Ei Fiskestang og ett par Sluker..

 

Nesten kvar dag her på jobb når terminal folkene e ferdig å lossa om morgenen, så komme ein av de alltids bort te porten min, og fortelle ein liten snutt.. Somme ganger e det bare ein kjapp liten vits, andre ganger ei litt lengre historia.. Men, som regel sette eg kaffien i halsen, får et lite latterkick eller ende opp med knekken i knærnå og full latterkrampe, av dei her små snuttane..

Det har liksom blitt ein liten tradisjon, det at han dele litt av sitt enorma repertoar av gode historier, med meg..

Som den gangen det bare va ein kjapp liten snutt, og han spurte meg om eg visste ka slags tre Rødspettå hekka i.. Eg stod jo som ett spørsmålstegn og hadde ikkje peiling, eg e liksom ikkje så opplyst i hekkingen te fuglar.. Som eg svarte.. Kor denna fyren flirte fra øyra te øyra og svara at Rødspettå e jo ikkje nåke fuggel, det e jo ei flyndra.. Og eg stod igjen som ein tosk og tenkte at der gjekk eg jaggu meg fem på..

 

” Eller som idag, når eg akkurat hadde funnet kaffikoppen og Kånå stod på hovudet nere i ei korg med småpakker..

 

Og denna karen kom bort og hadde ei ny historia på gang.. Denna gangen om ein kar som nettopp hadde fått jobb hos ein kjøpmann, og kava seg ihjel med å læra seg sine plikter.. Kjøpmannen syntes denna karen viste gode takter, og itte ei uka i jobb spurte den nye karen om han kunne passa butikken 2-3 timar, mens han stakk avgårde for å gjør nåken ærend..

Karen meinte nå at det måtte gå fint, så Kjøpmannen føyk avgårde i bilen, for å ordna det han sko gjera..

Itte 3 timar kom Kjøpmannen tebake og spurte denna nyansatte karen, om kossen det hadde gått.. Neeei, det hadde nå gått bra meinte han, det hadde bare vært ein kunde innom butikken.. Og han sko ha nåken bind.. Men, det hadde ikkje denna nye karen funnet, så han hadde solgt fyren ei fiskastang og nåken slukar, istedet.. Tjera vena meg, fyren ville ha bind også solgte du han fiskestang og et par sluker istedet sa Kjøpmannen.. Og va forsåvidt mildt imponert..

 

” – Jah.. Eg sa det jo te han, når han stussa litt, han her kunden.. At han hadde jo ikkje nåke heima å gjera, alikavel.. Svarte den nye fyren lett..

 

Enkelt og greit.. Og det va dagens lille moralpreken, på ein måte.. 😉😃 .. Ha ein strålande torsdag, Folkens..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg