God Morgen, Folkens..

Forsåvidt ett arkivbilde.. 😉

 

Eg vakna idag morgens.. Nei.. Eg vakna inatt, av ein sprellemann som kom jumpande inn i midten, mildt panisk og nåke oppskjørta, fordi Rampenissen hadde blitt observert inne på rommet hans.. Uten tvil, ein meget oppkonstruert og godt planlagt unnskyldning, for å komma inn i midten te mor og far.. All den tid me brukte før leggetid igår, på å få innprenta i hjernebarken te Mini’en, at han sko sova i si egen seng heilt te morgenen.. Den hadde vært forgjeves.. For Mini’en har heilt klart lagt ein plan, på kossen han kunne få innpass te sin sedvanlige plass, i vår seng.. Nemlig liggande i midten som ein røyskatt på speed, som holde Fatter’n våken, resten av nattå..

Kvar gang, når eg nesten hadde falt inn i søvnens lune favn, så snudde den fjotten på seg.. Ein arm kom gjerna slengande og traff Fatter’n midt i snyteskaftet, eller gjerne kom ein fot trødd rett i solar plexus..

Det e nærmast komplett umulig å få ei god natt sammenhengande søvn, når man har denna apekatten liggande i midten.. Ikkje kunne me bæra han inn heller, får då va det full krise og ei høylytt jamring, om at rampenissen va inn på rommet hans.. Hjølpe meg.. Eg kunne jo sagt at det faktisk va Rampenissane han forsåvidt kom inn te, og at han ihvertfall ikkje va inne på rommet hans.. Men, eg hadde neppe blitt trudd.. Mini’en har trykka villnissen te sitt bryst, og e 110 % sikker på at det e han som styra på, her i heimen.. Forresten, så har han plutselig trødd seg øve på mi sia, når han komme inn, istedet for på Kånå si, som han har pleid å gjør tidligare..

 

” Mon tro om ikkje Kånå har ein finger med i spillet her, at hu rett og slett har manipulert småtrollet, te å la det gå ut over Fatter’n istedet for hu.. Det hadde ikkje forundra meg..

 

Jaja.. Det har omsider blitt julaferie her i heimen, og me står foran ei begivenhetsrik tid, det e ihvertfall heilt sikkert.. Idag, så ska eg og Eldstemann få tatt skalpen.. Me ser ut som to høysåter, begge to.. Eller lykketroll.. Og Kånå har lagt ner veto, at om ikkje me klippa oss, så kunne me bare holda oss heima på jul..

Så nå e det snart avgårde te frisøren, og sjølsagt har me ikkje ordna oss med time, nåken plass.. Så det blir vel dei her galningane som har sånn “sydenklipp”, ner i byen..

Der e det jo på ein måte 50-50 sjans, for om det blir ein nåkenlunde ok frisyre, ut av det.. Men, det e Kånå som sende oss ner der, så då får hu bare væra fornøyd med resultatet.. Hverken meir eller mindre.. Det e jo uansett bare hår det e snakk om, det vokse jo ut igjen, før eller seinare.. Og har me max uflaks, så blir det jo sikkert nåken julabilder, som heilt klart skrive seg inn i historien..

 

Ha ein fantastisk lørdag, folkens.. Og nå vil eg tru det blir litt action, her inne på bloggen..

Sånne høytider som detta, det e jo som skapt for litt fullkomment familiekaos, fra ein anna verden.. Vil eg tru.. =D

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg