E det mulig ? …

Nå skjedde det igjen … Eg kjørte opp bakken fra hovedvegen og skulle ned til Føresvik på Bokn.

Når eg tippa toppen og fikk litt pådrag nedover, før ein ny liten bakketopp til venta, med ein skarp høyresving i enden.

Så smalt det i speilet … For tredje gang på kun kort tid …

 

Eg høyrte dumpet i setet bak meg og kjente nåke dabba et par ganger mot ryggen. Høyrefoten røyk te bunns, seks dekk skreik mot asfalten og lastebilen skjente inn på verdens minste møteplass.

Ut av hyttå spratt ein tilårskommen yrkessjåfør, som ei antilope jaga av løver på savannen.

Lika grasiøst som spretne antiloper va det neppe. Men, eg kom meg i trygghet.

 

Syndarene krøyp rundt i ørskå på seteryggen som ein småfull sjømann krype tebake te båten, itte å ha fått landlov av sin kaptein …

 

Og ja … Vindauget i lastebilen har eg klok av skade lukka nesten heilt opp. Eller igjen. Alt etter kossen man ser det …

Det kom ein bil som kjørte sakte forbi, mens eg dansa som ein tulling rundt i veibanen å vifta armane bak på ryggen, før eg oppdaga at humlesnurren satt i setet.

Han må ha trudd at eg va splitter pine klin kokos …

 

Jauda … Det mesta e som mot normalt her på jobb.

Nåke anna går det rett og slett ikkje an å sei.

Tjera vena meg … Eg gir snart opp …

 

🙈😱🤣🤣

 

 

 

God jul og takk for meg … !!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg