Eg forstår ikkje hvorfor han der Kokkejævelen ligge der i Toppen, eg ? … 

Meg, Kånå og Småtrollå … 🙂

 

Me satt på sofaen her i stugo ein kveld som sedvanlig, eg og Kånå, Kånå satt lett fordypet ned i mobilen sin, mens eg glodde på ein eller anna serie fra Netflix. Flokken va plassert i ladeboksene for lengst, etter en strabasiøs dag, når Kånå plutselig utbryte … – Eg forstår ikkje koffår han der Kokkejævelen ligge der i toppen eg ? … 

Normalt, så pleie Kåne autopiloten å slå inn, i slike tilfeller, når eg sitte å ser på serie mens Kånå fordype seg i mobilens uransaklige verden.

Det pleier liksom å vær innlegg, stories eller videosnutter fra Funkygine, Anna Rasmussen eller Komikerfrue, som stort sett fange Kånå sin interesse. Det e ikkje det at eg ikkje interesserer meg for de damene, sånt sett, som gjør at autopiloten slår inn. Det e vel meir det at serien eg ser på, fenger meir enn akkurat det Kånå begynne å prata om.  Så då slår denna godt utvikla, men absolutt ikkje ufeilbare autopiloten inn …

 

Kåne autopiloten : Den som ligge og murre i underbevisstheten og lagre viktige ord og setninger, slik at eg ikkje går på ein kraftig smell, når Kånå gjerna lure på om eg høyre itte …

 

Det kan raskt slå skremmande feil om man svara – Mhmm, ja det vil eg tru, når Kånå spør om saker og ting eg absolutt ikkje burde trudd, liksom. Det e derfor man som ektemann absolutt bør utvikla et stort forråd, av slike automatiserte tilsvar på det Kånå seie, slik at man kan variera. Og om man e usikker på om man har høyrt rett, så bør man kjøre høyreapparat kortet rimelig kjapt, men absolutt ikkje for ofta …

– Jøje meg, nå høyrte eg ikkje ka du sa kjære, kanskje eg må få meg et sånt høyreapparat, som du sa ! … Svara man gjerna då, eller i hvert fall nåke lignande …

For Kåner e som regel allvitende bedrevissere, som sjelden tar feil eller misforstår, derfor bør man ofta bruka deres egne utsagn imot de. Eg trur neppe eg e den einaste mannen her i Norges vidstrakte land, som har fått denna kommentaren slengt i trynet … – Herreguuud, trenge du høyreapparat eller, høyrte du ikkje ka eg sa ??? 

 

Men, denna kvelden la eg merke te ka Kånå sa, om han her Kokkejævelen som har klora seg fast i toppen, på Blogglistå her inne i Bloggverdenen …

 

For Kånå proklamerte videre at Kokkejævelen skrive jo ikkje bra eingang, ikkje i nærleiken av så bra som mine innlegg var … Å der våkna eg skikkelig te … Mine innlegg Bra … Eg ramla nesten lukst ut av sofaen og trudde nærmast ikkje mine egne øyrer, der eg satt og kikka på Kånå med vantro auger … Lese Kånå altså bloggen min, og ikkje bare det, syns hu faktisk at eg skrive bra ?!?!?! …

Så bra, at det til og med e bedre enn den personen som har lagt beslag på topp-plasseringen, i lang tid nå ?!? … For all del, eg har jo fått med meg at Kånå har skumlest nåken av innleggene mine, i ny og ne …

Men, det har jo ikkje akkurat hagla med lovord fra den kanten, om kvaliteten på hverken blogg eller innhold … Eg trur at i løpet av disse fem-seks årene eg har blogga, at antall innlegg Kånå har delt på sine sosiale medier, dei kan nok telles på ei hånd … Mens Anna Rasmussen, Funkygine og Komikerfrue, dei har hu hyppig lest høgt fra, delt og utbasunert sin fornøyelse over …

 

Eg kan jo for all del forstå Kånå sin trang te å ikkje dela mine betraktninger fra livet våras, sånn inni mellom, når Queen of Darkness, Ypperste Presterinne fra Mørkets Dyp og velfødd Barracuda, gjerna har vært brukt for å beskriva Kånå sin sinnstilstand …

 

Men, at Kånå allikavel syntes eg skrive bra, til og med bedre enn Kokkejævel, den satt hardt i sikringsboksen … Fri og bevare meg vel … Og uten at eg ska høyres ut som ein arrogant drittsekk, som med pompøs verdighet hylle meg sjøl nå, så kan eg vel til dels væra litt enig med Kånå. Siden debuten på Blogg.no, har skrivegløden absolutt utvikla seg i rett retning, for når eg lese noen av mine første innlegg …

Då kan ein flau følelse av sjeldent kaliber liksom trenga seg på. Det e ikkje alt som blei skrevet tidlig i bloggkarrieren, som kanskje kan beskrives med lovord eller hylles upretensiøst … Det finnes mye dårlige greier der, ja …

Men, i motsetning te Kånå så forstår eg på ein måte godt at Kokkejævelen ligger der oppe som han ligger … For så vidt på godt og vondt … Fyren har et mangfold av ekte følgere, både på bloggen og sosiale medier … Som igjen vise seg i kommentarfeltet på blogg og Facebook siden hans … Både fans og kritikere, som øser på med kommentarer i begge retninger …

Eg har alltids vært forundra over andre bloggere, som ligger høyt der oppe, uten så mye som ein kommentar eller to, både her og der …

 

Og som uansett kor mange lesere/sidevisninger de får, kanskje bare har fire-fem likes, når de deler innlegget sitt på Facebook siden sin … En side som kanskje har mangfoldige titusener av følgere …

Sjølsagt, så finnes det andre veier inn til bloggen, som Instagram og Snapchat, men min erfaring e at da ville de vel uansett kommentert inne på bloggen, eller Facebook etter å ha blitt sendt dit, fra de ovennevnte kanaler …

Det kan godt vær eg tar totalt feil, men slik eg ser det så har Kokkejævelen rett og slett et stort flertall av ekte følgere … Følgere som lever i sin beste velstand her i det virkelige liv og ikkje et virtuelt robotliv, langt inne fra en server i India, eller lignende …

 

Allikavel, så forstår eg godt ka Kånå meina med sitt i øvekant oppgitte utsagn, overfor denne her Kokkejævelen … For det e jo ikkje alt som e lika interessant å lesa om, på eit merksnodig vis … Noe Kjerringtanker ofte treffer spikern på hovudet med, i sine forunderlige men treffsikre innlegg om den som ligger på toppen av Blogglista … Som da som oftest er akkurat Kokkejævelen …

Men, slik er Bloggverdenen. Det er sjeldent at de virkelig gode bloggerne får skinne i all sin prakt på toppen, med strålende innlegg av høg kvalitet …

Da innlegg med provoserende innhold, temaer som fenger i alle retninger og clickbaits av skremmande kaliber, som oftest blir lest, delt og skjøvet frem i søkelyset. Plukket opp av nettaviser og hentet inn til diverse tv-programmer. Eg seie ikkje at Kokkejævel e ein slik blogger, i fullverdig forstand, men innimellom når eg lese noen av innleggene hans, lure jo eg også litt på koffår i all verden detta e på toppen, av Blogglisten …

 

Jaja, det e nok ikkje meiningå at man skal forstå alt her i verden, sånn uansett … Slik er det vel bare … Eg likar nåken av innleggene til Kokkejævel eg, for nåken e jo faktisk virkelig bra skrevet, mens andre e mindre interessante …

Det e jo ikkje alle som finne min blogg interessant heller, eg må jo bare vedkjenna meg det …

Smaken er som baken, den er delt på midten. Det Kånå meina, det e vel bare at hu syntes eg fortjene å havna litt høgare på tabellen, siden hu tydeligvis synes eg e flink … Men, første bud for å gjør det, det e jo gjerna å vær litt meir aktiv, enn eg har vært i det sista, vil eg tru …

Så strengt talt, burde man gjerna starta der, istedet for å se på dei oppe i toppen, og klaga på dei …

 

Uansett, og både på tross og på tvers av Kånå sitt utbrudd … Ha ein strålande søndag, Folkens …

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg