitivt.. For eg hadde heilt klart levd meg litt mye inn i denna sangen, og kauka med for fulle mugger.. Og når sant ska seiast, så vil eg nok tru det e litt kvalitets forskjell på Sundfør sin tindrande klare vokal, og min egen stemme.. Mildt sagt.. Men, det e jo ikkje så lett å få med seg, når man har øyreklokker på seg..

 

” Eldstemann kom til og med joggande nerøve trappene, for å sjekka ka i all verden som foregikk i stugo.. Hadde Han i Midten lurt med seg ein jamrande katt inn igjen, spurte han Kånå..

 

Ei Kånå som lå på rygg på stuegolvet og vrei seg av latterkrampe, mens hu prøvde å sei te Eldstemann at det bare va Fatter’n, som tok litt av i sofaen.. Gudhjølpe meg og Herrens trofaste Hærskare.. Eg satt nesten litt småflau i sofaen, mens eg forsvarte meg med at Sundfør og M83 sin sang va jo så lett å bli reven med på.. – Susanne Sundfør..!!??? Kauka Kånå ut..  Og datt i sammen igjen der på gulvet.. – Det høyrtes nå meir ut som når nåken drar ei kjetta kraftigt i halen, enn hu der Sundfør.. Hiksta hu fram, imellom latteranfallene..

Jaja, det e fra sine egne man ska få høyra det, tenkte eg nåke småfornærma.. Det va nå vel ikkje så gale vel, vil eg tru..

Før Han i Midten komme opp fra rommet våras, og spurte kim som hadde jamra så fælt her oppe.. Han hadde jo nesten ikkje høyrt tv’en der nere.. Og sendte Kånå og Eldstemann inn i ett nytt intenst latteranfall, mens han blir ståande med et forbausa andletet, midt på stuegulvet.. – Ka i alle dager e det dåkke ler sånn av.. !!?? .. Spør han, nåke forfjamsa.. Kånå og Eldstemann klara ikkje å svara meir, der de ligge i unisont krampelatter anfall, og hiksta itte luft..

 

” Eg kikka bare dumt på Han i Midten, gjør som eg ikkje ser dei to latterkråkene på gulvet og svara at eg vett vel ikkje eg.. Mens eg tenke at det gjerna ikkje va nåke sjakktrekk, å ha på seg dei her øyreklokkene, når ein sånn fengande sang kom på..

 

Men, men.. Det kan jo ikkje vær så gale, sånn uansett.. Man får vel by litt på seg sjøl, her i heimen, og så lenge man e skyld i litt småheftig latterkrampe utbrudd.. Så får man nok bare ta det med et smil, rett og slett..

Det va ikkje måte på kor mye Han i Midten sko le heller, når dei 2 andre oppdaterte han..

Det hjalp ikkje det spor at eg drog ut kontakten te headsettet, for å visa de kossen sangen eg hadde sunget med på, høyrtes ut.. Då lo de bare endå meir, heile den forbaska gjengen.. Ligna jo ihvertfall ikkje på den, meinte Kånå..

 

” Helsikkens idiotar, altså.. Det e ikkje så lett å synga i falsett, for pokker.. !!

=D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg