Har Rampenissen ett skjult Budskap..!!?

 

Itte gårsdagen øvehaling fra Kånå, tok eg ein liten alvorsprat med denna her viltre krabaten, som gjør livet surt for Kånå.. Me klarte å vri oss unna Boden igår, men kun med ett lite hårsbredd av margin.. Det va ein avgjørande fotballkamp, som absolutt måtte sjåast.. Og igår hadde denna her “vill”nissen satt heile seansen, på spill, men litt godsnakking med den ubestridte Herskerinnen i heimen, så fikk me dispensasjon te å sjå kampen.. Med et ultimatum om å gjerna dempa rampestrekane, ett lite hakk..

Og nåke motvillig, blei me enige om ett par dagers mild våpenhvile.. Det va alt Rampenissen hadde å tilby..

Eg nevnte og for denna fjotten, at han kanskje kunne forsøka å gjør ting, som kunne bringa frem litt ettertanke, i ei strabasiøs førjulstid.. Setta ting litt i perspektiv, på ein måte.. Og ikkje bare gjør sånne ting, som satte meg i ett dårlig lys, øvefor Kånå.. Hu har jo fått ein slags vrangforestilling, om at eg har ein fing med i spillet her.. Tjera vena meg.. Kånå, som e så glad i julå, hu har ikkje heilt troen på at det e Rampenissen sine genuine påfunn.. Kan dåkke tenka dåkke..!!??..

 

” Så, når me vakna idag morgens, og rusla opp i stugo med Mini’en i fortroppen, som føyk opp trappå, som ett lyn..

 

Før han kauka ut ett forbausa – Herreduuuud.. Ka har du gjort nå da, Rampenissen.. Så fikk eg litt bange anelser, om fjotten hadde høyrt itte.. Rampenissen altså, ikkje Mini’en.. Mini’en elska jo alle dei her viltre påfunnene, te ein spinnvill Rampenisse.. Nåke som sjølsagt ikkje e så vanskelig å forstå, dei to e jo som sagt to alen av samma stykke, hverken meir eller mindre..

Eg runda hjørna på toppen av trappå, og så Mini’en som stod lett betenkt foran tv’en.. Det va gjerna ikkje så vanskelig å sjå koffår..

 

 

Rampenissen, han har heilt klart tatt te seg detta med å setta ting i perspektiv, sånn med tanke på førjulstiden.. Det va på ein måte enkelt å sjå.. Der han hadde murt inn tv’en, med deia her Gigi bloksene våras i papp, og stengt all mulighet for å kikka på barne-tv.. Mon tro om denna krabaten meina, at man gjerna kan gjør litt meir sammen nå i adventstidå, og gjerna la tv’en få kvila seg litt.. !!?? ..

Jøje meg, det va godt fotballkampen va igår, og ikkje idag, tenkte eg for meg sjøl..

Mens Mini’en stod nåke betutta foran mesterverket te Rampenissen, og kikka.. – Ed sko jo sjå på tv, ed.. Sa han, nåke muntert bedrøva.. Flaks i uflaksen, så sko Mini’en sitta på med meg te barnehagen idag, siden han måtte komma litt tidligare idag.. De sko ut å hogga julatre, te å ha på avdelingen.. Så det gikk seg forsåvidt raskt te..

 

” Eg va litt imponert øve Rampenissen eg og.. Egentlig.. For, det va jaggu meg ett godt perspektiv, fjotten hadde funnet på..

Det med å gjerna skrua tv’en litt av, og finna på ting sammen.. Nå når det stundar mot jul..

 

Han e nok ikkje bare full av ramp, denna her krabaten.. Somme ganger, så har han gjerna litt å melda og.. På ein merksnodig måte.. 😉

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg