E det lørdag idag ?? .. JIPPI.. !

 

Mini’en : – Pappa, e det lørdag idag.. ?

Fatter’n : – Mmmm..

Mini’en : – Ska ed i barnehagen då.. ? ..

Fatter’n : – Mm.. Neei… 

Mini’en : – JIPPI…!!! … 

 

Den siste der blei kauka ut så høgt, at Kånå kylte kneet i låret på meg i rein forskrekkelse.. Domino effekten videre va ett lite forkvalt smerteskrik fra meg, ein Mini som jogga inn te Litlajentå å vekka hu i rein og skjer lørdagseufori og ein Fatter’n som hinka inn på badet.. Mens han kikka oppgitt på klokkå.. 06:55.. Jippi, tenkte eg for meg sjøl.. Nåke meir ironisk meint, i forhold te Mini’en sitt lykkeutbrudd..

Eg rusla ut av badet og opp trappene itte å ha vaska dassen.. Treffsikkerheten i komatøs tilstand e visst nåke nedsatt..

Oppe i stuå sitte 2 småtroll å glor på barne-tv, Litlajentå har klart å fått tv’en på.. Eg stod på hjørna å tenkte at her kan eg gjerna bare lura meg ner trappene igjen, og muligens få meg ein liten halvtime te i loppekasså.. Søvndrukken snudde eg på ein femøring og sko te å gå ner trappå.. Sjølsagt trør eg akkurat der eg og Far min presterte å få litt knirk i gulvet, når me skifta det tidligare i år.. Og 2 sultne småtroll oppdaga meg.. – Me vil ha skjeva.. Kommandere de begge to i kor..

Det e ikkje nåke anna å gjør enn tusla inn på kjøkken, mekka i hop nåken skiver te kidsa i sofaen og fyra igang kaffimaskinen te meg sjøl..

 

 

Men.. Eg syns det e litt godt og eg.. Sjøl om det gjerna kan høyrast ut som litt oppgitt klagesang, når eg skrive litt, ein lørdagsmorgen..

Som oftast så forfatta eg jo ett lite innlegg..

Eller som idag.. Mekka i hop litt mat te kidsa, fyre igang ein kopp kaffi te meg sjøl før eg dumpa ner i sofaen.. Og kosa meg med ei god bok..

Den litle halvtimen.. Før resten av spetakkelet våkna..

 

 

God helg .. Folkens.. ???

 

 

2 kommentarer
    1. God lørdag videre i heimen, eller heter det Casa Kaos??? Det er tidlige morgener her også nå om dagen, en 9 uker gammel valp med litt ustabil blære har inntatt huset.? Mye kos og mye styr, høres kjent ut??

      1. Hehe.. Kaos e det ihvertfall.. Og ein liten ikkje heilt stuerein valp, kan nok høyrast livlig ut ja.. Det e nok litt av det samma ja.. =D =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg