Fatter’n, Eldstemann og ett realt Hekseskudd …

Arkivfoto av Fatter’n … Då hårdagen idag rett og slett e skremmande forferdelig, og hårsåten står lukst til værs … ;-D

 

Det ble tilløp te litt dramatikk på jobb idag, når Kånå ringte meg å lurte på kor langt eg va kommen på rutå mi. Hu hadde fått ein telefon fra Han i Midten som fortsatt har heimeskule sammen med Eldstemann, kor guten i mildt fistel la ut om at Eldstemann hadde fått akutt vondt i ryggen å slet med å puste … Siden eg hadde minst å gjør av oss to idag, var nok eg den som ville ha best mulighet for å komma seg kjapt heim, meinte Kånå …

Fistelen til Han i Midten hadde muligens smitta litt over på Kånå også, som i kjent stil krisemaksimerte for full musikk og la ut om både Corona symptomer, blindtarmen og det som verre var …

For all del, i disse Corona tider skal man absolutt ikkje kimse av hverken det eina eller det andra, men eg valgte som mot normalt å først få beroliget Kånå, før eg forsåvidt tok tak i den håndgripelige “krisen” … Noe som av erfaring ikkje alltids e lika lett, men i dag gikk det forholdsvis greit. Kånå ble på beste vis desarmert, før eg ga rolig beskjed om nå skulle hu bare slappe av, mens eg tok ein telefon heim te gutane …

 

” Når eg ringte heim te Eldstemann for å høyra kossen det stod til, fant eg raskt ut at det heldigvis ikkje stod så fælt til, som Han i Midten gjerna hadde opplevd det som …

 

Pustebesværet hadde kommen som følge av ein intens smerte i korsryggen hos Eldstemann, når han strekte seg etter noe i kjøkkenskapet. Det var heller ingen tegn til kortpusthet, økt pustefrekvens eller andre respirasjons forstyrrelser når eg snakka med guten. Og uten at eg er utdannet lege eller sjølerklært sjaman, utelukka i hvert fall eg akutt Corona Virus infeksjon, sånn med det første … Det e greit å ta bukken med hornå, sånn med ein gang tenkte eg …

Akutt hekseskudd etter litt for mange timer denne helga, i en viss gaming stol, det var en diagnose som slo meg nærmest. Når eg høyrte Eldstemann fortella om hendelsesforløp og symptomer …

Guten lå strekk ut på sofaen når eg kom heim, men kjente seg forsåvidt bitte litt bedre i ryggen, og var gjerna meir bekymra for forsømt skolearbeid enn denna knekken i ryggen … Eg brukte litt tid på å beroliga guten om at helså kom foran skolearbeid, mens Han i Midten fløy letta opp på rommet sitt, for å møta til klassekonferanse … Krisen va nok i den grad man kunne si, meir eller mindre avblåst, så eg sendte melding te Kånå om oppdatert status …

 

” Det sista man ønske rundt omkring på vegen i distriktet, er ei oppskjørtet Kånå som suse rundt i det kvita gliset sitt, og e bekymra for avkommet … Heilt klart …

Noe fartsbot er det ikkje budsjettert med i år …

 

Ellers, så har mandagen etter forholdene vist seg fra sin beste side, med sol på himmelen og noenlunde ok temperatur. Fatter’n har definitivt kommen seg etter helgens eskepader, og forsåvidt fått bevist rekkevidden på saker og ting man legger ut på nettet …

Det var ikkje få som spurte om formen hadde blitt bedre idag, etter fadesen nede i gangen sent lørdags kveld … Jøje meg, vett du …

Men, men … Eg kunne jo ikkje anna enn å se humoren i hendelsen sjøl heller, når Kånå oppdaterte meg litt ut på søndagen … For all del, eg va jo ikkje totalt snøblind når eg kom heim på lørdag, men det va ikkje alt eg minnast sånn med ein gang, heller …

 

Uansett … Man har det som regel ikkje meir morosamt, enn det man laga det til selv … Sånn egentlig …

Ha ein flott mandags ettermiddag, Folkens …

 

” Og som ein sånn bitte liten kuriositet helt til slutt, selv om begge disse bloggerne forsåvidt både har kuttet ut eller redusert bloggingen sin …

 

Idag har Boden plassert seg over både hu der Mammaen og SophieElise, på denna her famøse blogglisten til Blogg.no … Til og med ein viss Pappa med Hjerte i hånden ligger bak, men han har jo og redusert innsatsen i bloggverdenen, etter å ha fått seg jobb …

Det hadde eg faktisk aldri hverken trudd eller tenkt at skulle bli tilfellet …

Men … Ka hjelpe det når ein viss Kokkejævel har tatt heilt av, og blitt heile Norges nye bloggdronning … !!??

 

Gudhjølpe meg og Herrens trofaste Hærskare …

 

Det hadde eg heller aldri trudd, at ein person og ikkje minst ein mann totalt blottet for forskjønnende kirurgiske inngrep, men med mye humor og selvironi blanda med gode historier …

Sko klara å klora seg fast der oppe mellom silikonpupper, lausvipper og Paradise Hotel deltagere …

Det e jaggu meg ein bragd det … !

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg følger også bare din🤩 og kokkejævels🤩
      Andre guder har jeg ikke. 😂
      Noen ggr tenker jeg en blogg fra legevakta her hadde gjort seg, men jeg har for mange år igjen å jobbe😷. Joho!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg