Eg, Karma og 2 kebabrullar…

 

Lite sko eg vita om at å stikka fra tidenes dritbleia idag morgens, sko slå så inn i granskauen tebake altså.. Gudhjølpe meg..

Men så e det meg å Murphys lov igjen då..

Kom på jobb idag, meir eller mindre sånn middels fornøyd med meg sjøl.. Sjølsagt hadde eg bange anelsar om at “the fast getaway” fra heimen om morgenen, muligens kunne få ein kickback når eg kom heim..

Litt samvittighet har eg jo..

 

Eg hadde tross alt trødd på Mini’en ei strømpebuksa og ein genser før eg gjekk, siå huset va litt kaldt.. Men førsta tegnet på at karma kom krypande min retning idag, skjedde på jobb..

For det såg fader ikkje ut så det sko bli så gale på jobb idag..

Det gjekk rimelig kjapt å lasta bilen, og ikkje blei det stupfullt heller.. Men når eg sko få listå, så hadde fader meg godt over 50 stopp å levera idag og ein haug med hentingar, og eg forstod ingenting..

 

Det viste seg at det va ein av dei dagane så bare snike seg inn på deg, drar deg inn i kjøttkvernå og spytte deg ut så eit slakt te slutt..

Bilar stod i veien på varemottakene, eg fant ikkje folk så kunne kvittera på pda’en og ting gjekk bare på tverke jevnt over.. Lastebilen va “plutselig” nesten tom for drivstoff, milavis fra neste fyllestasjon..

Eg kjørte sikkert på dieseldunsten, når eg rulla inn på Statoil..

Partikkelfilteret ga beskjed om det nærma seg regenerering, for det ein sånn “miljøvennlig” lastebil eg har.. Med partikkelfilter.. Så blir fullt, og då kreve ein regenerering..

Det e så paradoksalt idiotisk, at eg nesten ikkje har ord..

 

For under regenerering må lastebilen stå i ro, på tomgang.. Eller ikkje på tomgang ein gang, an ruse seg opp te nesten 2000 omdreiningar.. Så må an stå heilt i ro dei neste 40-50 minuttane, å forbrenne driten i partikkelfilteret..

Mens an spyr ut eksos, og bruka litervis med diesel..

For meg så høyrast ikkje det akkurat “miljøvennlig ut.. Ikkje ein plass.. Jaja, eg klarte nå å komme meg heim, før eg måtte gjør det, heldigvis..

 

Men det eg hadde beregna te å bli ein omtrentlig normal dag, endte opp med zikk zakk kjøring av pakkar innover i distriktet her på Haugalandet..

Ein og ein pakke på kvar plass..

Det e det så e dei verste dagane, for du føle fanken meg ikkje at det minka på godset bak i skapet..

 

Eg parkerte ikkje heima før godt øve klokkå 17:00 .. Og heima va det jo reina haraballet ikveld.. Mini’en va sur så ei potta, itte den tidlige morgenen.. Litlajentå va i kraftig opposisjon te alt mellom himmel og jord..

Og Kånå masa så ett uvær om ting eg allerede har svara på i forrige uka..

For all del, det kan godt vær svaret i forrige uka, ikkje akkurat va utfyllande nok.. Men gubbevaremegvel… Må alt besvarast så fordømt utfyllande at det ikkje e ett knust tvil om ka eg har svart liksom..

 

Så når eg kvekka litt for høgt tebake, sprakk jo hu og.. Tjera vena meg.. Men Kånå stakk på loftet for å legga Litlajentå, men ga meg klar beskjed om å fiksa noe kvelds te oss.. Sånn ca fresande..

Eg .. Fiksa kvelds… ???

Javel.. ? .. Sko eg liksom trylla fram ein sånn sinnsyk kvelds så hu laga då, så smelte i munnen på deg når man sette tennene i det..

Jommen sa eg smør..

 

Men eg gjorde kort prosess med den saken.. Så mens hu va på loftet, stakk eg ut dørene.. Kjørte ner på den lokala kebab sjappå, og kjøpte kvar vår kebab rull..

Eg kom tebake før hu kom ner..

Og satt i sofaen med sinnsykt dårlig samvittighet, mens eg kikka på “rullen” og strauk meg øve den voksande “Carporten”..

Ka e det med det forresten.. ??

Koffår begynne mannfolk å stryka seg øve den voksande pondusen, akkurat så Kånå gjorde kvar gang hu va gravid..

Men herreguud..

Hu hadde jo eit lite underverk inni der, me mannfolk har bare overflødige matrester så bite seg fast rundt magamusklene, som ikkje e der…

Eg forstår det ikkje,  alikavel så gjør eg det…

 

Kånå blei glad for maten, og fekk et snev av dårlig samvittighet for implosjonen sin.. Og tilbydde meg “slumpen” av sin kebabrull.. Fy flate altså… Akkurat så ikkje eg hadde nok å stryka på…

Men eg spiste opp den og.. Må tenka på dei i Afrika og..

Så takk for meg ikveld…

På ein “piece of shit” dag.. Kor alt gjekk på tverke.. Og det einaste positiva eg klara å tenka på, før eg rulla meg sidelengs oppi sengå.. Og sovna lika stappmett, så ein grizzlybjørn klar for vinterhiet sitt..

 

Det va at i det minsta så e ivertfall lastebilen varm, før eg kjøre på jobb imårå..

For eg skrudde jo på Webasto’en…

Eller, gjorde eg det… ??

 

Ahh… Svarte salte bananer og drit og dra…

Godnatt….

 

=D

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg