Full fyr i heimen, Litlajentå og Eg i Panelet igjen..

 

Eg kom heim fra jobb idag, og det gjekk ikkje mangen minuttane før eg innså at joda, det e nok ikkje heilt feil å stikka avgårde igjen snart.. Først traff eg Han i Midten utforbi og han virka nå å vær i godt humør.. Så då tenkte eg at her e det ikkje all verden så skjer idag..

For ein gangs skyld så komme man heim te eit hus i full harmoni..

Men.. Nåken ganger tar man rett, andre ganger feil.. Og idag tok eg meir feil enn eg har gjort på lenge.. Nesten lika mye feil som både eg og Kånå tok, når me tenkte at 4 ungar i Flokken, ikkje kan vær så mye verre enn 3.. Men det va før me blei kjent med Mini’en..

Og Mini’en sitt utømmelige energi lager, den evinneliga klatretrangen, og endalause rekker av spillopper..

 

For eg hadde ikkje meir enn såvidt lukka opp dørå, før Litlajente smette ut og tok av så ein røyskatt på speed.. Kånå ropa at hu ikkje får lov å gå ut, før hu har spist opp maten og Mini’en står i ein krok og kikka på meg..

– Ed har bæsja pappa.. Seie han..

– For seint.. Ropa eg opp te Kånå, og fortelle na om rømlingen så stakk ut, når eg kom inn..

30 sekund seinare, rauk Han i Midten ut dørene og.. Eg høyrte Kånå nevna nåke om lekser før det dunka velkjent i trappå, lett spinning rundt ganghjørna og ei dør så smalt igjen..

– Du går ikkje ut før du har gjort lekser.. Kauka Kånå der oppe..

– For seint.. Igjen.. Ropa eg opp, nok ein gang..

– Herreguuuud.. Svara Kånå kontant…

 

Eg fekk skifta på “fjosnissen” så lukta kloakk, og tenkte for meg sjøl.. Det e faktisk verre ting så kan skje enn å havna på tv, man kan komma heim te det eg nettopp har beskrevet ovanføre.. Misforstå meg rett, eg storkosa meg med Kånå og Flokken og man kan jo ikkje anna enn le litt av hverdagsgalskapen innimellom..

Men det va litt greit å vita at om 10-15 minutt, sko eg forlata kaoset..

Og sitta drøsa litt om lokalnyheter, fortella litt om bloggen og egentlig bare prøva å kosa meg litt meir enn igår, i studioet te TvHaugaland.. Og om eg må få sei det sjøl, så føltes det litt bedre idag, enn igår.. Når eg trødde ut av studioet itte sendingå.. Det va ein litt aen stemning blant panelet idag, og Knut Netland va i storform..

Sjøl om han bomma litt i starten, så drog han det fint hjem igjen itte ein liten omstart..

 

Ny i panelet idag va Simon Næsse så tok føre seg litt om ensomhet i ungdomstiå, og Petter Viksund så fortalte litt om Oktober Rock i Kopervik seinare i år.. Og så va det sjølsagt meg og Karin Berndtsson då, hu der sprudlande damå fra igår.. Eg kan ikkje anna en ta av meg hatten for den damå eg, så strør om seg med positivitet..

Og når de viste klippet fra ein sang konkurranse hu hadde vært med på, og Knut sko ha meg te å gi terningkast blei eg litt satt ut..

Og lirte ut av meg ein 4’er.. Tjera vena meg, hu burde jo fått ein 6’er bare for å ha stilt opp.. Ikkje bare hadde hu stilt opp, men hu stod der å sang som den største selvfølgelighet.. Aldri i verden om eg hadde gjort det, ivertfall ikkje uten nåken hemningsbefriande dråpar av det sterkare slag..

Så sånn sett i ittetid, burde eg jo slått te med toppkarakter.. Sorry Karen.. =D

 

Ellers så følte eg at eg slappa endå litt meir av idag, kanskje fordi man begynne å bli littegrann varm i trøyå.. Men igjen, eg e sjeleglad at hu Karen e der, og lira ut av seg med historier og kommentarer, så man nesten hiksta av latter.. Den damå e råtøff, det ska hu jaggu meg ha..

Ein åpenhet og ærlighet som e sjelden vare, egentlig..

Og dei 2 andre virka jo som 2 trivelige karar, uten at eg fikk snakka så mye med de.. Jaja, han Simon Næsse slo eg av ein liten prat med før sending, og han virka som ein koselige kar han.. Samfunnsengasjert og trivelig.. Så sånn alt i alt, va det ein virkelig god opplevelse å vær med idag.. Det må eg sei..

Knut Netland i storform, 2 trivelige karar og Karen Berndtsson i sitt ess.. Også meg då, nåke mindre forskremt enn igår, trur eg..

Herlige greier.. =D

 

Komme det ein link te programmet på TvHaugaland, så oppdatere eg den inn så snart den komme.. Så kan dåkke sikkert trilla terningkast om min opptreden.. =D =D ..

Dei så allerede har sett det, kan jo gjerna begynna allerede.. God Onsdag videre, Folkens..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg