Ei skamsvolten Gardabikkja, så Aldri lære

 

Eg lære aldri..

Ikkje når eg glemme å slå filteret på, og svara Kånå akkurat sånn hovudet tenkte med ein gang.. Istedet for å la det synka litt inn, og heller gi ett nåke meir reflektert svar.. Eller alle dei gangene når Kånå har spurt om ett eller anna så eg sko gjera, og svara at jada kan skjønna eg kan det.. Men gjør det jo sjølsagt ikkje..

Eg skulle jo gjør det, men så glemte eg det ut.. Kom på det dagen etterpå, men siå Kånå ikkje masa meir.. Så blei det utsatt.. Heilt te eg ikkje huska på det meir..

Og ikkje kom på det igjen, før Kånå smalt te himmels og drog fram heila syndelistå for 2-3 år tebake.. Greatest hits av ting som har blitt utsatt.. Eller aldri gjort.. Men akkurat idag, så va det ikkje akkurat det eg ikkje hadde lært.. For me har vært å handla idag, på Obs.. Me va heilt pukka nødt.. Kjøleskapet va tomt..

Kånå va kommen seg såpassa itte kne operasjonen, at hu ville vær med..

 

Svigers va å kidnappa Mini’en og Han i Midten igår.. Så for ein gangs skyld gikk me å handla som ein gjennomsnitts familie, 2 voksne og 2 barn.. Eg tilbydde meg først å handla aleina så Kånå sko få slappa av, men hu va drittlei av å sitta inne i den samma stuå.. Så ett miljøskifte ville gjør godt, meinte hu..

Det gjorde absolutt ingenting.. For eg har fortsatt sist storhandel eg måtte ta, aleina på Obs for nåken år siå, tungt i minnet..

Den kan du lesa om her   – Jungelen av Matvarer, Shampoo og Truseinnlegg

Eg ønska ikkje nåke reprise på den, sjøl om eg ikkje trur Kånå vil finna på nåke sånt akkurat nå.. Det e tross alt liv i Litlajentå og, så eg rekna med at hu ville hatt meg heim, snarast mulig.. Men det blei ikkje ei utspekulert handlelista i hytt og pine og medlidenhetsfulle blikk idag, for Kånå blei jo med..

Eg klarte forsåvidt å nærmast renna ei dama i senk med handlevognå, så endte i litt lått og løye.. Før eg 2 sekund ittepå, nesten peiste vognå rett i den dårlige foten te Kånå..

Tjera vena meg..

 

Hu eg holdt på å renna i senk, fekk jo sjølsagt det og med seg.. Og hinta frampå om eg hadde lisens for å kjøra den handlevognå.. Nåke eg sjølsagt ikkje har, siå eg og Kånå forsåvidt har blitt enige om at handling va hennas oppgava, itte som Flokken stadig auka.. Då kunne eg heller vær heima med kidsa..

Så strengt tatt va eg heilt klart ei litt “løs kanon”, der eg sleit meg rundt med denna handlevognå..

Det hjalp jo heller ikkje på manøvrerbarheten at Litlajentå vekslesvis hang å dingla i baugen, mens hu vingla fra sia te sia.. Men det gikk bra resten av handleturen, sånn alt i alt.. Eg føle jo fortsatt itte oppslaget i aviså, at alle så kikka på oss vett kim me e.. Så eg prøva jo å gjør minst mulig ut av meg..

Men det e tydligvis ikkje så lett.. Mulig eg må stikka på ein mindre butikk og øva meg litt på handlevogn kjøring.. Før eg stikke på Obs igjen..

 

Hverken eg eller Kånå va gira på å stå med nåke middag, itte handleturen.. Og siå 1/3 del av familien ikkje va med, så innvilga me oss ein ferdigmiddag.. Og her komme akkurat detta med at eg aldri lære inn.. For når me står og bestille så fiksa Kånå seg sjøl og dei 2 i Flokken så va med, først.. Før hu spør ka eg ska ha..

Eg pleia alltid å ha ein sånn stor hamburger, med bacon.. Så forsåvidt e min favoritt..

Men… Det va ett fryktelig fristande bilde av ein anna, midt i lystavlå oppe i taket.. Ein saftige burger så bugna av dill, saus og ost med hål i.. Eg fekk rett og slett vann i kjeften bare av å kikka på bildet, så eg vraka favoritten og valgte den “juicy” greiå.. Kånå gjekk og satte seg mens eg satt igjen å venta på maten, forventningsfull og sulten..

Mens eg gleda meg så ei skamsvolten gardabikkja, så hadde levd på vann og brød i ei uka..

 

Og endte opp med detta..

 

Ærlig talt…. ? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg