Game Over …

Foto : Freegametips.com

Eg hadde nettopp kommen på at eg hadde laga meg ein kopp kaffi for ei stund siden, så eg hasta ut på kjøkkenet. Den va akkurat passe lunken te at den va drikkande.

Når eg passere gangen der trappå ned te første etasje går, så høyre eg nåken som jamra.

Eg stoppa opp for å høyra litt bedre. Tjera vena meg. Det kom i fra Han i Midten sitt rom. Ei jamring som om han nesten lå for døden.

Svarte salte bananer …

Eg slengte koppen på kommoden lika ved meg, så kaffien spruta te alle kanter, spurta ned trappene raskare enn på lenge og vrengte opp dørå te Han i Midten.

 

Eg forventa jo nærmast ein fyr som lå på gulvet i dødskramper. Nakkahårene stod te værs som totempæler og hjarta banka som besatt.

Om det fra løpeturen ned trappå, eller pga redselsskrikene, det spiller neppe nåken rolle.

For der inne på rommet. Der møtte eg to auger som kikka på meg i rein og skjær forbauselse, når eg skeinte inn på rommet i beste Kramer stil.

Han der steingalne naboen te Seinfeld.

Med tanke på at eg ennå ikkje har vært innom badet idag, for å fiksa på sveisen etter en god natts søvn. Trur eg faktisk ikkje det va verdens verste sammenlignelse.

 

Han i Midten titta perplekst på meg. Der eg står med håret te alle kanter, redsel i blikket og pusta som ein kval. For Han i Midten e langtfra død, døende eller livstruende skada.

Men, spillfiguren i dataspillet han spille. Den e dau som ei sild.

Ka i helsikke e det med deg, Pappa ? Du ser jo heilt galen ut !? Kauka guten ut …

 

Eg kikka på fjotten, så på spillet før det går opp for meg ka som har skjedd. Det va bare Game Over. Gutalarven hadde bare levd seg inn i spillet, mens han snakka med vennene sine, og liksom bare lata som.

Gjort seg te for kompisane på eit humoristisk vis …

Fra hovudet mitt så kan eg mana frem bilder lika tydelige som på ein kinofilm i HD. Men, ingen av dei bildene stemte med det eg møtte nede på rommet.

– Herreguuud. Dra deg ut, Pappa !!! Fortsatte fjolset som hadde skremt livskiten ut av sin far.

Eg fant ut at det va på tide å gjør retrett, og rygga småflau ut av rommet igjen. Mens eg høyrte krapylet fortella kompisane ka som hadde skjedd.

Eg syntes nesten eg høyrte gaplatteren fra kompisene, komma ut av headsettet hans, mens eg rusla opp trappene igjen.

 

For ein nåkenlunde analog mann i en digital verden, så bør eg gjerna tenka meg om ein gang og to te, neste gang.

Men, som far. Så tenkje eg det e bedre å løpa ein gang for mye, enn den eine for lite.

 

Game Over altså …

Forbaskade SoseMikkel …

 

 

 

4 kommentarer
      1. Eg går i ein stor bue forbi bananene i frykthyllene på Kiwi.

        Itte eg leste at ein danske hadde fått med seg ein Brasiliansk Vandre Edderkopp heim i bananklasen fra Føtex.

        Og den nye normalen blir eg neppe vant til, vil eg tru.
        🙈🙉🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg