Eg, Mini’en og ei Jernkvinna med for lite Jern…

Då va jaggu meg fredagen åpna i all sin prakt.. Ikkje ett sekund for seint og alt for tidlig.. Mini’en va i storslag idag.. Allerede klokkå halv seks va det full gass i midten, med fullt lekebonanza.. Eg tenkte eg sko prøva planen med å kapra hans seng, men rett før planen sko iverksettast.. Så jogga fjotten ut av sengå og inn på rommet sitt, for å leka der heller..

Eg lå igjen lys våken og mildt øverraska øve kor tidlig han begynte å sprellene sine idag..

Jaja, ingenting e bedre enn å få ett godt utgangspunkt på jobb, ivertfall ikkje når det e fredag og greier.. Så eg tusla ut på badet for å tømma tanken og ta morgenstellet.. Eg forsøkte å få småtrollet i seng, men det va nyttelaust.. Han va i øvekant høg i røsten, når han proklamerte at han ville leka.. Så for å ikkje gi Kånå og ett strålande utgangspunkt på ein fredag, med 2 våkne småtroll.. Lot eg guten få vær i fred..

Mot all formodning så kan det jo vær detta stuntet hans, gir seg gjeldande i andre enden av dagen idag.. Miraklenes tid e ennå ikkje over, trur eg..

 

Skjønt, eg har min tvil om akkurat det slår inn.. Eg har meir tru på ein aldeles pissesur Mini som ikkje akkurat e nåke solstråla, itte barnehagen strabaser idag.. Kanskje best å ikkje jobba altfor fort i dag heller, sånn at mesteparten av ittemiddagen e passert når eg trør inn dørene heima.. Eg vett ikkje..

Då kan det fort slå ut på humøret te Kånå og.. Ei smågretten, ilter og ikkje akkurat smørblie Kåna, trumfa gjerna ein litt øvetrøtt Mini.. Egentlig..

Hu hadde forsåvidt fått beskjed fra legen at hu hadde for lite jern i kroppen.. Nåke som e vanskelig å forstå, sett fra mitt ståsted.. Spør du meg har den damå ett skjelett av stål.. Og vilje av jern… Eg trur ikkje legen har heilt tatt det med i betraktingen, og gitt na resept på nåken jernpiller med futt i.. Visstnok.. Det kan jo bli spennande når dei begynne å virka..

Jaja, det går sikkert bra.. Det har ein tendens te å gjør det.. Eg kan ikkje tenka meg nåke anna..

 

Eg tenke forsåvidt mye for tiå, eg har liksom tiå te det.. Når eg har tømt lastebilen og må kjøra 5-6 mil heimover igjen.. Det e liksom ikkje så mye anna å gjera på i lastebilen, mens man navigera droget mot byen igjen.. Ein stor kontrast te når eg komme heim forsåvidt.. Då har man nesten ikkje tid te å tenka, tenka man for mye då kan man fort gå på ein smell.. Så eg pleie å tenka meg ferdig før eg komme heim..

Men .. Det e ikkje ofta ting blir som eg hadde tenkt.. Egentlig.. Igår f.eks.. Då va eg såpassa sleten at eg hadde tenkt å tilbringa ittemiddagen på sofaen..

Men då hadde Kånå tenkt nåke anna som sjølsagt va viktigare enn det eg hadde tenkt.. Så hu for avgårde lika itte eg trødde inn dørene og forlot meg aleina i ein småbarnsjungel uten kart og kompass.. Hu sko henta dei her jerntablettane og gjera nåken ærend.. Det e jaggu meg løye og at Kånå sine tankar som oftast e viktigare enn mine..

Men man kunne jo ikkje aent enn lya.. Det va vanskelig å argumentera for litt egentid på sofaen, spesielt når jernkvinnen mangla jern..

 

Så då gjekk jo den planen i vasken og, mot normalt.. Egentlig..

Jaja..

Eg hadde vel ikkje tenkt godt nok igjennom den.. Eg får prøva igjen i ittemiddag..

Når Mini’en slår ut i all sin prakt, sur så ei potta og trøtt som ei fela..

Joda.. Men, i alle fall.. God fredag Folkens..

?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg