Jeg gikk bare ut i Boden og Strikket litt…

//Sponset innhold

Strikkekroken

 

Av og te, tar livet vendingar man ikkje heilt ser komma…

Sånn se her ein dagen, når eg på jobb suste rundt og leverte varer te kundene våras… Eg har alltid hatt filosofien at itte ei levering, ska kunden sitta igjen med ein god opplevelse..

Akkurat se meg, har dei og travle dagar, med kunder i butikk, bestillingar så må gjerast og oppakking og utplassering av varer … 

At eg, mot normalt, alltid dukka opp med nye varer, når kundenen endelig har tømt lageret, kan jo vær ein motivasjons knekk av dei store…

Så då e det bare å smila, vær hyggelig og prøva å levera varer på ett såpassa godt vis… At kunden gjerna sitte igjen med ein god opplevelse, når eg går… 

Sjøl om lageret e smekkfullt igjen…

 

Så når eg stod på lageret te Eurosko Aksdal, med ein palle med nye varer. Og Siri tok i mot nåke motlaust.. Va det bare å skru på smilet, og levera “varene” på beste vis…

Men underveis i leveringå, komme det fram at Siri har fått med seg bloggen min…

Og itte litt meir småsnakk, latter og glede, blei me enige om å ta ett lite møte om ett muligt samarbeid…

 

Eg tenkte ikkje så mye øve detta enn at joda, sjølsagt kan eg godt tenka meg det… Uten at eg heilt såg føre meg ka slags samarbeid Siri hadde tenkt på…

Sko e sko tenkte eg, så detta burde nå vær løyseligt… 

 

KlompeLOMPE

 

Så når eg itte endt møte, som me hadde avtalt og gjennomført..

Satt i bilen med ei korg med garn nøster, strikkepinnar og eit KlompeLompe hefte… Gjekk det opp for meg, at eg muligens hadde tatt meg vann øve hovudet… Og gått på ein smell…

Joda, sjølsagt kunne eg strikka eg ?? … Hadde jo gått i “syklubb” på Kallakodt i barndommen…

Det e ikkje tull eingang…

 

Men, mens eg kjørte heim øve, så begynte det jo å siga inn…

At me aldri hadde tatt i ett strikketøy, i denna her “syklubben”…

Det hadde stort sett gått i enkle “broderings sett” med lett bruk av kors sting… Med diverse flotte motiv…

 

Jaja…

 

Eg hadde jo ei Kåna heima, så alt håp om å ikkje gå på ein smell, va ikkje heilt ute… Men, hu bara himla med augene, og lurte på om eg hadde fått kortslutning oppe i topplokket… Når eg kom heim..

Hadde eg nåken gang, i løpet av alle dei her årå me har vore ilag, se begynne å bli nåken nå… Sett hu med ett strikketøy i sofaen… ?   …

Svaret va jo sjølsagt nei…

 

Igjen, begynte ein snikande følelse av totalt samarbeids havari å melda seg…

Detta va i grunnen ufattelegen lite gjennomtenkt..

Og eg sendte nåken desperate tankar te meg sjøl, om at akkurat denna gangen, burde eg gjerna ha høyrt på fastlegen min sitt råd…. Her for mange år siå, itte ein “liten” smell i den berømte veggen… Og han meinte det førsta eg måtte lera meg, det va og sei nei… 

 

Men, nå hadde eg nå sagt ja… Og fekk bare finna på ein løysning te detta dilemmaet… Eg kunne jo bare ta med meg strikkesakene ut i Bodå, slo det meg…

Men om Siri hadde sett føre seg at me sko høsta fruktene av detta samarbeidet, når eg hadde lært meg å strikka…

Det trudde eg ikkje… 

 

Så, slo lynet ner og lyset kom på…

Himmel og hav… At eg kunne vara så trangsynt, at det ikkje hadde slått meg før… For kim kjenne eg se e i øvekant interessert i strikking… ?? … Og se nettopp har strikka Lothepus genseren te bursdagen min…

Tjera vena meg….

Min kjære Moder…

Se i kamp mot ein strikkemaskin, hadde tatt gull, sølv og bronse… Med armane på ryggen…  

Av og te, ligge løysningen så nærme, at man rett og slett ikkje ser, fordi augene står i veien… Nå gjenstod det bare å få presentert detta på rette måten, sånn at det ikkje høyrtes heilt idiotisk ut…

Og i beste Moder’en stil, kunne hu meddela, at joda… Hu kunne jo hjelpa litt te med detta her hu..

 

Mini klompelompe
Og Moder’n har levert te 20 i stil… =D =D

 

Så sånn har det blitt… Jeg Gikk Bare i Boden en Tur, nå også som strikkeblogg ….

Kim hadde trudd det…??  =D =D

Så i samarbeid med Strikkekroken – Eurosko Aksdal, dele me ut garn te ein KlompeLOMPE hettegenser til barn, i valgfri farge inkludert KlompeLOMPE hefte…

Lik Strikkekroken – Eurosko Aksdal

[su_button url=”https://www.facebook.com/Strikkekroken-Eurosko-Aksdal-728707590558600/?fref=ts” target=”blank” style=”3d” center=”yes” radius=”round”]Strikkekroken – Eurosko Aksdal[/su_button]]

og kommenter hvilken farge du ønske på genser’en i kommentar feltet nedenfor på Bloggen

Legg igjen e-post addresse så eg kan ta kontakt, hvis pakken må sendes..

NB : E-post adressene vil ikkje bli vist, og kun brukt te rett formål…

Og du e med i trekningen, neste lørdag… 9/7-2016 Kl 12 00

 

headersmall

//Sponset innhold

 


#Strikking #klompelompe #boden #mini’en #hettegenser #strikkeklær #familie #Moder’n

62 kommentarer

Siste innlegg