Eg, Kånå og Hank Moody blikket …

Eg kom heim fra jobb idag og formen va rett og slett mye bedre enn igår.. Middagen stod på bordet, Flokken satt og så på ein film.. Karsten & Petra eller nåke.. Så eg fekk satt meg ved bordet å spist, meir eller mindre i fred..

Jaja, Mini’en kom sjølsagt bort, for å fortella kor masse han hadde spist..

Og alt e “masse” for tiå..

 

– Ed spiste opp alt idag, pappa.. Masse..

– Ed har feber pappa.. Masse..

– Ed vært lurjing idag, pappa.. Masse..

 

Dåkke skjønar, ikkje sant… ;D .. Han e bare herlige den guten der.. Men han stakk tebake te filmen igjen, og eg spiste opp resten..

Kånå satt i sofaen og skreiv handlelista, hu klaga seg litt for hu hadde ikkje brød.. Eg kikka bort på na og blinka med det eina auga..

 

– Jammen, det kan nok ordnast vettu.. Svara eg eplekjekt, og sendte hu Hank Moody blikket mitt..

– Supert.. Svara hu kjapt, og la te.. – For eg orka fader ikkje kjøra på butikken idag…

 

Herreguud.. Eg kikka på na igjen, men hu satt bare der å skreiv.. Uten så mye så å løfta blikket eingang.. Ett heilt Hank Moody blikk, brukt opp for ingenting.. Snakka om å vær hjernedød, altså..

 

 

Jaja, man kan ikkje grina øve spilt melk.. Eller nåke sånt.. Hu tok heilt klart ikkje mitt nåke øve gjennomsnittet amorøsa hint.. Så eg fant jakkå, trødde på skornå og kjørte på butikken..

Fant alt så stod på listå, uten å leita for mye.. Sjølsagt når eg begynne å bli kjent på butikken.. Då ska me flytta..

Kom heim og slengte varene på disken, tok ett par Ibux og hoppa i badekaret.. Og det va rett og slett ein nytelse, itte ei uka med sjukdom, kav og galne ungar.. Eg pøste på med varmt vann, og kjente det littla så e igjen av muskler i kroppen, virkelig slappa av..

Eg låg så lenge at eg skvatt te værs, når eg plutselig døste av og fekk halve kjeften full av halvlunka såpevann..

 

 

Kånå hadde fått kveldsmat i Flokken, og putta 2 av de te sengs.. Og satt nå som ett slakt i sofaen, mens hu scrolla opp og ner på mobilen sin.. Eg gjekk og fant meg ein kopp kaffi og slengte meg ner eg og.. Nå va det Netflix tid igjen, og ett par kapitler te med Californication før leggetid..

Eg va rett og slett i godt humør, og sterkt på bedringens vei..

Kånå skvatt plutselig te værs og skremte nesten livskiten av meg.. Der eg endelig satt i fred og ro, og full harmoni med meg sjøl og glodde på tv.. Før hu utbrøyt ..

 

– Nei, eg får vel hoppa i badekaret, eller ta meg ein dusj… For eg får vel slå te på det tilbudet ditt, vettu.. Sa hu med ett skøyent blikk om auga…

 

 

Hjarta mitt slutta å slå.. Det hoppa ivertfall øve 4-5 slag.. Eg kløyp meg ganske så diskret i armen, men jepp.. Eg drømte ikkje.. Kånå hadde jaggu meg høyrt min småfrekke replikk, og va nå altså på glid…

Gudbevaremegvel, og herrens hærskare…

Eg kjente gleden kom boblande i fra alle krinkel krokar i kroppen.. Det va så vidt eg ikkje trudde mine egne øyrer, men eg turte fanken meg ikkje å spør for å bekrefta.. Her va det bare å “go with the flow” ..

 

 

Men… Akkurat i det eg høyrte Kånå trø oppi badekaret og skrudde på vannet, så begynte ein iskald følelse å bre seg ut ifra innerst i hjernen.. Det va som om all verdens skrekkfilmar ble spilt av på ein gang, for avdelingen for frykt og gledesdrepande følelser.. Oppe i topplokket..

Så, mens eg egentlig allerede hadde henta soveposen og liggeunderlaget..

Og trør oppi skornå ute i gangen, så høyre eg ett brøl som liksom kom fra ein fjern galakse.. Men enn så nært…

 

– FROOOOODE… Har du brukt opp alt varmtvannet igjen, din forbanna egoistiske idiot.. ???

 

 

Eg høyrte ikkje ka hu sa, itte varmtvannet.. Men eg har nok ikkje truffet så langt ifra..  For då hadde eg lukka utedørå allerede, og va på strak vei lukst i “Bodå” …

 

Igjen…

Men, men.. For all del.. Det e jaggu meg lenge siå nå … Kan jo nesten ikkje huska sist..

Så god natt, folkens.. Nyt resten av kvelden.. Man vett aldri når lykken snur, sa sikkert ein klok mann, ein gang..

Det va såvidt idag….

=D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg