Ferie i fengsel..

Licensed from: moodboard / yayimages.com

 

Satt og leste litt på den gamle bloggen ikveld, og fant ett innlegg fra Januar i fjor..

Va ganske artigt å lesa det igjen..

Eg har fortsatt den dagen friskt i minne.. =D =D

 

Fengselsfuglen…

Itte nåken dagar i nåke man ikkje kan kalla aent enn komatøs tilstand, så blei eg brutalt vekka ut av Tornerose dvalen igår. Av ett flyttelass på jobb.

Det va ikkje nåke enorme greier men dei så trudde at itte man slutte å røyka, så komme man automatisk i bedre form. Dei må bare tenka seg om igjen, for aldri har eg slete meir enn eg gjorde igår..

På ett nåke øve gjønåsnittet lite flyttelass. Musklar eg ikkje visste eg hadde, skrike jo itte å få litt ro og fred, idag.

Nåken vil gjerna tilskriva det alderen, så sikkert ikkje e langt fra sannheten. Men sånn uansett vil eg tru det e på tide å rista litt støv av denna “tightsen” eg kjøpte på løpsdagen, te det årliga mosjonsløpet her i byen.

Så ikkje blei nåke årlige tradisjon på meg ivertfall, eg huska såvidt eg nådde løypen sitt høgaste punkt. Før alt gjekk i svart, og neste gang rullegardinå går opp, så ligge eg å sprella rett øve mål.. Akkurat så ein nyfiska makrell i sumarnattå.

 

Målet va å springa litt over 9 km på unna ein time, og det hadde eg klart med den flagrante marginen på halvannet minutt. Med ny springe”tights”…

An har ikkje blitt oppbrukt ittepå, det e nå ivertfall heilt sikkert. An har bare kvilt seg fint oppi skuffå si, ilag med dei andre treningsklernå mine.

For eg trur det e der det ligge, at den forventa storformen har uteblitt itte røykeslutt. Man må gjerna lea litt på legemet og, for å få litt utnyttelse av røykeslutten. For alt eg har fått te nå, det e 5-6 kg med ekstra flesk, rundtomkringfallera.

Aldri før har “carporten” øve “litlekaren” vært nærmare ferdigstillt. Men, det va og andre ting se fekk hjernebarken te å starta hamsterhjulet.

 

For eg hadde fått ett brev. Det sa Kånå når hu ringte, og va fly forbanna øve at eg hadde begynt å røyka igjen. Eg kjente bodluktå allerede, men forstod ingenting …

Tjera vena meg.

 

Men, eg hadde jo ikkje det eg, men det hjalp ikkje det spor uansett ka eg sa. Kånå hadde bevis, og det va det andra hu va forbanna på. For brevet eg hadde fått, inneholdt ei fartsbot og ett fint bilde av undertegna, med ein sigarett i håndå.

Gudhjølpe meg..

20 minutt trur eg det tok før hu gjekk med på at det bildet, va tatt før eg slutta. At det sko hjelpa på sinnet øve fartsboten, det trudde eg ikkje men rett ska væra rett. Og sjølsagt hadde eg rett, det hjalp ikkje ein millimetår på Kånå sitt ulmande humør, at eg fortsatt ikkje røykte meir.

Når alt eg hadde spart på røyk den siste månaden, gjekk te statskassen istedenfor.

Men flaks i uflaksen, va jo at du hadde ett alternativ te å betala da, på ein måte.

For eg forstod jo sinnet te Kånå, for at mitt lille øyeblikk av uoppmerksomhet i ein tunell.. Hadde gjort ei “litt” for stor regningsbunka, endå høgare. Men, når eg såg at man evt kunne tilbringa 3 dager i fengsel, tenkte eg at her slår eg jo 2 fluer i ett smekk.

Økonomien vår blei ikkje ramma og eg fekk ein liten 3 dagars ferie. Ja, 3 fluer gjekk det gjerna med på ein gang, for eg fekk jo kanskje sova te klokkå 7 og, i fengsel.

Nett så når Kånå blei radioaktive og eg måtte vær alenepappa, ei heile langhelg. Nå, bare omvendt.

 

Men det kunne eg bara glemma, sa Kånå. Snakka om å skjemma oss ut nok fra før, med denna hersens bloggen.. Om eg ikkje sko legga te fengsel på listå og.

Jaja, det e takken for å prøva å tenka økonomisk, tenkte eg for meg sjøl. Eg sa det ikkje høgt, for det gjør du bare ein gang. Det komme unna detta flotta ordtaket “Det e forskjell på å væra toskjen og idiot..”

For e du toskjen gjør du det ein gang, gjør du det fleire ganger, så e man jo nødt te å vær idiot.

Eg har jo lært nåke, itte alle dei her årå ilag. Altså, eg kunne jo fulgt med nerøve tunellen og, så hadde eg sluppe å skrevet heila detta avsnittet.

 

Då hadde eg gjerna vært hverken toskjen ellår idiot, og ikkje hadde eg hatt nåke å skrevet om idag, hellår..

Altså, det e ikkje det at eg ikkje har hatt nåke og skrevet om, forsåvidt. Huset her heima e jo reina gullgruvå for ein så leita itte stoff og skriva om. Men av og te, så e bare evnen te å få det ner på “papir”, totalt fraværande.

Men nå satsa eg på, at det e ein stigande formkurve forut.

 

 

2 kommentarer
    1. Ha ha ha! *ler* Jeg må bare si at jeg hadde reagert på akkurat samme måte som din kone.
      1. For boten
      2. For bilde med røyken og til slutt over løsningen om å tilbringe noen dager på “ferie” ?? men du skal jammen ha for å være løsningorienter!

      Hvordan er det med røykeslutten nå? Ett år etterpå?
      God lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg