Fatter’n laga middag, ein karusell og ballongar…


(Obs.. Eldstemann, har blitt utsatt for litt ustabilt panoramabilde effekt… Stakkar… Men det e litt sånn det e med oss… Det blir aldri perfekt… =D )


Kånå lurte på om ikkje eg kunne laga middag idag… Va ei stund siå sist, meinte hu… Eg tenkte meg litt om, før eg samtykte med hu Kånemor… Sjølsagt kunne eg det… 

Så då blei det ein Mackie dinner idag…

Det e ikkje det at eg ikkje kan laga mat, ellår vil… Det e bare så, at når eg fyst sette igang så tar det heilt av… Fyre på med krydder, sper på med “Creme Fraiche” og styra og vasa sånn, at middagen blir jo aldri ferdig…

Det nytta ikkje når flokken e sulten..

Derfor blei det middag i ein fei, på Amanda senteret idag… Litt fordi eg gjekk rett i veggen igår, og endte opp med ein allergisk reaksjon av det kraftiga slaget… Fikk litt utslett på underarmane på formiddagen, så itte ei stund kom ett hav av feber i fra intet og slo meg rett i bakken…

Legen meinte det måtte vær kraftvasken eg brukte når eg vaska huset, se eg hadde reagert på… Siå det va mest utslett på armane, og på halsen.. Der eg va minst dekka te, når eg vaska… Ligna jo på Prikken i SuperTed, for dei se huska det… Den fyste superhelt tegnefilmen eg såg som barn, trur eg… Det va jo revulosjon i kor bra tegnefilm kunne bli den gangen… Rett og slett…

Men, nok om det.. Ett Mackie besøk medføre visse ting se nærmast e smaflaut, egentlig… Spesielt for oss se e 6 stk… For det fysta høyres me sikkert ut se eit heilt barnaselskap, der me sitte rundt bordet og kosa oss… Me øvetar heila lekerommet, når flokken får leka seg litt… Søppelkassen blir nærmast fylt opp, bare av oss …

Og når me har forlatt åstedet, e det liksom ikkje nåke tvil om kor me har vært… Liksom… 

Hadde det vært Helium i ballongane, så hadde vel vognå letta trur eg… =D 


Flokken hadde spart litt av 17 Mai pengene, de fikk fra besteforeldre… Og dei brant se ein fullvoksen skogbrann i lommene på de… Så ein liten tur på lekebutikken, slokna den fort… Eg meina, i fullt alvor at her har Kånå gått på ein kraftig smell… Då Litlajentå akkurat hadde råd te ein HelloKitty hoppeball….

Tjera vena meg…

Eg fikk ikkje med meg at hu kjøpte seg det, siå eg hadde rømt butikken med Mini’en… Han va på god vei te å rana heile butikken for leker, så me tok oss ein roundabout på senteret.. Så øverraskelsen øve at Kånå hadde glemt ut at den forrige hoppeballen me hadde, gjekk lukst te skogs, itte gjentatte ulykker med påfølgande diverse hodeskader…

Men Litlajentå va jo mye eldre nå enn då, argumenterte Kånå med… Og så ut se hu heilt hadde glemt ut at Mini’en, forsåvidt e i den alderen Litlajentå va i, når ulykkes statistikken va på topp i heimen… Jaja, detta får hu ta på sin kappe, tenkte eg for meg sjøl… Og begynte allerede å gleda meg te , “I told you so… ” frasen kunne brukast..

Se sjølsagt ikkje va lengre enn akkurat itte me kom heim… Og Mini’en meinte at det va smart å hoppa i fra sofaen, med hoppeballen…. Eg sa det, eg ropte det og ja… Eg nærmast skreik det …. Inni meg… “Ka va det eg sa…?? ” .. Men eg holdt kjeft… Man vett jo aldri når man kan få bruk for å vær litt ovanpå, og eg såg heilt klart fordelen av å spara på denna… ;D

Ittepå, gjekk me forbi nåken sånne karusellar, og dei to minste gjekk heilt amok… Og sko absolutt ikkje gå, før de hadde fått lov… Rett før eg og Kånå bare tok kvar vår pode, unna armane og marsjerte ut… Tilbydde Han i Midten seg å betala for de, han hadde jaggu meg ikkje brukt opp alle pengene sine….

Så han tok på seg spanderføttene og tok med seg sine yngre søsken på karusell tur… Både eg og Kånå, va såpassa småsjokkert øve denna her gavmildheten, at me fekk ikkje ut ett ord… Jaja, tenkte me sikkert synkront, mens me delte ett blikk.. Det ser jaggu meg ut som om det e håp for denna karen og… =D 

Så dett var dett, fra oss for idag… Nå e det snart film kveld med Kånå, itte me har plukka restene av Mini’en opp fra gulvet, itte sitt famøsa hoppeball hopp fra sofaen… Og har fått resten av flokken i seng…

Ha ein strålande torsdagskveld videre….

Og tusen takk… Igjen… For at dåkke tar turen innom… Sette nye rekordar… Og lese bloggen fra vårt litt over middels aktive heim…. 

Tusen Hjertelig takk…

Den nye lesar rekorden på ein dag, e nå….

(trommevirvel)

2832 lesere.. På ein dag… 

 


#rekord #middag #familie #kaos #kos #shopping #karusell #blogg #pappa #kånå

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg