Familien Vandrende Kaos på Ferie – Kånå og Sørlands Senteret …

 

Eg kunne heilt sikkert skrevet ei lang avhandling, fra turen våras på Sørlands Senteret, igår … Men, igår skjedde nåke eg aldri hadde trudd sko skje … Ikkje i mine villaste fantasier kunne eg tenkt, at detta nåken gang, sko komma ut av kjeften te Kånå … Men … Itte omtrent tre timar på Sørlands Senteret, så kapitulerte Kånå, der hu nærmast gikk ner i kneståande, og sa … – Eg trur ikkje eg orka meir eg, Frode. Kan me ikkje bare kjøra heim nå !?

 

Først, så gikk setningen te Kånå rett gjennom hjernebarken, uten at nåken av cellene heilt fikk med seg, ka Kånå nettopp hadde sagt … Så, itte omtrent femten – tjue sekund, då gikk alle alarmene av …

 

Gudhjølpe meg, og Herrens trofaste Hærskare … Høyrte eg rett akkurat nå ??? … Neeei … Det kunne vel ikkje stemma … Eg kikka raskt på Kånå, som nesten såg ut som når eg sjøl kom heim fra joggeturen, her tidligare i år … Der hu hadde satt seg ned på ein benk, med kraftig slagsida øve te venstre, svetten piplande fra pannen og to kulerunde auger som nærmast kikka kvar sin veg … Nett slik som sånne humor tegningar av diverse tegneserie figurar, som det på ein måte går trill rundt for …

 

” Hadde Kånå rett og slett gått på ein smell, og møtt sin Nemesis, her ned på Sørlands Senteret ??? … Eg gikk nesten lukst i bakken sjøl også, når eg endelig kom te meg sjøl, og forstod ka Kånå nettopp hadde sagt …

 

Eg trudde nesten ikkje mine egne øyrer, men sjøl om eg nærmast va lamma av sjokket, fikk eg snudd Flokken, nappa Kånå opp før hu gikk tom for luft og satte fart mot parkeringen … Flokken hadde fått svidd av feriekvoten sin, eg hadde gjort ett kupp på New York butikken igjen og nå va Kånå fanken meg metta av ett kjøpesenter … Nåke eg faktisk ikkje trudde va mulig …

 

Så tusen Hjertelig takk, kjære Sørlands Senteret for at dåkke mest sannsynlig har tatt luven av Kånå, med dåkkas eventyrlig store utvalg av butikker …

 

Slik at Kånå sine shopping gener rett og slett blei overbelasta, og kortslutta omtrent itte to tredjedeler av senteret, va blitt utforska … Dåkke har rett og slett fått te nåke ingen andre sentre har klart, hverken før eller seinare, vil eg tru … Senteret midt i Varna by, nede i Bulgaria, det va ikkje akkurat lite det heller, eller det Kånå fant på Mallorca … Men, ingen av dei, fikk Kånå te å villa gå lukst ut i bilen, og kjøra heim igjen …

 

” Nei, ikkje i nærleiken eingang … Men igår, då gjekk Kånå tom for batteri, utvalget trur eg blei for stort og eit stort shopping hjarta, det måtte rett og slett bare kapitulera …

Kan dåkke tenka dåkke ??? … Til og med Litlajentå stod med sprikande auger, og klarte ikkje å tru ka hu høyrte kom ut fra Kånå sin kjeft …

Då e det jaggu meg gale … Det e fanken meg det galnaste, vett du … Hverken meir eller mindre …

 

Punktum …

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg