Ein “Fantastisk” dag på Jobb…

Kånå hadde tatt med seg kidsa ut for å lufta seg litt idag, de sko kjøpa seg ein is og kosa seg litt.. Så eg kom heim te tomt hus.. Og akkurat itte dagens arbedsdag så gjorde det ingenting.. Det å finna seg ein kopp kaffi, varma seg litt middag for så og setta seg i sofaen, og nyta roen og freden..

Det va balsam for ei sliten sjel idag.. Itte å ha snodd seg rundtomkringfallera, på veier som ikkje akkurat e laga for lastebilen..

Eg hadde ein privatlevering så ikkje akkurat va rett ved siden av hovedvegen idag.. Meir så langt ifra som man kunne komma, hverken meir eller mindre.. Eg har ikkje nåke imot å levera privatleveringar te kunder eg, men av og te så føles det så inni granskauen meiningslaust.. At eg med ein lastebil som e 10 m lang og 2,55 brei, ska kjøra heim ei eska på ein halv kg..

Dei fleste får sort sett varene sine i “My Pack” systemet våras, og hente det sjøl på nærmaste butikk som har ett “Pick up Point” ..

 

Men.. Nåken tviholde på å få det heilt heim, te min store fortvilelse innimellom.. Eg hadde vært hos denna karen ein gang før, med akkurat lika mye, eller lite.. Eg prøvde å få avtalt om eg kunne få levera det på butikken, den gangen og.. Men sjølsagt ville han helst ha den heim.. Han kunne ikkje kjøra dei 8-9 km ut te hovedveien for å treffa meg heller..

Det va visst tomt batteri på bilen hans.. Ein veteranbil..

Eg tenkte at det va jo beleiligt, men sa jo sjølsagt ingenting om det.. Her va det bare å væra smørblid og gjør som kunden forlangte.. Han hadde jo tross alt betalt for å få den heim.. Og jobben min va jo å kjøra den te der han bor.. Så når eg såg at den private eg hadde innover på rutå mi idag, va te samme fyren.. Kan eg vel ikkje akkurat sei at jubelen stod i taket..

 

Han hadde til og med laga ein veibeskrivelse fra ein aen verden, for at eg sko finna fram.. Og ikkje minst presisert at han bare kunne nås på mail.. Då han ikkje hadde telefon akkurat nå..

 

Eg leste på ein måte mellom linjene, at detta betydde karen helst ville ha meg te å kjøra det heilt heim te han, idag og.. Han huska sannsynligvis min nokså falske blidhet sist gang eg leverte.. Eg kan ikkje nåke for det, men når eg får negativ respons på sånne forespørslar.. Så kan eg fort enda opp med å bli litt for blid..

Såpassa blid at det muligens ikkje e så vanskelig å lesa meg som ei åpen bok, når eg lar sarkasmen og ironi få fritt utløp mens eg levere..

  • Ka ska man liksom sei når kunden lura på om eg har kjørt den svære bilen, på dei smale veiene ut her te.. Sjølsagt har eg jo det, trudde han at eg slo ut vingene ved hovedvegen og fløy dei 8-9 km ut te han, kanskje.. Eller når han va overraska øve at eg fant fram, og seie han nesten hadde glemt ut heile pakken.. Mens veibeskrivelsen han hadde skrevet, vå nåke av det mest detaljerta eg hadde lest på lenge.. Og det lyste gjennom at han heilt klart hadde forventa å få denna pakken tidligare..

 

Det hadde nærmast vært godt gjort å ikkje funnet fram.. Forresten så hadde eg vært der før.. Eg trur han forstod det.. For eg trengte ikkje vær så blid idag, bare ganske kort..

 

Men det gikk nå greit.. 40 minutt ittepå va eg tebake på hovedveien igjen, ikkje akkurat den eskå eg tjente mest penger på idag, men det e viktig at kunden e fornøyd.. Så får eg bare satsa på at det e ei stund te han trenge nåke meir.. For det e nok av andre som sitte heima i ferien, og bestille varer på nettet.. Det e ikkje måte på ka og kor mye privat som går ut med lastebilen, kvar dag..

Nå e me liksom inne i trampoline sesongen.. Det går unna som bare det for tiden.. Og badebasseng, sånne enorme som sikkert tar ett halvt år og fylla opp..

Her ein dagen leverte eg til og med ett oppblåsbart mobilt boblebad.. Det e det galnaste vettu.. Men sikker ufattelig praktisk.. Då kan man jo ha Yakuzi’en med seg på hyttå, til og med.. Eller om man e lei av å ha det på terrassen, så kan man flytta det ner på plenen f.eks.. Eller ta det med seg på strandå, gjerna.. Heilt ufattelig nesten..

Jaja, det e sikkert kjekke greier.. E vel bare eg som e misunnelig sikkert..

 

Men.. Hverken Kånå eller Kidsa va heima idag, når eg va ferdig på jobb.. Så eg har nytt litt ro og fred for meg sjøl, mens eg satt her å hamra laus på tastaturet.. Dab radioen våras stod og lavmælt fylte stuå med musikk.. Eg kjente virkelig ein slags indre ro, når Miley Cyrus sin Malibu smaug seg gjennom stuå og opp i sofaen.. Og masserte øyregangane mjukt..

Og heilt forferdelig har jo ikkje dagen på jobb vært.. Det va jo ein nydelig tur i fantastisk natur..

Og nå har Kånå kommen heim, hinta opp te fleire ganger om eg ikkje snart ska mala og endelig bestemt seg for ka nattbordlamper hu ska ha.. Tjera vena meg.. Det har nærmast vært ein føljetong på lengde med Glamour.. Fram og tebake, opp og ner.. Men nå e det settla.. Lampene e bestemt..

Så eg får vel bare gå ut og mala eg då.. Ha ein flott torsdag Folkens..

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg