Eit godt Kåne-Emne te ein Homo…

Bilde av DaveGranlund.com

 

Ein gang me hadde selskap her heima, så fant eg kaffi kannå og skjenka litt opp i koppen te Svigerfar.. Det va jo tomt og man vil jo ikkje ha ein gretten Svigerfar, fordi man ikkje fulgte med.. Men akkurat denna gangen, kunne eg lika så godt latt vær.. For som nevnt i tidligare innlegg, e Svigerfar full av ablegøyer..

Så han takka fint for kaffien, kan man sei.. Om eg minnast rett gjekk dialogen nåke som detta..

– Ska du ha litt kaffi ? .. Spurte eg høflig..

– Ja, takk.. Nei, du e nå flinke og du Frode.. svara Svigerfar..

– Jojo, takk for det du.. Repliserte eg, sånn passe småfornøyd..

– Jaa, du hadde blitt ett godt Kåne emne te ein homo.. Svara den gjøken, småhumrande.. Endå meir fornøyd enn meg..

 

Men.. For tiå så føle eg gjerna det rett og slett e ett passande sitat.. For aldri før har eg vært meir irriterte på jakker så ligge å slenge i gangen, sko så flyte overalt og leker strødd rundomkringfallera.. Man føle te tider man bor i ett krigsområde, kor folk har sluppet alt de har i nevane og sprunget for livet..

Igår tok eg til og med Han i Midten i å spenna fottøyet av seg, omtrent i 100% kopi av Nils sin metode, i Mot i Brøstet.. Hardt og rett i veggen, fra 2 m avstand..

Hjølpe meg..

Også rommene deiras.. Herreguuud.. Litlajentå må vær Olympisk Mester i rot, mildt sagt.. Te tider kan man knapt gå tørrskodd på gulvet hennas, og det e bokstavlig talt.. Eg nappa te meg ett sengatøy hu hadde brukt te teppe, når hu og jentene i gatå hadde lekt piknik på rommet hennas..

Så vannspruten stod opp itte veggen.. Hu hadde hatt vann oppi leke kjørlene sine, så eg trudde va tomme..

 

Mini’en e nåke flinkare, han lika å ha litt meir orden han.. Sånn sett går det stort sett fort å rydda der, det e som regel ein sort ting så ska opp i ein lekekasse.. Men hos Litlajentå e det eit mangfold av små ting, så høyre te dukkehus, babyborn dukkå og alle Barbie dukkene.. Foruten ein million andre nips og naps ting, så hu samla på..

På kjøkkenet e det ingen av de så klara å flytta tallerkenen, fra bordet te vasken på kjøkkenbenken.. Te min store ergrelse..

Og klær.. Hjølpe meg.. Vett ikkje om eg tør å begynna på det ein gang, for når eg begynte å rydda i alt så låg henslengt rundtomkring.. Så va over 50% mitt eget, mens resten va fordelt på dei her herlige små.. Spesielt Han i Midten, så mista klær overalt.. Nåke flaut å finna ut at man på nåken områder, e sin egens verste fiende..

 

Men eg spinne rett og slett rundt i heimen så ei vaskedama på speed, nett så hu gamla damå i filmen Alle elsker Mary.. Hu så får ein Crack-drops i Martini’en sin, og løfta sofaen som om den va av isopor når hu støvsuge.. Mens Kånå vekselsvis ligge på sofaen, eller vralta rundt på krykkene øve gulvet på jakt itte nåke hu kan gjør..

For Kånå e forferdelig dårlig på å vær mildt handicappet.. Hu klara ikkje å sitta i ro.. Men, forsåvidt e det vel nærmast umuligt og..

Med ein Flokk på stereroider sånn rotemessigt, mat så må lagast og husarbeid som må gjerast.. Så denna posten her, den får rett og slett bli ein hyllest te alle mødre i heimane rundtomkring i verden.. For om eg gjerna kunne vært ett godt Kåne-Emne te ein homo, rekke eg bare dåkke Kåner te knærnå, uansett..

For gudhjølpe meg, og herrens hærskare..

 

At det va mye å styra med i heimen te ein Flokk med ungar, hadde eg jo forsåvidt ein liten anelse om.. Men at det sko vær så inni granskauen mye å ta fatt i, for ett brukbart homo Kåne-emne, det hadde eg aldri forestilt meg.. Og at nåke man har rydda for bare nåken timer siå, plutselig ligge strødd utover gulvet igjen..

Det e jaggu meg mildt sagt demotiverande.. Tjera vena meg..

Nei.. Itte denna kne operasjonen te Kånå.. Har eg jaggu meg fått ett nåke meir nyansert blikk, på kor mye så blir gjort her i heimen.. Av dåkke Kåner.. Og tenk deg dei så e aleina om alt detta da, dei så gjerna aldri har hjelp eller avlastning te å få orden på heimen, kidsa og husarbeidet.. Kudos te dei.. Mildt sagt.. Nærmare Superwoman enn dei, trur eg ikkja man kan komma

Eller Superpappa, te aleinapappa’ene.. Det finnes jo nåken av dei og..

 

Men sånn uansett.. Dåkke Kåner e jaggu meg goe.. Super goe.. Alle sammen av dåkke..

 

Hilsen ett mildt sagt utslitt, småpsykotisk og mentalt utlada homo Kåne-Emne.. Så har prøvd å styra ståket i bare 5-6 dagar..

=D =D =D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg