Graset e alltid grønnare, på den andre siden …

 

Ein liten trudelutt eg skreiv på fjesbok sidå mi, for lenge lenge siden, før eg fant ut at skriveriene min skulle over te blogg. Som eg kom på idag, når eg og Kånå datt inn i ein lang kort diskusjon om temaet, i lastebilen. Og utrolig nok va enige om ein sak, for ein gangs skyld …

For, ingen av oss såg nåke hensikt i å starta “all over again”, eller vær aleina med fira spinnville ungar, to uker hver …

– Nei, eg høyre på Farmorå di, eg FrodeHu va klok hu. sa Kånå …

Så, under her, e ein liten epistel med den kommentaren, som Kånå sikta te …

 

Graset e alltid grønnare, på den andre siden …

Fikk kjeft igår …  Igjen.. – Eg trengte jo ikkje dela alt … Sa den sjølutnevnte diktatoren i heimen … Eg satt klokelig å sa ingenting, mens eg tenkte for meg sjøl, at det hadde hu egentlig heilt rett i … Kånå sa det med et glimt i øyet da, som det så fint kalles …

Men i det glimtet som mange gjerna kan sjå litt humor, skimta eg to laser guida scud rakettar, i horisonten …

Men eg va jo enige. Tjera vena meg … Og ka e oddsen for det liksom ?

Men eg sa ikkje det … Eg har sett rakettane gå av uten grunn før, eg.

 

Jaja … Kånå hadde jo heilt rett. Det e visse ting man ikkje ska snakka høgt om, som f.eks. her ein dagen, så såg eg ei flotte dama å tenkte.

– Jøje meg, koffår fekk eg ikkje fire barn med hu der heller ?

Sånt nåke, det holde man rett og slett for seg sjøl, ikkje sant …

Men så tenkte eg jo også at det e jo ikkje noe garanti for at den damå eg såg, ser lika fresh ut som Kånå gjør, itte å ha fødd fire barn … Det e nok mange som har gått på ein smell der …

 

– Graset e alltid grønnare på den andra siå, men det e bare te den første slåtten. Sa ei klok gammal Farmor, for mange år siden …

Så eg tok det te meg. Og eg har det jo rimelig fint, egentlig, så lenge eg ikkje dele alt, liksom …

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg