Ei trøtt Kåna, litt Fotball VM og ein MiniNinja…

 

Det e det galnaste.. Det har rett og slett blitt altfor mye Fotball VM og jobb, som igjen har ført te at denna bloggen har blitt kraftig forsømt.. Det va absolutt ikkje meiningå, men alikavel så har det blitt sånt.. Eg har jo tenkt på at nå burde eg jaggu meg skrevet nåken ord, men så e det et eller anna som har kommen i veien, og stillheten fra denna kanten den har vedvart.. Og sånn kan me ikkje ha det lengre, rett og slett.. Så, når Eldstemann blei henta av Farmor idag, for å fiska med Bessen, resten av Kidsa va ute og leka og Kånå låg som et slakt unna teppet på sofaen.. Og snorka som et fullblods sagbruk.. Då begynte eg på detta innlegget her..

Det stod ein VM kamp å rulla på skjermen, men uten lyd.. Kånå va trøtt idag, så eg turte ikkje anna.. Eg trur hu har sagt det omtrent 40 ganger te sammens idag, det at hu va trøtt..

Eg vett forsåvidt koffår hu va trøtt og.. Å seia at det muligens va min feil at hu va skikkelig øvetrøtt, e nok heller ikkje å trø så langt ut av den sannferdige sin sti, mot evigheten.. Jaja, Han i Midten va på øvenatting hos ein kompis, og har fått seg mobil igjen, itte den forrige blei knust.. Han må nok ta litt av skyldå han og.. Itte at guten fant det for godt å ringa heim te si kjære mor inatt, sånn ca omtrent klokkå halv 5.. For å gi beskjed om at han hadde vondt i magen, va kvalm og ikkje fikk sova.. Nåke Kånå rett og slett ikkje kunne hjelpa han med sånn på morrakvisten og på ståande fot , sjøl om det å gå på do gjerna hadde løyst magavondten og kvalmen..

 

” Mitt bidrag te Kånå sin trøtthet, det ska eg forsåvidt ikkje legga ut i det vida og det breia om.. Men, det va absolutt ikkje behov for 2 Paracet og et glass vann, igår kveld.. Nåken mål fra Brasil fikk virkelig fram litt “ild i torvå”.. På ein måte..

 

For Kånå har fortsatt med denne nyvunnet fotball interessen, som eg nevnte i tidligare innlegg.. Der hu komme løpande å higra seg te ein plass i sofaen, når hu høyre det e kamp på gang.. Det va definitivt ikkje nåke blaff , denna interessen for fotball VM.. Nåken kasta jo trøyå si når de scora mål også, som igjen automatisk medførte gult kort.. Ein regel Kånå absolutt ikkje kunne forstå at gagna fotballen, og det med å får fleire kvinnelige fotball fans.. Tjera vena meg..  De måtte nå få lov te å feira akkurat sånn som de ville, når de klarte å få ballen i mål, meinte hu.. Og kunne absolutt ikkje sjå problemet med å kasta drakten, ihvertfall..

Herreguud.. Det har nærmast vært som om me har måtta funnet fram smikkene te Mini’en igjen, der Kånå sitte å sende sultne blikk mot skjermen, og sugla itte litt draktkasting..

Men, sjøl om det e mye med fotballen Kånå synast e idiotisk, så har hu blitt litt fascinert av detta spillet, der hu gjerna sitte ytterst på sofakanten og dirre av spenning, under nåken av kampane.. Hu lika Brasilianerne sine finter og tekniske krumspring.. Spesielt Coutinho har hu fått sansen for.. Sikkert både pga fotballferdigheter og ikkje minst sitt smukke utseende, vil eg tru.. Han der Neymar har hu ikkje mye te overs for, sjøl om han øve gjennomsnittet god som fotballspiller.. Spesielt ikkje itte kampen igår, når han nærmast trilla ut av stadionen itte ein takling..

 

– Hjølpe meg.. Nå må du slutta gutten min, han va jo såvidt borti deg.. Kakla hu oppgitt, som den nye sofaekspert sjefen, i heimen.. – Prøv ein fødsel du, då kunne du fått rulla deg litt.. La hu te..

 

Eg kan jo forsåvidt ikkje væra anna enn enige i Kånå sin konklusjon der, for hu har jo vært gjennom 4 fødsler.. Eg vil tru hu vett ka hu snakka om.. 3 av fødslene uten så mye som eit fnugg av smertestillande til og med, og ein med epidural, den siste.. Kånå ville gjør det naturlig når hu sko føda, det hadde hu bestemt seg for før Eldstemann kom.. Og hu holdt nesten te mållinjå.. Men, med Mini’en så kasta hu inn håndkle, og sikra seg ein epidural i siste øyeblikk.. For all del, hu va kjapt oppe å gikk igjen itte Eldstemann blei født, men totalt utslitt itte dei 2 neste.. Så når hu nærmast kom “inn på banen” igjen, itte kun kort tid på sidelinjå, med Mini’en..

Så angra hu litt på standpunktet sitt før Eldstemann.. Hu sko gjerna tatt epidural med dei andre og, fant hu ut der hu satt så opplagt og i god form.. – Eg kunne født heila nattå eg nå.. Sa hu forsåvidt, den gangen..

Eg takka høgare makter for at hu ikkje gjorde det, og sånn i ittekant trur eg hu og va glad for det.. Mini’en va heilt klart meir enn ein håndfull, og definitivt nok bare i seg sjøl.. Om me ikkje sko spedd på med fleire Mini’ar, akkurat den kvelden.. Gudhjølpe meg, og Herrens trofaste Hærskare.. Men igår, så satt altså denna amasonen av ett kvinnfolk, og kommenterte situasjoner som om hu aldri hadde gjort nåke anna, mens hu storkosa seg med kampen.. Slengte ut småspydige stikk te Neymar, som rulla rundt når han fikk ein sjangs.. Hjølpe meg, Kånå har jo sjølsagt rett når det gjelde den karen..

 

” Eg trur ikkje han har så vondt som det ser ut te, og hadde han fått kjenna på litt fødselssmerter, trur eg neppe han hadde rulla 10 – 12 meter.. Fordi ein motspiller tuppa han litt i foten..

 

Det e vel litt sånn fotballen e blitt.. Det handla ofta meir om å øvebevisa dommeren og gjerna påføra motstanderen ett kort og 2.. Enn å holda seg på beinå, kanskje komma seg forbi og skapa ein farlig situasjon.. Jaja.. Men sånn ellers, så har Kånå blitt begeistra for England, og øve deiras flotte angrepsspill.. Så då passa det jo flott, at det e England og Brasil me heia på her i heimen.. Det va når England scora seint i sin første kamp, at Kånå måtte innrømma at fotball faktisk va spennande.. Og va det nåke eg aldri hadde sett føre meg, eller trudd sko skje.. Hverken før eller seinare.. Så va det at Kånå sko sitta sammen med oss gutta, å kikka på fotballkampar i VM..

Men, men.. Når eg kan gjør som om eg kosa meg på shopping med Kånå, så kan jo gjerna hu gjør seg te, når hu ser fotball og.. Skjønt, det jubelbrølet når Brasil scora igår, det trur eg ikkje va tilgjort.. Ikkje ein plass, eingang..

Ikveld, så har Kånå tatt seg ein kosekveld med nabokånene, og e ute å spise litt god mat.. Eldstemann e reist inn på “fiskeferie” te foreldrene mine.. Mens eg har fått dei 2 minste i seng og ska nå kosa meg med Han i Midten, og se England – Belgia kampen.. Eg og Mini’en varma opp med detta her American Ninja Warriors greiene før eg la han, og eg e ikkje heilt sikker på om det va det smartaste eg har gjort.. Det å la Mini’en få sjå kossen de slengte seg rundt i tau, klatra opp høge vegger og hoppa øve spinnville hindre.. – Oi Pappa, sånn ska ed og prøva imårå.. Ed kan jør det i barnehagen.. Sa han, itte ein kar kasta seg fra ett tau, og inn i sikkerheten..

 

Det kan muligens vær de får litt å stri med i barnehagen imårå, om Mini’en gjør alvor av planen sin og leka litt American Ninja Warrior i barnehagen..

 

Jaja.. Det går sikkert bra, vil eg tru.. Den apekatten av ein Mini, har nåken fantastreker på samvittigheten som innebære både klatring og hopping, fra høyder som kan gjera alle og einkvar smånervøse..

Det e ihvertfall heilt sikkert..

Jauda.. Men.. Nå får eg følga med på kampen litt, tenkje eg.. Eg får håpa det blir litt fart i det, så eg ikkje slokna her i sofaen.. For når eg kjenn litt itte, så e eg muligens nåke trøtte eg og.. Kjenne eg..

Ha ein strålande Torsdagskveld, Folkens.. =D

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg