Eg, Kånå og et lite Vixen eventyr..!?!

 

Eg kom heim fra jobb idag omtrent når klokkå akkurat bikka seks, itte et privat-levering maraton, uten like.. All denna her mega tilbuds styret, med Black Friday, Black Week og Black November, kulminerte i at sonen våras på jobb, den såg meir eller mindre ut som ein fullbods butikkreol.. Kor det bugna over av stereoanlegg, flatskjermer og lignande, som sikkert hadde vært på salg.. Tjueto privatkunder va eg innom idag, som eg lasta på itte eg hadde kjørt den vanliga rutå mi, eller våras.. Kånå e jo med å drar lasset hu og, så det e vel best eg skrive våras.. Ellers, så får eg vel det sedvanliga trampet i gulvet, peikefingen som sprette opp i horisontal stilling og peika mot Bodå før Kånå sette isblikket sitt i meg..

Jøje meg.. Eg sko bare skriva at eg kom nåke sliten heim idag, også klarte eg å lira ut av meg et heilt avsnitt. om nåke heilt anna.. Herreguud..

Men, eg kom altså nåke sliten heim, tusla stillferdig inn dørene og datt sammen på sofaen.. Kånå hadde tatt seg ein tur te foreldrene sine med småfolket, mens Han i Midten va på trening.. Så det va bare eg og Eldstemann som va heima.. Han satt oppe på rommet sitt, heilt sikkert djupt hensunket i dataspillverdenen, så det herska ein dørgande stillhet i heimen.. Kun duren fra varmepumpå, brøyt den gjennomtrengande stillheten, som omslukte meg.. Akkurat idag, så va det som balsam for sjelå, det å ramla sammen på sofaen, uten ein bataljon med ungar som kjempa om Fatter’n sin oppmerksomhet..

 

” Eg leste litt i ei bok, om katten Knut – Nobody’s Baby, som e ein slags biografi om både Unni Lindell, og katten hennas Knut.. Men, la den te side, når det begynte å murra litt i pannebrasken..

 

Eg hadde mest sannsynlig stressa litt på jobb idag, og då komme denna her murrande følelsen, med begynnande hovudverk.. Så eg nappa te meg laptopen og surfa litt på nettet heller.. Jada, eg vett det.. Den begynnende murringen ville heilt klart ikkje bli bedre av det, men nå gjorde eg nå det.. Eg satt egentlig der i sofaen, og lot peikefingen bla opp og ner, uten nåke mål og meining.. Når det slo meg at eg ikkje hadde høyrt nåke særs, om Vixen Influencers Awards ennå.. I fjor, så va det jo ett oppstyr uten like med diskvalifikasjoner, sure bloggere som klaga seg og som te slutt endte opp med å få vær med, allikevel..

Eg meldte meg på Vixen for ein del år siden, men måtte vel bare innse at eg nok va litt i lettaste laget, den gangen.. Og i fjor, tenkte eg det sikkert va best å holda seg klar..

Men, i år.. Så hadde eg ein plan om å gi det ein sjanse, for å se om det gjerna gikk an å bli nominert, ihvertfall.. Så eg søkte opp Vixen for å sjekka kossen det låg an, med tanke på å skriva ett sånt innlegg, som eg skrive nå.. Og liksom mobilisera dåkke leserar, te å gi jernet og stemma “Boden” inn i nominasjons runden.. Men, Gudhjølpe meg og Herrens trofaste Hærskare.. Trur dåkke ikkje nomineringen te årets Vixen Awards, den hadde starta allerede for ei uka siden.. !!?? .. Og att på til, så blir den stengt 1 Desember.. Tjera vena meg.. Eg e allerede på itteskudd, før eg forsåvidt har satt igang nåke stemmesanking.. Så nå haste det litt, rett og slett..

 

” Og i år, så har Vixen jaggu meg laga ein ny kategori, som på ein måte passa min blogg, som hånd i hanske.. Nemlig Underholdnings kategorien..

 

Årets influencer underholdning (NY!):  Årets influencer innen underholdning vet å underholde enten det er innen gaming, musikk eller hverdagsliv. Humor er et viktig stikkord her. Dette er personen eller personene man aldri får nok av – enten man sitter klistra til skjermen, har det på øret eller ler av deres humoristiske tekster med skråblikk.. 

Og akkurat den siste setningen der, e vel som å beskriva akkurat denna bloggen.. – Humoristiske tekster med skråblikk.. 

Ein anna årsak, te at eg synast at så mange som mulig kaste seg rundt, og stemme i vei som galne.. Det e at Kånå har lova å vær med, om det sko dra seg te og bli ein slags suksess, detta her nominerings greiene.. Og at me te slutt ende som finalister, nåke Kånå heilt klart ser på som totalt urealistisk, siden hu har lagt hovudet på hoggestabben.. Med å stilla seg tilgjengelig, om me må på Blogg galla..

 

” Det e enten det, eller så har hu sett muligheten for nok ei helg, uten Flokken hengande rundt øyrene, og litt kjæreste tid i Tigestaden, sammen med meg..

 

Så vett du ka.. Om dåkke vil vær med å nominera denna bloggen min, som dåkke titt og ofta lese, kommentere og gjerna ler ein skvett av.. Så trykk på linken eg legge inn under her.. DEL med alle dåkke kan.. Bedriv litt vervekampanje om dåkke vil.. Få venner, familie og kjente, te å væra med å stemma.. Stem, stem og stem… Alle som ein

Det hadde jo vært litt kjekt om ein blogg om hverdagen, sånn som den e, og ikkje et glansbilde av den, fikk komma frem i lyset.. Endå meir enn den har gjort te nå..

Så vil du se Kånå i ein flott kjole, meg i ein altfor liten dress eg kjøpte i Tyrkia, men har “vokst” ut av og senda oss på kjæreste tur te Tigerstaden.. Så trykk på linken under, og gi gass.. Nå, må me skunta oss, Folkens..

 

 Trykk her for å nominere Boden, til Vixen Influencers Awards… 

Husk å velg kategorien for Underholdning, og navnet mitt ( Frode Skogøy) i influencer rubrikken øverst… 🙂  🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg