Han i Midten, filosofere litt øve det med Kjæreste og Jobb

 

Han i Midten har vært på fotball trening. Me tenkte at siden han ikkje ville gå på trampett meir, så ville fotball vær nåke som kunne tømma batteriene litt før leggetid….. Det e ikkje bare Mini’en som har ett uttømmelig batteri, Han i Midten kan også vær litt meir enn ein håndfull innimellom.

 

I flokken våras, e han og den som kan filosofera og spør om alt slags mulige ting…

Som idag f.eks , når me sko kjøra heim fra fotball trening….

Då hadde me ein høyst interessant samtale om litt sånn forskjellig…

 

” Du pappa, eg trur eg må få meg ein kjereste…!”  komme det plutseligt, fra passasjersete

” Javel, seie du det….” svara eg litt øverraska

” Ja, for ellårs kan eg ikkje få ungar , og så må eg jo ha penger….”

” Det e jo sant det, men ….”

” Jaa, eg må jo ha pengår, for ellers kan eg jo ikkje kjøpa meg ein jobb…” seie han, ganske så bestemt..

” Jo, men det e nå egentlig litt omvendt…” Seie eg, og tenke at det e best å sei det som det e …

“Ka meina du…??? ” spør an kjappt….

 

” Fysst, må man få seg ein jobb, for då tjene man penger… Akkurat som du må gjør ting for og få litt ukepengår..”

” Må eg det  ?? ”  seie han, me ett spørrande fjes…

” Ja, akkurat som pappa, så går på jobb, og itte ein månad, så får pappa lønn av jobben sin..”

” Herreeeeguuuud, må eg gå me bosset kvar dag…..heile dagen…. i ein månad ???? , eg har jo ikkje tid te kjereste eg då..??.”

 

Akkurat her, så må eg snu meg å kikka ut vinduet, mens eg prøve og ikkje le….

 

” Nja, du må jo ikkje gå med bosset da, du kan jo bli advokat, tannlege ellår doktor f.eks..”  … seie eg, itte å ha samla meg litt…

” Tannlege…. ?? Seriøst pappa, det e jo ingen som lika tannlegar, og då får eg jo ihvertfall ikkje kjereste, hvis ingen like meg… !!  ”

” Øhh….”  ….   Godt poeng, tenkte eg og va litt i villrede for ka eg sko sei…

” Åsså doktor da, dei og jobba jo heila tiå, det va jo såvidt de hadde ti te å sjekka armen min jo, når eg låg på sjukehuset….Det sa mamma, når me va der…”

” Men……”

” Og advokat, ka e det for nåke da ?? ”

” Advokat ja….. Ehh… det e sånne som…. øhhh… ”

….

” Men du kan jo bli lerar da  ??  ”

” Lerar ?? Trur du eg vil bli ein som sende ungar te rektor ellår, ka du trur ???”

 

 

” …… Har du vært hos rektor idag  ?? ”

” …. ehhh….. Pappa, sååååå du det målet eg scora idag ellår???  ” ….

 

 

Ja… di e herlige dei her ungane…. ;-D

 

2 kommentarer
      1. Hehe.. Han e ivertfall snartenkt nok, sjøl om han gjekk på ein smell.. I beste Fatter’n stil.. ;-D 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg