Fatter’n røyk i Bodå, fordi Barbie trengte trening…

 

Kånå satt i sofaen å slappa av med ein kopp kaffi og glodde på mobilen sin.. Mini’en satt på siå djupt fordypa i nåke Lego greier på I-Pad’en..

Når Litlajentå morskt klaga på Kånå..

” Åhh.. Du komme jo aldri å leke med meg mamma, du bryr deg bara om den der mobilen din…

Litlajentå har slått av korttidshukommelsen, og glemt ut at Kånå hadde lekt med na i fleire timar, tidligare idag.. Ungar e flinke te sånt nåke, forsåvidt me mannfolk og…

 

Eg hadde “skrudd av lyset” og satt i koma på siå av Kånå, men tenkte selvtilfreds for meg sjøl.. At det va nå jaggu meg godt å høyra, at Litlajentå brukte sine tillærte evner på sin mentor..

Og ikkje bare på meg..

Men eg tenkte og at her e det bare å ta ansvar, så eg jumpa ut av sofaen og meldte meg frivillig.. Det e jo for gale at Kånå sin fasinasjon for Facebook sine mange salgsider, sko gå utover leketid sammen med Flokken..

Hjølpe meg..

 

Eg fekk utdelt ei dukka og sette igang, det kan vel ikkje vær noe hokus pokus å leka med jenteleker.. Men det førsta så skjer e jo at stolen eg sette dukkå mi på, kollapsa med ett smell..

Eg laga te min beste “jentedukke” stemme og skrike skingrande ut..

” Åhh .. Herreguuuud.. Nå har eg spist så mye julamat at stolen ikkje klare vektå av meg.. Åneeeeeeei…” Det e nok best eg går å trene.. Fortsette eg, i samme duren..

Litlajentå e ikkje heilt sikker på om hu ska slenga seg med eller kasta meg lukst ut av leken.. Så eg får fortsetta litt te, mens hu holde ett strengt øveblikk øve ka eg foretar meg..

Det tar heilt av..

Eg slenge dukkå ut i ett treningsmaraton uten like.. Litlajentå prøve febrilsk å få meg inn på ett aent spor, men eg e i seget.. Itte 3 rundar rundt puffen meina eg det e nok jogging..

 

Stakkers dukkå har jo fått brystproblemer, siå hu ikkje hadde sports-bh på seg.. Så nå blir det meir stilleståande øvelsar, mens Litlajentå klaga seg te Kånå..

” Mamma… Du må snakka te pappa altså, han kan jo ikkje leka med dukker, i det heila tatt…

Kånå bare svara i blinde, hu høyre ikkje itte… Dukkå e nettopp ferdig med 3 * 50 sit ups, og står nå og strekke litt ut før neste øvelse..

 

Nå e Litlajentå bombesikker på at eg ska på rævå ut av leken, men nå har jo eg levd meg heilt inn i leken..

Hu gjør ett siste forsøk på vri meg inn på sånn hu vil leka, men eg høyre visst ikkje itte eg heller.. Eg hadde aldri trudd det sko vær så gøy å leka med dukker, der eg løfta dukkå opp mot Han i Midten ..

 

Så va på vei forbi og inn på kjøkken .. Og eg sa med samme skingrande dukke stemme..

” Næmmen, heisann kjekken.. Ka hette du da, lille søte mumsebassen ??

Han i Midten bare kikka perplekst på meg, rista på hovudet og går videre.. Litlajentå sitte med ei så inni granskauen sinte grimasa om ansiktet, at kunne blikk drept..

Så hadde eg falt om på flekken…

 

Kånå har våkna fra mobildvalen, og når eg slenge dukkå inn i armhevingar.. Så kvikkna hu plutselig te..

” KA I HELSIKKE E DET DU HOLDE PÅ MED, FRODE… !!??Glefsa hu te, så kvasst at blodet frøys te is, nakkahårå reiste seg og Litlajentå skvatt te værs..

Eg snudde meg i forfjamselen og kikka spørrande på Kånå.. Ka i granskauen va det hu hadde klikka øve nå da.. Hu kikka på meg med ett tordenblikk, så veksla mellom meg og dukkå på gulvet..

Eg begynte å gjør det samma..

Før det går opp for meg at Kånå sannsynligvis ikkje har fått med seg, at dukkå e på treningsleir.. Men sikkert trur at det e nåke heilt aent eg sitte å lære Litlajentå..

 

Tjera vena meg…

 

Jaja, detta va jo “strålande” timing, om eg sko få sagt det sjøl.. Ikkje bare blei eg sendt lukst i “Bodå”, når mine smått tvilsomme forklaringer ifølge Kånå ikkje holdt mål..

Nå har hu gitt meg benådning, så hu og Flokken ska få Pizza te middag..

Så gjett kim så i nærmast full storm, må jogga ner på Pizza sjappå…

 

Fortærande greier altså…

At kvinnfolk alltid ska ta ting ut av sammenheng… !!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg