Eg e bare ein mann – bLEST Opptredenen…

Foto : Morten Salvesen

Puuh.. Då va det øvestått heila greiå, og eg har debutert som ein slags Stand Up’er.. Og om eg sko få sagt det sjøl, så gikk det over all forventning.. Sjøl om beinå skalv som ett ospetre i full storm i starten, så håpa eg ikkje så mange fikk det med seg.. For når Andre Håland drog igang med ein skikkelig medley, med Bjørn Eidsvåg slagere.. Fortrinnsvis “Bare ein mann”

Ja då va stemningen satt.. Eg hadde fått ein sånn “mygg” på meg, som det hette på fagspråket.. Og stod nåke smånervøs klar i bakgrunnen..

Og itte ein strålande introduksjon av Andre, så kom ein nåke stotrande undertegna igang.. Eg syns forsåvidt det gikk litt trått i starten, men itte ei litå stund så trur eg det gjekk seg te.. Beinå stabiliserte seg ivertfall på ett nåke roligare nivå, enn i starten.. Og eg kom litt i seget, på ett slags merkelig hvis.. Det såg ihvertfall ut som publikum kosa seg..

 

” For de lo på dei rette plassene.. Nåken ganger meir enn forventa, andre ganger nåke mindre..

 

Eg forstår gjerna at nåken kan få ett lite kick, av å gjør Stand up.. For sjøl om eg gjerna ikkje kan kallast ein amatør eingang, så kjente eg litt på akkurat den følelsen.. Når man kjenne responsen fra publikum e der.. Og at punchlinen man hadde planlagt, den slo te.. At eg glemte å ta med poenget i den eine historien, og hoppa over ein anna som sko vært med..

Det såg ikkje ut te å gjør nåke.. Det va jo bare eg som visste at den eine blei utelatt, alikavel.. Som Tantå mi sa..

Og litt ut i detta showet så trur eg jaggu meg at eg begynte å kosa meg litt og.. Alt blei nåke mindre skummelt, og ting gjekk litt meir på skinner.. Det følte eg ihvertfal sjøl.. Man får ein slags energi av at publikum respondere, sånn man gjerna hadde håpa på.. Som igjen førte te at eg og kosa meg te slutt..

Så.. Hvis man ser vekk ifra at opptredenen klokkå 15:00 blei sterkt amputert, siden heila Tysværtunet sko inn og sjå på Hans Wilhelm Steinfeld.. Så må eg se meg godt fornøyd med ein slags debut som muntlig historieforteller..

 

” Eller fremføring av eit slags “Stand Up” show..

 

Eg trur gjerna den siste opptredenen burde vært tatt enten i forkant, eller i ittekant av Mr. Steinfeld.. Lille meg har nok heilt klart ikkje tyngde nok, te å konkurrera i tungvvektsklassen.. Men, men.. Eg gjorde så godt eg kunne der og, med ett nåke magert publikum.. Trøstå for vær at det va heilt fullt på det førsta showet.. Heilt klart..

Om det ga meirsmak, det e eg nåke usikker på.. Sko eg gjort nåke lignande igjen, ska eg ivertfall gjør nåke meir forarbeid..

Sånn at eg ikkje glemme ett poeng her og der, eller ta med ting som absolutt sko hatt vært med.. Sånn uansett må eg bare takka bLEST Litteratur Festival for muligheten, Frode Førland for den fantastiska Bodå og alle dei som kom for å høyra på meg.. Tusen hjertelig takk.. Det va eit stort skritt langt ut av komfortsonå, igjen.. Mildt sagt..

 

” Og eg får bare håpa at alle som va der, blei fornøyd.. Det virka ivertfall sånn..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg