Man fora ikkje ein ilter lemen på speed med flybensin …

 

Eg trudde ikkje mine egne øyrer i ittemiddag, og holdt nesten på å dra vår høyt “elskede” Grand Voyager lukst te skogs..

Itte ett byttebonanza av dimensjonar..

Me hadde vært på Amanda Senteret og bytta litt forskjellig, nåke så me fikk 2 av og andre ting så ikkje passa.. Sjølsagt holdt me poker fjeset på Jula aftå, så ingen trur nåke aent enn at me va strålande fornøyd..

Og nå e Kånå endå meir tilfreds..

 

Av erfaring, holde ikkje Han i Midten ut meir enn ca 1 halv time på ett kjøpesenter, før loppene i blodet går amok.. Me har jobba godt med det, fordi før så holdt det ikkje 5 minutt eingang.. Mildt sagt..

Han e høysensetiv, og dermed tar han inn impulsene rundt seg nåke meir forsterka enn oss dødelige..

Derfor blir han glad så ein fjøsnisse på julakvelden, sint så ein Lemen på speed og lei seg lika sterkt så Kånå på hormontur i graviditeten..

 

Det e ein øvegang, seie alltid far min.. Men eg e sterkt redd for at akkurat denna her greiå med Han i Midten, den e sterkt vedvarande..

Me har innfunnet oss med det, og jobba rundt det..

Så me har øvd oss fram te å klara ein halv time på kjøpesenter, med å auka dosen litt om litt for kvar gang.. Men i dag gjekk det rett i dass…

 

Me delte oss opp og Kånå tok Litlajentå og Han i Midten med te 2 etg, for å bytta det så måtte byttast der.. Eg seie ikkje meir, av frykt for å bli avslørt..

Men Kånå meinte med hadde fått mye for gavane, det va visst salg idag..

Eg hadde med meg Eldstemann og Mini’en, men øvetok Han i Midten ikkje så langt ut i denna famøse turen.. For det tok ikkje langa tiå før Han i Midten va over alt…

 

Opp rulletrappå, så gjekk nerover… Inn og ut av butikkane i ett tempo uten like… Sjekka nåken mobilar på mobil butikken, og fekk 3-4 stykker te å spilla musikk på full guffe…

Me gjekk ikkje forbi der igjen..

Eg tenkte eg sko kjøpa ein is eller nåke, for å roa han litt.. Men fekk summa meg i siste øyeblikk .. Man fora ikkje ein ilter lemen på speed med flybensin.. Tjera vena meg…

Somme ganger glemme man seg heilt ut, og gjør det alikavel.. Og forbanne seg sjøl midt i det fullstendiga kaoset så oppstår, at detta ska man aldri gjør igjen..

Men så går det akkurat nok tid, så at man har rensa hard disken.. Og sånne ting havna i papirkorgå, alikavel..

Og man går på ein ny smell av uante dimensjonar..

 

Midt i detta epos’et av ein Han i Midten på “full guffe”, vakna Mini’en og te.. Heldigvis hadde eg vognå og så lenge me holdt oss i bevegelse, gjekk det forholdsvis bra..

Men med lekene unna rulletrappå måtte eg kapitulera…

Så nå hadde eg 2 gutar fulle av oppsamla energi, i fri utfoldelse midt på Amanda Senteret.. Mens Kånå gjekk rundtomkringfallera og kosa seg med sin yndlings aktivitet, sammen med Litlajentå så e som snytt ut av nasen på Kånå..

De e 2 alen av samma stykke, dei der.. Heilt klart..

 

Men te slutt, når eg meir eller mindre utmatta krøyp ut av senteret.. Og inn i bilen med Kånå og Flokken på slep og sette snuten heim over.. Så va det som å få ein middels tsunami av overraskelse, midt i fleisen..

Når Kånå på halvvegen heim, utbrøyt i fra baksetet, siå eldstemann hadde kapra det framme ..

” Hjølpe meg… Eg trur eg e for gammale te detta shopping greiene eg.. E jo heilt utslitt jo..

 

E det løye Grand Voyager’en vingla så Utsira båten i full storm da..?? .. Ikkje bare hadde hu kosa seg med favoritt sysselen sin, men hu va jaggu meg skamlause nok te sei hu va utslitt og..

Hjølpe meg…

Eg holdt på å sei nåke så garantert hadde gitt 14 månaders “Julakveld” karantene, men fekk stogga meg sjøl i siste liten.. Hu har tross alt kavet med dei små, kvar einasta morgen, meir eller mindre alle skoledagar i året…

Og her sko eg liksom gjør ett hælsprikkande standpunkt, itte halv anna time på Amanda Senteret.. Aleina med 3 av representantane fra Flokken..

Gudhjølpe meg og herrens hærskare…

 

Av og te… Så e eg glad at Kånå har gitt meg den gaven.. At eg av erfaring… Alltid tenke gjennom saker og ting, før eg svara på nåke så hu uttala seg om…

Det e ikkje alltid eg klara å huska det…

Men det blir færre og færre ganger eg glemme det, for kvart år som går…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg